Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 2314 ggr
timmelin
2010-06-24 09:43

foto

jag har alltid gillat att fota, särskilt när barnen var små.

och på den tiden hade jag ingen digitalkamera. så det blev massor med album som tog plats.

så nu har jag satt igång med ett storprojekt.

jag går igenom alla kort och gör olika album

tex sommarstugealbumet genom tiderna

barnen tillsammans

semesterna både i och utanför sverige i olika album

jag klipper och använder dubbelhäftande tejp. använder inga dekorationer som i mitt scrap booking album utan bara korten.

blir mycket roligare att titta i albumen.

det roligaste är att beskära korten, så man får plats med mycket på varje sida. och korten blir mycket finare då.

ett bra tips för album, tar liten plats och kul jobb

passar perfekt vid tv:n då jag tittar på vm och särskilt nu när jag har varit sjuk Rynkar på näsan

Annons:
Pagan
2010-06-24 23:32
#1

Vad kreativt det låter. Nu för tiden hamnar de flesta foton här tyvärr på dvdskivor och inte mycket skrivs ut. Faktiskt riktigt synd. Bra idé Timmelin

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
2010-06-25 02:51
#2

Jag håller med dig Pagan, fotona glöms lätt bort numera när man har allt digitalt. Nåt fotoalbum har jag inte, men en massa gamla bilder så visst skulle det vara roligt att kunna titta på dem live s a s.. Får se när jag får tid över om jag inte ska fixa ett album jag också. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-06-26 09:08
#3

Jättebra idé Timmelin. Jag har också ett antal kartonger med foton som bara ligger, ska ta mig tid att göra som du, så ungarna kan få var sitt album också. Vad jag inte ska glömma då är att skriva årtal och vilka som finns på bilden för jag har själv fått foton av mina förälddrar där det är oklart vilka som egentligen är med. Idag finns det ingen kvar som kan svara på det heller Skrikandes

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2010-06-26 15:04
#4

clary. det är jättebra.

har alltid gillat foto och när jag var i tonåren så var jag borta och tittade på alla gamla foton ofta hos min mormor och morfar. idag så lever inte morfar och jag är så glad att jag skrev på baksidan när dom togs, vilka som är med mm

min dotter som själv är tonåring idag hittade ett kort på sin gammelmorfars far och då hade jag i tretton års åldern skrivit dit att han föddes 1895 och min dotter är född 1995. det var coolt tyckte hon :)

Tuva-Lena
2010-06-27 02:47
#5

Ja har också en massa gamla foton liggande. Många av personerna känner jag igen, men många av dem har jag inte en aning om vilka dom är. Synd för det är verkligen vackra foton i svart/vitt. Bl a hittade jag ett gammalt foto som måste vara taget i slutet av 1800 talet. Det visar min farfar som pojke i 10-12 års åldern, och han står här ute på gården bredvid en spark i kortbyxor, kängor och en tröja av det tjockare slaget. Jättefin bild och han ser så stolt ut. Kanske är sparken helt nygjord .. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: