Annons:
Etikettinredningstips
Läst 4741 ggr
Caligo
2/1/11, 6:52 PM

Bagua hur?

Hejsan!

Jag är nykomling här på Feng Shui i Fokus, men hade hoppats på lite hjälp från er lite mer erfarna.

Lånade massor av böcker på biblioteket häromdagen, men blir inte riktigt klok på hur jag ska lägga baguan över vår lägenhet. Har ritat en skiss, och det jag undrar är om jag ska rita som efter den röda linjen, eller som efter den gröna?

Antingen ligger arbetsrummet utanför baguan, eller så ligger hälften i trappuppgången…?

Har någon lust att hjälpa mig?

Tack på förhand! Glad

Annons:
Caligo
2/1/11, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hmm, kom inte bilden med?

Testar en gång till för säkerhets skull Oskyldig

terkina
2/1/11, 11:26 PM
#2

Hej Caligo, välkommen in till oss! Cool

Enligt den "västerländska" läran, som jag är mest inne på (med Karen Kingston som min husgud), så ska du gå enligt den gröna linjen.
Den delen som "fattas" i hörnet där säger ju mkt om de områdena i ditt liv, och det är viktigt att stärka den delen extra mkt sen i varje rumsbagua, med tanke på att du har en så stor bit av baguan som saknas.
I rumsbaguan utgår du ifrån dörren på varje rum, så då får man vrida kartan så att dörren hela tiden är vid den nedersta linjen.

Måste berömma din skiss förresten!  Är ju själv en sån som gillar att sitta å fippla vid datorn, så sånt där går jag igång på vettu! Flört

Vet inte om det fungerar annorlunda med den "ursprungliga" kinesiska läran, det kan säkert någon annan här på forumet svara på?!Kyss

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Caligo
2/2/11, 9:29 AM
#3

Hej!

Tusen tack för svar!

Det var som jag misstänkte efter den gröna linjen ja. Ajdå.

Vi saknar en stor del av "Livsväg/karriär" och "Stöd i livet". Den lilla yta vi har med karriär område i vår lägenhet är fullständigt belamrad med prylar! En stor bokhylla och garderob som är proppad till bristningsgränsen. Plus att det står en massa skit framför bokhyllan dessutom - just nu sex kartonger. Tyst

Det intressanta här är då att både jag och min sambo har varit arbetslösa läääänge, i många år och att ingen av oss vet vilken väg vi ska gå i livet. Totalt lost vad det gäller yrke, utbildning och karriär…

Tillfällighet? Oskyldig

szirius
2/2/11, 3:24 PM
#4

# 3 aaaah, men så härligt ändå - nu vet du vart ni ska starta! Glad

Jag fick jobb 3 månader efter att ha rensat ur karriärhörnan som hade rat upp till TAKET- så jag tror på dettaGlad

Skriv gärna frågor, så kan vi hjälpa till att lotsa dig igenom detta - ett litet steg i taget och förändringarna kommer komma med garanti!!!

Caligo
2/2/11, 9:30 PM
#5

Jag har bara ett problem…

Röriga bokhyllan och "karriärsväggen" består till 95% av sambons saker. Filmer, skivor, sladdar, datordelar, lite mer sladd, seriöst - vad är grejen med sladdar?!

Jag nämnde ikväll att vi verkligen behöver rensa i den hyllan. Men nej sedu, det går inte! Nej, där fick han allt ett litet utbrott. Skrikandes

Hur gör man i en sån sits då? Jag känner att jag kvävs snart av allt skit! Hur har ni gått åt ev motvilliga sambos/män/fruar?

Tack! Glad

szirius
2/2/11, 9:45 PM
#6

# 5 du kan fokusera på dessa delar i alla andra rum så länge. Och med kärlek och god mat kanske han kan komma på bättre tankarFlört

Det är inte lätt med partners, det har vi erfarenhet av här på sajtenTungan ute…det bästa är om de kan ha ett eget rumTyst

Annons:
terkina
2/2/11, 9:56 PM
#7

Jag visade min sambo baguan och frågade vilka områden i livet som han tyckte va viktigast för honom just nu. Han fick välja en och jag fick välja en.

-Bra! sa jag när han hade valt, då börjar vi att städa där! Tungan ute

Det funkade faktiskt ( i alla fall för stunden Flört). Så det kan ju vara en bra början att förklara hur baguan funkar, att du verkligen tror på detta och fråga snäääällt om han kan tänka sig att ge det en chans?! Oskyldig

Lycka till! Flört

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

szirius
2/3/11, 11:21 AM
#8

Det kan också fungera efter ett litet tag….om du själv börjar, så kommer han att märka att saker förändras med dig och han kommer undra varför. Då kan du förklara detta med feng shui igen, så kanske han lyssnar bättre nästa gång Tungan ute.

Min man har blivit övertygad om detta, efter att ha sett hur det fungerar så bra.

Tiana
2/8/11, 8:09 PM
#9

Hoppas min gubbe tar efter med… Väntar på att det ska hända Flört Men han belamrar inte de områden där jag har rensat, och bara det är ju ett framsteg i sig Skrattande

De fungerar, bara ge det lite tid!

Upp till toppen
Annons: