Annons:
Etikettpraktiska-tips
Läst 7706 ggr
Clary
2010-06-01 22:03

Vaccumpåsar

Är det något ni provat, vaccumpåsar?

Jag handlade några i höstas när jag var till Ullared och ångrar att jag inte köpte fler för gissa om jag har haft nytta av dem.

Perfekta att stoppa extra täcken, kuddar och även dynor till trädgårdsmöblerna, tar nästan ingen plats.

Till alla tjocka vintertröjor är de också bra, blev väldigt mycket plats kvar i skåpen kan jag säga.

Jag, som gillar att resa med lätt packning, inser att jag behöver fler Flört för då får jag plats med mycket mer saker hem Skrattande

Det finns några ställen på nätet som säljer dem, värt att kolla priserna, för de skiljer sig åt. Om det blir någon tripp till Ullared i höst är det det första jag ska titta efter

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Pagan
2010-06-01 23:15
#1

Sicket bra tips Clary. tack så mycket!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Hellas
2010-06-01 23:21
#2

Jag har en sådan men har glömt bort att testa den Skäms

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Pagan
2010-06-01 23:23
#3

jamen visst är det så ganska ofta att vi glömmer vilka "skatter" vi har i gömmorna och varför och till vad vi införskaffade dem. Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

dagdrivarn
2010-06-02 01:45
#4

Oj, har ullared dem? Jag använder vacuumpåsar men behöver fler. Visste inte att Ullared hade dem, vad synd, var där förr en-två veckor sen. Nåväl, får väl ta en trip dit nu snart igen ändå. Tjejerna behöver lite kläder och jag behöver lite kattsaker :-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Clary
2010-06-02 08:33
#5

Mina låg i skåpet länge innan jag kom på att jag skulle testa dem. Hoppas att de finns kvar på Ullared, har för mig att jag betalade ca 40 kronor för en 2-pack, en stor o en liten

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2010-06-02 11:53
#6

Vad är det för påsar? Herregud har noll koll här hihi

Annons:
Clary
2010-06-02 16:53
#7

En vaccumpåse är en plastpåse som du försluter och sedan suger luften ur med hjälp av dammsugaren. Du spar ca 80% utrymme på att använda en sån.

Här hittar du flera olika varianter http://www.attendra.se/produkt/spacebag

De är ju bara såå bra önskar att jag hade haft fler tillgängliga nu Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-06-02 22:30
#8

Har tittat på såna många gånger men aldrig slagit till. Kanske ska ta o göra det nästa gång jag ser dem.

Men hur funkar det att resa med dem Clary? Då måste du ha en dammsugare för att ta dig hem med? Å tänk om en påse går sönder i väskan då exploderar den ju! Hehe!SkrattandeTungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-06-02 22:44
#9

Johanna, det finns en liten pryl man kan använda istället för dammsugare, såg den men glömt bort var Skäms  får återkomma till den när jag hittar tillbaka till den sidan

Om nu påsen skulle explodera hoppas jag att resväskan håller och att jag inte behöver öppna den i incheckningen eller tullen för då kan det bli knepigt att få igen väskan FörvånadSkrattande

Får nog införskaffa några olika varianter bl a den som man ska kunna trycka ut luften själv Obestämd vet ju att "min" familj i Goa inte har någon dammsugare…..

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-06-03 00:29
#10

#6 Du är inte ensam, här sitter en till som aldrig hört talas om dylika påsar. Men va smart! Tungan ute Skulle sitta fint här i huset där förvaringsutrymmen är en raritet. Måste testa dom där..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

timmelin
2010-06-03 14:55
#11

O dom är ju perfekta. Jaa nu måste jag ha sådana. Men svindyra eller?

PiteCarina
2010-06-03 22:33
#12

Hade inte hört talas om vakumpåsar tidigare, men sådana påsar skulle jag verkligen behöva!

Tuva-Lena
2010-06-04 00:44
#13

Skönt att jag inte är ensam okunnig.. TystSkrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
2010-06-14 12:54
#14

Idag upptäckte jag att påsarna ska finnas hos Rusta Flört

60x80 cm kostar 19,90 och 80x100 kostar 49 kr, väl investerade pengar tycker jag så på onsdag ska jag kolla om man har det i Uppsala, vad med plats jag ska få sen i garderoberna Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

mayolica
2010-06-16 13:52
#15
#13 hi hi !säger som du Tuvan. Skönt att man inte är ensam om att vara okunnig Skrattandejag kände mej som ett stort frågetecken och funderade vad vakumpåsar kunde vara för något Förvånad Men det verkar vara bra,förvaringsutrymmen har man sällan något överflöd av i en lägenhet. Jag har inte fått ordning på alla kartonger eftersom jag inte vet vart jag ska göra av alltSkrikandes Ändå rensade jag så mycket i flytten. Ska försöka få tag i såna där påsar,så kanske garderoberna och förådet räcker till bättre.

~ mayolica ~

abbis
2010-06-16 22:14
#16

Nyfiken blir man*L*

Men hur klarar påsarna trycket i flygplanet..För om dom skulle smälla så braschar väl resväskanFlört

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Clary
2010-06-16 22:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

I den här påsen har jag 2 stora duntäcken och det vet ni ju hur mycket plats de tar Glad Köpte 2 mindre idag på Rusta som jag tänkte stoppa ner de tjocka vintertröjorna i.

Lovar att jag ska prova påsarna på flyget abbis, jag är lika nyfiken som du på hur de klarar det. Får testa på nervägen för då brukar väskan vara halvfull Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

abbis
2010-06-16 22:29
#18

smart..måsta ha

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tiia
2010-06-24 00:00
#19

vacuum påsar,jag säger nog att det måste jag också ha.Vad mycket plats man får då,har ju täcken och vinterjackor som tar en massa plats

Tack,clary för tipset

Tuva-Lena
2010-06-25 02:53
#20

Jaha dom finns alltså på Rusta då..? Bra, då kommer jag köpa några nästa gång det bär iväg till Ö-vik.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
temla
2010-07-03 19:11
#21

Lidl sålde förra hösten och de brukar ju få in samma grejer med jämna mellanrum. Nackdelen med lidl's vacuumpåse var "papperslappen" som lossnade och då går det inte att använda den om lappen försvinner. Men det tog en stund innan jag fattade att pappret hade denna funktion och ersatte med en telefonkatalogomslag på hotellrummet…

Man lär sig så länge man lever!

Mysan59
2010-07-05 17:48
#22

Måste nog också ha såna här, mycket smart

Ritva
2010-07-18 23:16
#23

De finns att köpa på Clas Ohlsson (tror jag, ganska säker på det) och på biltema också. Priser och storlekar vet jag däremot inte.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Clary
2011-08-22 20:37
#24

Puttar upp den här tråden om vaccumpåsar. Snart är det ju dags att byta ut innehållet i garderoben eller Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

zabelle
2011-08-29 13:44
#25

Vaccumpåsarna finns att köpa även på Jula och Biltema.
Plötsligt tog inte extra täcken och kuddar så stor plats Skrattande

Zabelle   

Upp till toppen
Annons: