Annons:
Etikettinredningstips
Läst 3989 ggr
Tuva-Lena
2010-09-14 02:32

Naturen flyttar in

.. så kallas den här trenden.

Har ni sett en sån underbart grön matta? man bara vill gå barota på den! Ja, den här stilen gillar jag, men titta på lampan till vänster…? ObestämdFoten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[GunillaF]
2010-09-14 10:07
#1

Tjaa, om jag slapp den gröna mattan så skulle jag kunna tänka mig resten. Speciellt de stora fönstren.

Tuva-Lena
2010-09-14 23:28
#2

Ha ha, jag ser att jag skrivit "barota" när jag menar barfota förstås! men du Nilla lilla, mattan gör ju hela rummet vet jag! Jag vill gärna borra ner tårna i den, sedan är ju rummet fint i sig också. Men hörni, kan en lampa inte få en rak fot istället? Jag tycker att den där stör balansen för mig. Ser ut som den snart ramlar omkull.. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-09-15 16:59
#3

Helt ok även fönstren bara jag slipper putsa dem Skäms Krokiga lampor är inte min stil.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[GunillaF]
2010-09-15 17:12
#4

#2 Jaa, du ser… Det blir för mycket grönt för mig.Flört

Tuva-Lena
2010-09-16 00:44
#5

#4 Jag tycker att just det gör rummet spännande jag, annars hade det blivit lite "tamt" med allt de vita, men men, smaken är delad liksom ba… Flört

#3 Nej fönstren skall vi inte nagelfara Clary, bara njuta av..Glad säger jag som just nu utkämpar ett litet helsicke med mina fönster - gamla innanfönster som knäcker nacken varje gång man måste lyfta ur dem, och upp dem igen.. Tyst men fint blir det! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-09-16 13:18
#6

Jag skulle inte våga gå i det rummet när det blivit mörkt ute…vet ju inte vad som lurar utanför fönstret!

Jag skulle få många utbrott på en sån lampa och försöka räta ut den…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Tuva-Lena
2010-09-17 00:56
#7

#6 Ha ha Johanna, den går inte att räta ut! Skrattande Det trodde du väl aldrig!? Flört Det är bättre att du koncentrerar dig på fönstren då. Tungan ute Du skulle kunna sätta upp jalusier vet ja. Dra ner dom på kvällarna, skulle bli snyggt till ljusa gardiner också. Eller nåt mönstrat i svart/vitt..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-09-17 01:05
#8

#7 Jag skulle kämpa tills den blev rak! Tungan ute Om det så skulle betyda att en av oss går gipsad ur striden…Cool

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hellas
2010-09-17 21:42
#9

Snyggt som attan, I like!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

PiteCarina
2010-09-17 23:48
#10

Snyggt, jag älskar grönt! Glad

Tuva-Lena
2010-09-18 17:48
#11

#7 Ha ha, jag kan se det framför mig: Johanna brottas med en lampa. Foten i munnenTungan ute

#9 #10 Jaaa, visst är det snyggt! Jag älskar också grönt tillsammans med vitt, eller möjligtvis ljusgrått. Det har jag nere på praktiken, sedan svarta jalusier bakom svart/vita gardiner till det. Häftigt må ni tro! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-09-19 17:45
#12

Grönt är ju så skönt. Jag älskar den färgen, så många härliga nyanser. Har mycket grönt i mitt hem. Bilden andas ju så mycket harmoni och frisk luft, här skulle jag lätt kunna trivas. Håller väl med Johanna gällande lampan iofs. Skulle vara ett störningsmoment. Mattan är ju för ljuvlig, mig gilla mycket.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2010-09-19 17:51
#13

Om jag nu ska vara lite kritisk trots att jag gillar stilen är att det är lite för mycket grejjer för min del.
Många saker att damma blire

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Pagan
2010-09-19 18:04
#14

jo det e sant, mycke prylar och dammsamlare är det och mattan är ju inte så lämplig med tanke på att jag har en stor hund och 2 kissar, men i min utopiska värld så, finns varken damm eller hundhårFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2010-09-19 18:37
#15

Du har rätt, vi måste kunna ha våra drömmar Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JohannaMax
2010-09-21 10:55
#16

Jag kan meddela att jag nu brottats med lampan på Ikea och kan intyga att det verkligen inte går att få den rak…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-09-22 02:17
#17

#16 Ha ha, så du måste få det bekräftat Johanna? Skrattande Hoppas ändå att besöket gav lite ny inspiration samtidigt också..? Vad hittade du?

#13 Damm ja, i det här gamla huset dammar det för jämnan. Nu har jag gått runt och höstdammat lite, och konstigt nog så är det olika i olika rum.. Obestämd Där man trro att det skall vara mest damm, d v s i vardagsrummet där vi eldar är det nästan dammfritt, medan köket dammar igen på några dagar - hund, katt och vi själva förstås, som har för livlig svansföring… Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-09-22 10:21
#18

Ja Tuvvis, jag störde mig så på lampan att jag var tvunen att åka dit enbart för att testa! Tungan ute Nävars, jag sprang förbi den när jag ändå var där och var bara tvungen att känna på den lite…Skäms

Det blev lite nya ljuslyktor och en rejäl påfyllning av ljus och värmeljus.

Mjönäs i rött samt några likadana mindre ljuslyktor i samma färg, de ger ett härligt varmt sken och ska få flytta in i vardagsrummet. Jag har inte riktigt bestämt plats än, fönstret eller skaffa såna små fyrkantiga hyllor man kan ha blommor på och sätta upp dem på väggen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Upp till toppen
Annons: