Annons:
Etikettinredningstips
Läst 5440 ggr
doublerainbow
2010-07-23 17:40

Gillar för många olika inredningsstilar.

Vill gärna att vår lägenhet på 3 rum och kök ska ha en stil.

Som det är nu så har vi a little bit of this and a little bit of that…

Det börjar kännas rätt schizofrent.

Har ni några tips till oss. Hur skall vi sålla ut och hitta Den stilen?

Annons:
Tuva-Lena
2010-07-23 20:59
#1

Försök känna efter hur du själv skulle vilja att din lägenhet såg ut. Även om du har lite huller om buller med grejer så kan du säkert arrangera dem så att de harmonierar med varandra. Kanske kunde du inreda rummen i olika stilar? Då får du användning för a little bit of både this och that. Flört

Försök att visualisera hur din lägenhet ser ut när den är precis som du har tänkt dig. När den gör det rensar du bort överflödet s a s… Inte det lättaste, men om du börjar med ett rum i taget så går det lättare - och var inte rädd för att göra dig av med överflödiga saker. Det är dom som får dig att känna dig missnöjd nu. Dom kan du skänka, sälja eller slänga, och dom saker du är osäker på hur du vill göra med sparar du i en speciell kartong. Har du inte saknat dem inom tre månader så kan du sälja dem också. Cool

Lycka till! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-07-23 21:50
#2

sicka bra råd Tuvan. Har inte något alls att tillägga. Säger bara ge inte upp och stort lycka till.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

doublerainbow
2010-07-24 21:23
#3

Ok, det är väl det som är så himla svårt.

Att känna efter.

Tror nog att jag mest har fastnat för stilen Barock'n'roll…

Men är det kanske så att jag har fastnat mest för den stilen då jag har minst grejor av den stilen hemma? Funkar inte hjärnan så? You want what you can't get….

För den stilen kräver många kronor på banken… Guld i mun

Tuva-Lena
2010-07-24 23:43
#4

Då får du trolla med det du har istället! Tills du får råd med det du drömmer om. Flört Ja tror inte att så många egentligen har råd med sitt "drömhem", men man kan inreda i nåt som liknar det, och göra mycket själv. Den stil du berättar om vet jag inget alls om, men du kan väl börja med material, färger, och form kanske, som ingår i den stil du vill ha..? Obestämd Själv kör jag med riktig "bonnstil" du vet, så jag är inte så bevandrad i nymodigheterna som poppar opp numera. Skäms ha ha..

Hoppas att du kan få till ditt hem så att du blir någorlunda nöjd i alla fall. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-07-25 09:44
#5

#3 Att fundera på hur man använder sitt hem är också en bit att tänka på. Vet inte heller hur Barock´n´roll stilen ser ut men du kanske vill berätta?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

doublerainbow
2010-07-25 13:19
#6

Tänk Barock med en lite moderna "rockigare" framtoning.

Does that make any sence?

Annons:
Tuva-Lena
2010-07-26 01:27
#7

Jodå, då förstår jag och kan tänka mig hur det tar sig ut - men hur passar det ihop? Obestämd Skall googla och se om jag hittar nåt.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-07-26 01:58
#8

Börja med ett rum itaget, Rom byggdes inte på en dag, jag tror att om man fixar med inredningsdetaljer lite här och där så kommer man aldrig i mål.

Sedan så är det alltid bra att ha ett mål men man börjar med det enklaste och bygger sedan på.
Då det gäller Barock stilen så tror jag att det går att göra väldigt mycket själv med det man har.
Med lite fantasi så kan man Barockisera det mesta, jag har för mig att det är mycket guldigt, ryschigt och romantiskt?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-07-26 02:07
#9

Hittade en sida där man berättar om stilen, men bilderna på sidan fungerar inte att klicka på dessvärre. Sätter in en länk så ni kan ta en titt. (Jag tycker att stilen är liite för "tung" i min smak.)

Barock'n roll

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-07-26 02:34
#10

Det kräver ju ganska rejäla rum för att göra sig perfvekt, högt i tak osv. men om man inte överarbetar stilen kan den nog vara ganska intressant.
Hemma hos mig fungerar det dock inte.

Men som sagt, det borde gå att kunna göra en hel del själv, det finns många "fusklister" att köpa som man sedan kan sprutmåla i Guld och använda på olika sätt för att få den rätta stilen, tex. på tavelramar, speglar, skrivbord sänggavel osv.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-07-26 02:43
#11

Borde passa utmärkt hos mig med andra ord. Högt i tak, jag tror det är 2,70 och jag har stoooora rum, nästan så man får torgskräck i en del av dem.. men här är det lantstilen som dominerar; ljusa möbler och ljusa väggar, skira gardiner och spröjs i dom höga fönstren. Väldigt vackert hus egentligen, men det krävs fortfarande mycket arbete för att det skall bli som jag vill ha det.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: