Annons:
Etikettövrigt
Läst 2720 ggr
Tuva-Lena
2010-07-09 00:18

Feng Shui och husdjuren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… ja hur går det ihop? Jag som både har katt och hund har inte direkt rent på golven här hemma, och där matskålarna står blir det ofta kladdigt och söligt. Katten speciellt vill inte äta ur matskålen utan skall ha sin mat utanför i stora bitar om det skall passa. Och hundens sovplats ser ofta ut som en slarvig klädhög. Han älskar att dra ut filten på golvet .. Hundar är ofta leriga dessutom och när det regnar ska vi inte tala om.. Tyst

Att djur skänker bra feng shui råder det ingen tvekan om, men hur är det med allt som kommer i släptåg efter dem..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
szirius
2010-07-09 14:09
#1

Jag tror att de ger mer än de tarFlört.Det är omöjligt att ha skinande rent hemma med husdjur, det blir hår och tassavtryck hur mkt man än städar…och vem vill viga livet åt att ständigt städa?Flört

Det är ju samma sak med barn…det BLIR rörigt.Men det kommer in så mkt kärlek och LIV i stället.

Här går jag och drömmer om en liten kattunge som vi ska skaffa efter sommaren.Jag längtar ihjäl mig!SkrattandeJag älskar katter och vi har alltid haft katter hemma.Helst skulle jag vilja ha flera, men vi börjar med en, en hona…så får vi se om vi kommer få fler…Tungan uteFlört

asvensso
2010-07-09 15:35
#2

Jaa, den positiva energin och hemtrevnaden man kanner i ett hus med glada husdjur ar sa pataglig. Men alla kulturer har olika traditioner. Jag ar inte speciellt bra pa orientalisk livsstil men nar du sager det sa star det sallan om husdjur i Feng Shui-bocker och jag ser valdigt sallan bilder pa japanska hem med husdjur i. Kan ocksa vara att det ibland ar mindre och kompakta ytor pga hoga fastighetspriser.

Tride
2010-07-09 22:17
#3

Här var det hår på längden o tvären o alla breddar.Cool Det är missarnas bidrag till hemtrevnaden och värmen. De vet att sköta sitt jobb!Flört Den enda av dem - långhårsmissen Mysolde - är en vänskaplig själ som gärna hjälper mig med mina klienter. Det brukar uppskattas. Korthårsmissen Rosa är mera försynt av sig. Hon har väl andra uppgifter. Bla den att göra mig glad när jag någon gång får syn på henne och hon, i nåder,låter sig klappas. Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

dagdrivarn
2010-07-10 01:11
#4

Jag har ju 8 stycken vuxna och just nu fyra kattungar kvar hemma, så jag vet verkligen allt om hur djur kan sulla till det.

Här kallar vi numera katthår för extra proteiner Glad

#1

Grattis, härligt med en ny liten familjemedlem, jag är övertygad om att ni kommer att få fler så småningom de är så härliga att man brukar vilja ha åtminstone en till Skrattande Katter är beroendeframkallande!

Kastrera så tidigt som möjligt så hon inte riskerar bli dräktig om ni bor bra till på landet och har tänkt ha henne ute.

Fler huskatter är det sista vi behöver här i landet inte med 1,2 miljoner katter varav 100 000 är registrerade och uppskattningsvis minst 100 000 är hemlösa. Det är nog inte någon vidare Feng Shui för Sverige med så många hemlösa lidande stackare.

Lite off topic men får jag slå ett slag för världens bästa sida här?

http://www.kattstatus.se

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Clary
2010-07-10 22:17
#5

Det är ju inte så att det ligger gamla drivor med katt/hundhår och eftersom djuren i sig är mycket god feng shui för oss som älskar djur så tror jag helt klart att det inte spelar någon roll med tassavtryck och andra spår efter dem Flört

Håller fullständigt med dig Dagdrivarn, katter är beroendeframkallande. är så mysigt när Tassen kommer upp i sängen på kvällen och stannar kvar tills jag läst färdigt och släcker lampan, då börjar hans vaktpass i fönstren Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2010-07-12 04:01
#6

jag läser era inlägg med ett leende. Ja, dessa djur får oss att trivas och det är väl härlig feng shui i sig. Just nu ligger min tik och suckar, inte bara i god feng shui anda…. hon tycker att det är hög tid att gå och sova. men hon måste ju vara där jag är till dess….att hon och kissarna hårar och släpar in sina "skatter" är väl inte rikigt min "inredningsstil" men å andra sidan…det är ju deras hem oxåSkrattande De skapar hemtrevnad, det är ju ett som är säkert.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
szirius
2010-07-12 11:42
#7

#4 jag tycker ju att det är så himla mysigt när de får kattungar…och det har aldrig varit några problem att sälja dem sedan heller, i Sverige.Jag tror att hon iaf ska få en kull innan vi kastrerar.Så kan vi spara nåt av syskonen kanskeTungan ute.Nu pratar vi om något framtida som ännu ej skett….vi får se hur allt blir…..alternativet är såklart att kasterera så tidigt som möjligt.

Hellas
2010-07-12 12:59
#8

Jag fick en liten handdamsugare med långt skaft av min mamma, att den skulle vara så bra trodde jag inte men det är den verkligen.

Den är betydligt bättre än de små handdamsugarna som finns eftersom munstycket är som en vanlig damsugare med en borste som vispar runt.
Viktigt är nog bara att alltid ha den lätttillgänglig så att man inte måste in i ett trångt städskåp för att få fram den.

Just nu är det Rea på den jag har på Elgiganten, just nu kostar den 699:-

Så här ser den ut:

http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/dammsugare-handdammsugare/handdammsugare/ZB2905/electrolux-ergorapido-dammsugare

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-07-13 02:43
#9

Sanningen att säga så är mina husdjur det minsta problemet.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-07-13 22:30
#10

#9 FörvånadFlörtKyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-07-13 22:35
#11

SkrattandeSkrattande heheFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
2010-07-14 13:42
#12

Nej du har mer problem med det tvåbenta duSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2010-07-14 15:26
#13

#9 kan vara dags att ta den med två ben till dressyrkurs.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Tride
2010-07-14 15:40
#14

Skrattande Vissa svårigheter att sätta på kopplet? Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

asvensso
2010-07-14 16:23
#15

Men om nu ett riktigt skinande rent och sparsamt moblerat hem skall ge frid och lycka sa undrar jag varfor mina standigt stadande kamrater har sa hoga stressnivaer, standigt klagar? Inte verkar de sova sa bra heller.

Pagan
2010-07-14 16:36
#16

#15 Varför sätter du likamedtecken mellan deras hälsa och deras sätt att sköta sina hem? Kan ju finnas annat i omgivningen som felar, inte enbart bero på att hemmet är rent eller sparsamt möblerat.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

asvensso
2010-07-14 16:47
#17

Nae, men ett av syftena med Feng Shui ar val anda att skapa psoitiva energier i hemmet och mycket av litteraturen i amnet forutsatter ju att det ar valstadat och att man inte har for mycket emotionellt baggage i form a prylar.

Hellas
2010-07-14 18:20
#18

#15 Jag har inte en hög stressnivå, dessutom så städar jag inte överdrivet mycket heller, det behövs inte eftersom vi tvåbenta är relativt "dresserade".

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-07-15 01:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Nä och har man djur också, så får man inte ställa så höga krav på att det skall vara skinande rent i hemmet. Det finns andra energier som är väl så goda som ett rent golv. Dom här till exempel: Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-15 01:20
#20

SkrattandeKyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2010-07-15 02:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

..eller vad sägs om en sån här levande energi Tride..?

Städhjälp, eller kloakdykare..? Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-07-15 02:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

..det var nog den här han letade efter.. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-07-15 02:23
#23

sicken sötnos, lite dramatiskt för den stackaren kanske, men i REN feng shui andaFlört du ska då alltid vara värst.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-07-15 02:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Ja, ska jag inte..?! Skrattande Nä, nu tar vi en liten lur på det här..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-07-15 02:50
#25

meditation? snacka om att relaxxaSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
2010-07-15 11:14
#26

Hmhehhe.SkrattandeFörvånad Snygg toaring, Tuvan.Cool Skulle behöva byta min, men har inte hittat några med passande mått.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-07-15 12:36
#27

NÄ, tro för guds skull inte att det är i mitt hem det här..! Skäms Jag lämnar inte så mycket prylar framme och trä på toaringen skulle jag aldrig använda.. Skrikandes  Bakteriehärd ni vet. Det sitter i sen jag läste på vårdlinjen..Tyst

Dom här blderna fick jag med ett mail en gång och jag sparade ner dom för framtida skratt s a s.. Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tride
2010-07-15 13:20
#28

Är det inte fernissat trä? då är det ju lättare att hålla rent.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-07-15 16:04
#29

#15 Det handlar inte bara om att ha ett skinande rent hem och lite prylar. Feng shui innebär också att städa i själen. Vad som gömmer sig i dina stressade vänners lådor, skåp och andra utrymmen vet du kanske inte.

Fina bilder du hittat Tuvan, gillar toalettdykaren, vet en kisse som gjorde just så Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-07-16 02:09
#30

#29 Men lite hjälp på traven kan man få genom att städa på utsidan först kanske..? Nä vad min bekanta har i lådorna har jag ingen aning om, men det går lättare att se vad som gömmer sig i själen, eller hur? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: