Annons:
Etikettrensning
Läst 4061 ggr
Tiana
8/23/10, 2:49 PM

Nya tag!

Nu får jag ta och ta nya tag här hemma med tanke på min nya jobbsituation. Om jag nu måste flytta efter jobb ännu en gång kan jag inte släpa med mig allt som jag har hemma nu.

Så jag tänkte utmana mig själv lite smått, och ge mig på att hitta 5 saker om dagen som inte behövs/är sönder som ska ut ur lägenheten.

Jag hittade dagens saker redan i morse, och ikväll åker de ut - 5 tallrikar som jag har försökt slänga i ett år nu, men inte lyckats med.

Annons:
Pagan
8/23/10, 5:46 PM
#1

Vad duktig du är Tiana! och så jäkla smart tänkt. 5 saker om dagen - är bra för magenSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
8/23/10, 7:46 PM
#2

Härligt Tiana, ett av de bättre sätten att få iväg grejer utan att det känns för mycket. Tankar på flytt är så bra för då får man tummen ur OskyldigCool

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
8/23/10, 9:53 PM
#3

Precis så känns det! Nu måste jag, annars får jag bära igen… Och det vill jag verkligen inte!

Tuva-Lena
8/24/10, 12:48 AM
#4

5 saker… ingen dum idé Tiana! Det skall jag testa cokdå. Slänger du dem allihop då eller säljer/skänker också? Vet ni jag har min gamal bil full med säckar som skall skänkas till RK, men än så länge har jag inte kommit iväg. Skäms Tror jag slänger allt.. blir så less på dem.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
8/24/10, 11:49 AM
#5

Jag försöker ju skänka där jag kan, men just nu har jag hittat mycket som ska slängas. Som idag när jag öppnade en låda där jag hittade mer än fem saker… Flört Så jag är redan klar för idag!

Pagan
8/24/10, 7:51 PM
#6

*ASG* så jag är klar för idag!

Klockrent Underbart

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tiana
8/24/10, 9:36 PM
#7

Haha! Tack Pagan!

Jag letade efter inloggningsuppgifter till fackets hemsida, och rensade en halv pärm när jag ändå bläddrade. Undrar hur länge det här håller i sig?

Pagan
8/24/10, 9:41 PM
#8

i din takt går det ju undan,Skrattande detta tips -5 saker om dagen är ju helt perfekt. Vi är nog många som kan hänga på. Då blir det inte övermäktigt. Sedan då man gjort sig av med dagens "ranson" så kan man ge sig en klapp på axeln. Verkligen Mycket bra Tiana

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
8/25/10, 1:33 PM
#9

Jaa, vilken perfekt idé.Jag försöker hålla en sak in= en sak ut, men det glömmer jag lätt…Oskyldig.Just nu har mannen fått uppgiften att ta tag i sopsorteringen vi har i källaren.Det blir snabbt ett berg med plast, glas, och papper där nere…tror vi har tio säckar! Förvånad

Jag försöker plocka ner allt i kartonger just nu som inte används.Det blir ju nästan tomt i lådorna - tänk så mkt skräp man samlar ändå…

fast jag " gömmer"…det är fint och rent utanpå men öppnar man en gardreob så faller kläderna ut…usch.Säger mkt om mig…försöker gömma och hålla en fasad fast det inuti är rätt stökigt just nu…

DAGS ATT FÖRÄNDRA! Skrattande rensa, here I come !

Tiana
8/25/10, 1:41 PM
#10

Oj! Så kul att lilla jag kan inspirera SkrattandeSkäms

Dagens skörd hittade jag i garderoben och bokhyllan, ut med lite kläder och onödigt annat, bla 2 st nallar som jag fått med en sändning från Yves Rocher som jag aldrig villa ha…

Tuva-Lena
8/26/10, 2:22 AM
#11

Ja jag håller med, allt skräp man får med sändningarna därifrån Tiana.. oj oj. Foten i munnen Vad gör ni av allt skräp sedan då? Jag har kartong och säckvis med skräp, men nu får man ju inte slänga skräpet hur som helst längre. Jag tror vi har fraktat säkert tio släpvagnar med skräp på soptippen i år men det måste ju sorteras numera, och en flaska i en soppåse, en gammal tavelram i en annan och kläder i en tredje, metall i den fjärde, sedan gamla soffor, sängar, madrasser, gardiner - oj oj sånt tar tid mina vänner. Luften går lätt ur en. Varför inte bara få hiva iväg allting på en gång istället? Det hamnar ju på samma ställe i slutändan i alla fall, åtminstone allt som är brännbart.. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
8/26/10, 11:50 AM
#12

I och med jag bor i hyreslägenhet nu, så har vi sortering på gården och det underlättar en hel del. Sen kör jag en del saker till tippen ändå, elektronik och sånt som inte platsar hos oss.

Idag hann jag bara med två saker på morgonen, så det är tankearbete som gäller ikväll med Flört

szirius
8/26/10, 12:54 PM
#13

Ååh, jag har sån otrolig kasta-lust! Ner med skit i soppåsar bara! Underbart! Men har inte riktigt nån tid….på lördag ska vi iaf ta en trädgårdsdag tillsammans….det behövs verkligen, den börjar leva sitt eget liv….

Annons:
Tiana
8/26/10, 9:27 PM
#14

Heh, det blev inte så svårt. Hade ju lite auktioner på tradera som slutade ikväll, och nu är de paketerade och klara, och väntar på att postas när pengarna kommer in. Dagens jobb klart! Flört

Clary
8/26/10, 10:22 PM
#15

Snabbt jobbat Tiana Flört visst är det härligt med flyt Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
8/27/10, 2:58 AM
#16

Är det dyrt med frakten Tiana? jag har hittat flera gamla grejer  i emalj, ja till o med en potta! Förvånad Gamla konservglasburkar, är det någon som vill ha sånt nu för tiden? Otroligt mycket och jag vet inte i vilken ände jag skall börja.. Foten i munnen Jag har ju tre hem att sortera ur, först efter farmor o farfar, sedan efter mig själv och sist men inte minst, efter svärmor för att inte nämna sambon som kvällsläser "Prylbibeln"… Alla grejer är instuvade i min gård! Är det konstigt att det aldrig tar slut..? SOS! Mayday! mayday! mayday! Jag sjunker! Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
8/27/10, 5:47 PM
#17

Tuvan: Det är inte så farsligt dyrt egentligen. Har packat 5 böcker i ett paket, och via schenker blev det bara 52 kr (med traderaerbjudande iofs)

Dagens rensningsskörd hittade jag i medicinskåpet, med utgått datum. Nu ligger den och väntar vid ytterdörren där hemma för att jag ska minnas att ta med dem nån gång…

Tuva-Lena
8/28/10, 12:39 AM
#18

Ja huvudsaken är att du går plus i slutändan. Cool Är det inte billigare att skicka med bussgods..? Va duktig du är! Jag rensade faktiskt badrumsskåpet i somras så det är inte såå mycket onödigt där nu, bl a saker som datumet gått ut på..

Jag måååste sälja på Tradera jag också. Har ju sett vilka grejer som går bra där, så vad väntar jag på..? Ge mig en spark där bak Tiana! Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
8/28/10, 11:51 AM
#19

Vet inte hur det är med bussgods, vi har ingen här i byn…

Tiana
8/28/10, 10:50 PM
#20

minnesinlägg till dagboken Flört: dagens skörd blev att diskmaskinen plus tillbehöve flyttade till mamma och pappa.

Annons:
szirius
8/30/10, 11:50 AM
#21

Oj, vad duktig du är Tiana. Jag har också fått undan en del, men det går lååångsamt. Saker som stuvats in i skåp osv har jag börjat rensa, men då blir ingen tid över åt " det vanliga  städandet" så här flyger dammtussar just nuFlört

Tiana
8/30/10, 1:03 PM
#22

Tack szirius!

Igår blev det inget rensat. Låg mest och nös på soffan. så ikväll har ja lite tankearbete att ta tag i, nu går det inte lika lätt längre! Cool

Tiana
8/31/10, 12:09 PM
#23

Igår blev det en liten runda i förrådet, där jag hittade lite skräp att kasta. Rent skräp alltså: plast, en gammal cykelslang, hänglås utan nyckel. Sånt där som bara blir liggande och man tänker "jag tar det nästa gång" Oskyldig

Tiana
9/8/10, 11:42 PM
#24

kom av mig med rensningen i veckan, så ikväll har jag plockat i släp och lådor. Var skoningslös och sånt som jag inte saknat, åkte ner i en kasse som ska ner till soprummet imorgon. Nu kan jag sova gott i natt! Skrattande

Tiana
9/21/10, 5:35 PM
#25

Idag är det en sån där dag då jag sitter på kontoret och planerar vad som ska åka ut. Är ju i en sits nu där jag antingen måste flytta eller ordna billigare boende…

Pagan
9/21/10, 6:39 PM
#26

låter tufft Tiana, om du flyttar så kommer du ju iofs verkligen igång med rensandet…….för att se ngt positivt i problematiken

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
9/21/10, 6:47 PM
#27

Japp, så är det. Jag har sökt nytt jobb, men det är ju inte det lättaste att ordna. Samtidigt är jag nästan bankrutt, och en oväntad kostnad kan få mig i riktigt knipa som det ser ut nu. Men skam den som ger sig…

Annons:
Pagan
9/21/10, 9:07 PM
#28

Nej, du är inte den som ger sig i första taget, det har jag nog förstått.Flört Du får visualisera för att manifestera riktigt ordentligt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tiana
9/22/10, 1:41 PM
#29

Ehh, nej. Där har du rätt, Pagan, jag är för envis för att ge mig! Flört

Fick en del rensat igår kväll i alla fall, och nu börjar det till slut synas att inte varje skåp som jag har här hemma är överfullt. Nu är det långt ifrån lika lätt, men det är bara att vara hård mig sig själv, så går det…

Upp till toppen
Annons: