Annons:
Etikettfärger
Läst 3243 ggr
Clary
9/2/10, 5:02 PM

Hösten på väg

Vi kan väl inte blunda för att det faktiskt börjar bli höst nu och då blir min fråga till er ändrar ni om i färgsättningen på gardiner, dukar och övriga textilier?

Jag känner helt klart att jag vill ha lite varmare, starkare färger under höst-vinter tiden. Gardiner trodde jag att jag hade gott om men upptäcker nu att jag nog måste ta mig ut och köpa nytt tyg och sätta mig vid symaskin men det blir kul. Det förändrar ju hela rummet med nya gardiner.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
[GunillaF]
9/2/10, 9:32 PM
#1

Jag älskar att byta gardiner! Hade en gardinaffär för många år sedan.

Jag är lite latare på att byta nu för tiden men det händer ganska ofta. Då byts även kuddar, dukar, ljusstakar mm på samma gång.

Tiana
9/3/10, 12:01 AM
#2

Jag kör med samma, men det beror mest på att jag inte har något "lager" hemma nu. Brukar rota i mammas förråd och se om jag hittar nåt kul Flört

Tuva-Lena
9/4/10, 12:46 AM
#3

Ja, jag väljer defintivt nåt färggladare på hösten. Åhh, älskar hösten och att byta gardiner, pynta lite mysigt med varmare färger som du säger Clary. Jag köpte ett par rostfärgade panelgardiner härom året, med guldtryck på. Dom är jätteläckra och passar så bra till höstlöven som jag brukar ställa i glycerin. I köket kommer dom mörk cerise gardinerna till pass, sedan en vacker kalanchoe/höstglöd till det. Jag har kommit på att jag kan ställa en ljungplanta på köksbordet. Dom är lika fina inomhus som ute men då får man inte glömma att vattna förstås. Tyst Ja hösten är en inspirerande årstid för inomhuspyssel tycker jag.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Torahzen]
9/2/12, 9:55 PM
#4

Jag puttar upp en gammal tråd. Jag känner också att jag vill ha mer färg omrking mig. Tänder många värmeljus.

Jag byter gardiner till jul. Jag brukar ha mer färg på mina sängkläder. Varmare och mustigare färger.

Jag tycker det är kul med mera färg på kläderna. Toppen att modet innehåller mer färg!

Amandla
9/3/12, 12:23 PM
#5

Nej, jag byter inte gardiner på hösten. Är ännu mer rädd om ljuset under den mörka halvan av året så det är fortfarande vita gardiner som gäller. Till jul däremot byter jag, då är det så mörkt ändå så det känns som det kvittar med det lilla ljus som kommer in… fast jag sätter inte upp tjocka mörka gardiner för det.

Sängkläderna däremot använder jag vita under sommarhalvåret, sen byter jag till rosa-lila.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Torahzen]
9/3/12, 12:45 PM
#6

Då är vi rätt så lika då!

Annons:
szirius
9/6/12, 10:53 AM
#7

Jag byter också bara gardiner till jul…mest för att jag inte har så många att byta mellan…har 16 fönster i detta husFlört. Till jul byter jag även kuddfodral ,färger på plädar i soffan och tar fram fler mattor och fårskinn till golvenGlad.

Det är ju naturligt att det är just rött som är julfärgen - vi behöver få in eldelementet i form av både färg och levande ljus den tidenGlad

Sängkläderna skiftar jag däremot ofta, jag har inga speciella färger beroende på årstid utan tar vad jag känner för just då.

Upp till toppen
Annons: