Annons:
Etikettrensning
Läst 2817 ggr
Tuva-Lena
2010-07-22 12:50

Kanal 5 kl 20,00 ikväll

"Samlandet förstörde mitt liv". Titta på hur ytterligheterna kan få hela tillvaron att rasa samman. Det är ett engelskt program där man försöker hjälpa människor som har hamnat i "samlarfällan", psykiskt knäckta och deras hem ser ut som överfulla förråd där det inte ens finns plats för dom själva..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Hellas
2010-07-22 13:00
#1

Jag har sett det tidigare, tror det är en serie och det är verkligen sorgligt hur de har det.
Det är förstås extrema samlare men ändå får man sig en tankeställare.
Stackars människor som hamnar i den fällan.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tride
2010-07-22 13:37
#2

Att slänga kan ju vara svårt för oss lite till kvinns. Men det GÅR!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tiana
2010-07-22 16:50
#3

Torsdag idag, ja… Har sett det innan, och det är otroligt vad man kan samla på sig.  De här människorna behöver verkligen hjälp.

abbis
2010-07-22 21:07
#4

Jag har sett programmen och man blir beklämd!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2010-07-23 01:57
#5

Ja vad hemskt! Den ena kvinna verkade ändå öppen för en förändring medan den andra var svårare att övertyga. Jag höll på att tappa hakan när hon begärde att familjen skulle vara mer förstående!? Men hon kom på rätt köl så smånngom i alla fall. Tyckte så synd om barnen som skulle leva i det där kaoset. Den yngsta killen som ine kunde ta hem några vänner ens.. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
2010-07-23 15:03
#6

jag såg detta i förra veckan. Då hade det gått så långt för mor & far som var med, att de blivit fråntagna sina barn. Det var rent förfärligt vad mamman i familjen hade släpat hem. Ett sådant eländeGråter Klarar nog inte av att se fler avsnitt. Blir så låg av sådant.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Tride
2010-07-23 20:16
#7

Verkar sjukt. Kan inte se det, har ingen TV. Lika bra.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-07-23 21:02
#8

Va? Ingen TV? Hur överlever du? Guld i mun Jga tittar inte mycket på TV men det känns skönt att ha den som reserv när det är slut på "göra-uppslagen". Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-07-24 01:59
#9

Det går alldeles utmärkt att leva utan TV. CoolEn del program kan jag se på datorn, mest ettan o tvåan. Femman finns inte. Och så köper jag och hyr filmer, som jag ser på DVD. Slipper licensen!Guld i munFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-07-25 09:41
#10

Jag har tittat på programmen via datorn och det jag funderar på är varför inte familjen i övrigt reagerat tidigare Obestämd Jag menar att det borde ju ha stått klart ganska tidigt att det är ett osunt beteende. Det sista jag såg var ju en ganska ung tjej som hamstrade och tecknen hade ju funnits tidigt. Var går gränsen för hamstrandet och spara bara uti-fall-att?

Det går för övrigt att se på tv3 play Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-07-26 02:33
#11

Jag vet hur det är Clary. Jag har en sambo som sparar allt han kommer över - till o med saker han hittar utomhus. (Kan ju vara bra att ha om man vill bygga det o det…) Jag försöker övertyga honom om att han aldrig har tid till det, men se det biter inte utan jag får en avhyvling tillbaka.

Rensning/städning m m, har han inte tålamod till utan det är jag som får ta tag i sånt om det skall hända nåt.. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: