Annons:
Etikettövrigt
Läst 2928 ggr
Tuva-Lena
2010-04-20 12:14

Veckans vardagsprat 2

Jag fortsätter på det invanda spåret oh startar en ny tråd för den här veckan - om ni inte har nåt emot det? Clary får ta mig i örat om jag gör nåt olovandes.. Skäms

Idag åker jag in och tvättar skyltfönstren i lokalen, har dragit mig för det länge, men nu är det dags. Det roliga blir att pynta det lite fint sedan - bara skylten jag har beställt kunde bli klar nån gång! Jag fuskade och köpte sidenblommor att ha i fönstret, det blir så hett där på dagarna så vanliga blommor dör på sekunden nästan -  köpte kalla och mörklila fresia, och sedan en liten buxbom-boll. Såå fin den är! Tungan ute Skall ställa den tillsammans med mina naturliga hudvårdsprodukter tänkte jag..

Jag fotar förstås när jag är klar! Skrattande

Ha finaste dagen alla!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
2010-04-20 21:16
#1

Nej då Tuvan jag tar dig inte i örat Flört

Jag kommer inte att vara inne så mycket nu, åkte in med min man till sjukhuset idag och i morgon blir det operation.

Jag hoppas ni skriver riktigt flitigt under tiden så dyker jag upp igen när jag kan

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2010-04-21 18:16
#2

Jag önskar lycka till med mannens operationKyss

Här har vi som en svensk sommar.Syrenen blommar och doftar ljuvligt, temperaturen ligger runt 20 grader.Jag har precis slutat jobba och nu sticker jag ut på gården i ställetCool

Tuva-Lena
2010-04-21 23:46
#3

Åh Clary, tänker på dig och din man! Jag håller ställningarna under tiden! Stor kram till er båda! Kyss

Men Szirius, inte får du göra mig sååå avundsjuk! Fast jag måste erkänna att jag njuter av varje dag ändå, trots att det är ganska kallt i luften. Låter i alla fall underbart med sommartemperaturer - och syrener! Åhh säger jag bara! Tror ni att man uppskattar "stundens behag" mer ju äldre man blir? Eller att man lever mer i nuet ju äldre man blir? Mamma o jag pratade om det idag, och hon kände igen sig i det sa hon. Jag tror att jag börjar bli sån också - jag tar en stund varje dag den här våren när jag "upptäcker" den, känner på den och andas in den med alla sinnen - och jag blir bara såå glad! Glad Jag har alltid glatt mig åt våren, men i år känns det annorlunda på nåt sätt, den känns som "mer" eller hur jag skall uttrycka det. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-04-22 11:49
#4

En ny dag är här! Har ni inte märkt det mina vänner? Skrattande Ha ha, ja ja jag skriver väl på jag då. En underbar morgon trots att inte solen vill titta fram på ritigt. DEt är varmt o behgligt ute, plus 4 men det räcker den här årstiden.

Idag blir jag hemma och jag vet redan hur jag skall tillbringa dagen. Hunden drog in lera och vatten igår kväll efter en rådjursrusning.. så idag är golven mönstrade skulle mna kuna säga - hundtassar i golvmattorna, vad tror ni om det mönstret? Obestämd Ändå tog jag bort det värsta på direkten förstås, men golven är gråa idag..

Hoppas allt går väl idag Clary! Och ni andra får ha en riktigt fin vårdag! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2010-04-22 15:12
#5

Här är det en lite kallare och blåsigare dag med duggregn och sol om vartannat.Min lust vill inte komma igång idag, känner mig stressad och lite vemodig.Men det är helt ok, jag har haft så många härliga dagar så det är ju naturens gång att det svänger ibland.

Jag hoppas att nöjdheten kommer mer och mer med åren Tuvan - då kommer jag vara expert sedan, jag övar ju redan nu för fullt med att minnas att njuta av varje stund och stanna i nuet och inte rusa iväg i planerna jämt…Flört Det låter härligt att du njuter så av vårens framsteg.Det kan ju ha att göra med er tunga vinter också?Obestämd

[Jeremina]
2010-04-22 22:05
#6

En bra dag för mig men det är 10 år sedan min älskade svärmor dog idag så jag är lite fundersam så att säga men ha en fin kväll Flört

Annons:
Clary
2010-04-22 22:44
#7

Jag måste bara tala om för er vilka underbara människor det finns som stöttar och bryr sig trots att vi inte träffats irl. Under den här jobbiga tiden har vi fått så mycket uppmuntran och värme, jag är så imponerad, en dag kanske jag får möjlighet att tacka dem irl.

Sen har vi också mött motsatsen men dem lämnar jag därhän Tyst

Har varit en ovanligt kall och trist dag, var helt genomfrusen när jag kom hem. Fattar inte hur vissa människor kan gå omkring i rena sommarkläderna, eller börjar jag bli gammal…………….

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
2010-04-23 00:18
#8

Clary det finns otroliga människor runt omkring oss och det är härligt att höra att du träffat sådana nu Flört

Tuva-Lena
2010-04-23 02:53
#9

#5 Ja jag tänkte att det kanske har med ålderns "visdom" att göra, en mognad som gör att man bryr sig allt mindre om fåfänga och yttre stimulans och kanske ser mer till den inre upplevelsen.. Obestämd

Jag påminner mig själv varje dag nu, att stanna upp och bara vara i nuet, om det så bara är en kort stund. Tänkte att då kanske våren blir "längre"..? Obestämd Och blir våren längre så blir livet längre också, fastän man förfogar över samma tid. Oj så filosofisk jag blivit! Har ni tänkt på det, att ju mer man rusar fram i tillvaron, desto "mindre tid" får man över..?

#7 Vad skönt för er Clary, att ni har snälla människor i er omgivning! Jag vet ju i alla fall några - era grannar, och dom verkar vara väldigt måna om er. Dom andra kan man strunta i, och dom mår nog sämst själva skulle jag tro. Rynkar på näsan

#6 Förstår att du saknar din svärmor Jeremina.. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2010-04-23 11:18
#10

*9 jo visst är det så.

Jag har  tänkt på att jag får mer gjort nu när jag jobbar, det är ett sundhetstecken för mig, att min energi kommit tillbaks.Innan kunde det gå en hel dag och allt jag lyckades få till var matlagning och nån tvätt.Jag var bara så trött och slut.Nu jobbar jag, och har ändå ork kvar att göra saker på kvällarna.Framför allt mer lust.

Men jag har haft några extremt tråkiga och evighetslånga dagar på jobbet nu…och så far jag ner i min bubbla och undrar hur jag ska orka med det här jobbet under vintern…förväntansångest kallas det, totalt onödigt och förödande, men så blir det ibland.Försöker att inte tänka framåt utan ta EN.DAG.I TAGET.Jag har två helger framför mig nu med kurs, och helgen efter det gästbesök, som är roligt men tar mkt kraft.Dessa tre veckor vet jag inte hur jag ska orka riktigt, det är ju ändå helgerna man hämtar ny kraft till en vecka.Lite klag från mig idag…Hur gör ni när saker hopar sig? Hittar ni andrum ändå? Jag är så dålig på det…

Tuva-Lena
2010-04-25 00:50
#11

#10 Jag förstår känslan, så där kan jag också känna. Nästan få ångest över att jag inte får tid till vila. Då försöker jag skjuta bort dom tankarna och fokusera på den helg då jag är fri nästa gång istället. SEdan försöker jag få någon dag mitt i veckan istället, då jag inte har samma krav på mig, utan efter jobbet bara kopplar av - istället för att köra dammsugaren t ex, eller stå och laga mat. Tar fram nåt från frysen och bara värmer upp istället. Sparar energin under veckorna eftersom jag skall använda helgen till jobb. Flört Gör så, sänk kraven på veckorna så orkar du kursen på helgen också.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-04-26 02:21
#12

Underbar söndag med strålande sol blev det, och jag var ute hela dagen. Inte underligt att jag somnade på soffan ikväll.. Fotade mina krokusar som jag skall lägga in imorgon, men nu är det dags att säga natti och tack för den här dagen! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-04-26 09:53
#13

Det här att leva i nuet är det enda som fungerar för mig nu. Om jag skulle börja tänka alltför långt framåt skulle jag inte orka. Det här att vara ensam om att flytta, komma ihåg alla papper som ska fixas, allt som ska sägas upp, ändringar och packning med rensning och få till det för ett bra sätt för oss båda, planera för lille gubbens hemkomst, kommer han att orka med trappen till sovrummet, en massa praktiska detaljer, nej en sak och en dag i taget måste det bli.

Återhämtningsstunderna är inte många men en stund i trädgården, ett samtal med en kär väninna, skvaller med grannarna och idag lyxen av att äta ute med en av väninnorna som var med på resan får räcka för tillfället. När vi kommit på plats och allt lugnat ner sig ska jag och min dotter spendera en dag på Hasseluddens spa och bara njuta, det är nåt att se fram emot Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
szirius
2010-04-26 10:33
#14

*11 det är bra tips, Tuvan…bara det att veckorna är ännu mer fyllda, hahaha.Fotbollsträningar,läxläsning,matlagning,vattna ute,handla osv osv .Det är acceptans som gäller nu.Och inte slarva med mat och sömn, så att man fyller på med ny energi.

Man får helt enkelt inte tänka för mkt framåt, som Clary säger.Jag har som mantra nu " en stund i taget, en stund i taget".Flört

Men åh, vilket fint väder vi haft i helgen.Vi satt i solen på rasterna denna helg,så lite sol fick jag ändå.Men jag kunde glädjas åt mannen o sonen som kunde vara ute hela helgen i trädgården o mysa.Och nu kan vi börja äta middag på balkongenGlad, det fattas bara stolar som jag behöver inhandla.

abbis
2010-04-26 15:30
#15

auktion

Provar auktionera lite fräcka möbler!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Hellas
2010-04-26 21:09
#16

I lördags hade vi underbart väder med kvällssol som värmde på likt en sommardag. Vi åt årets första lunch ute vilket var helt ok!

Jag är i förstaårs tillståndet just nu eftersom jag ännu inte upplevt våren där vi bor så både jag och min man är som små barn och går runt och pekar på nya knoppar som letat sig upp i jorden.

Idag är jag hemma och är sjuk, jag har varit snuvig en tid men i lördagskväll var vi på fest och tyckte att vi skulle gå en promenad hem. Dety var ganska kallt och illa klädd var jag så det satte fart på Bihålorna Skrikandes.
Nåväl, igår och idag har jag skött mig så jag tror att jag kan slippa penicilin.
Tur att man har sitt lilla Te förråd av blad att ta till Tyst!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2010-04-26 21:10
#17

Clary, kramar och kärlek till Er, jag förstår att det nu är jättejobbigt för Er Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Conquest
2010-04-26 22:18
#18

Helena-K

Pennicilin hjälper inte mot bihålsinflammation.

Hellas
2010-04-26 22:29
#19

#18 Så konstigt, det brukar jag oftast få då det är riktigt illa och jag har fått det under flera år, det har hjälpt i de fallen, likaså mina bekanta som har problem med bihålorna får det Förvånad.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Conquest
2010-04-26 22:47
#20

Min doktor bankade mig på kindbenen och när det gjorde ont: Ahh- Bihålsinflammation. No penicilin! Mollypekt istället. Det hjälpte inte heller, men en extra vecka hemma botar det mesta.

Medicinen underhåller patienten medan naturen läkar honom.

Annons:
Hellas
2010-04-26 23:08
#21

Jaha, jag trodde att du kanske var läkare eftersom du skriver att Penicilin inte hjälper så jag trodde att jag blivit felbehandlad.
Nåväl, de gånger jag får medicin en till två gånger /år i 15 års tid så kan jag garantera att det inte hjälper med en veckas extra vila Cool.

Ofta brukar man kunna få Rinexin utskrivet som kan motverka det hela.
Mollipect har jag för mig används som slemlösande och avsvällande vid hosta så jag förstår om det inte funkade speciellt bra.

Jag försöker dock använda mina egna torkade örter så gott det går samt att jag köper färska örter och det hjälper väldigt bra många gånger.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-04-27 02:56
#22

Beror väl lite på vad som orsakat bihåleinflammationen också. är det en bakterieinfektion så är det penicillin, men man kan ju även få det av andra orsaker.. Jag botade en man med min laser, som hade gått med kronisk sådan i tre år. Förvånad Visst, jag blev lika förvånad jag som han själv.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-04-27 08:02
#23

Jag tjatar väl här också då om att skölja näsan med saltvatten så fort man känner av bihålorna. Jag har varit drabbad av bihåleinflammation under många år men sen jag började skölja näsan har jag klarat mig ifrån den.

Rinexin är ju inte helt ofarligt har man konstaterat så den har jag slutat med.

Det allra bästa är om man spolar ur näsan varje morgon men jag vet ju med mig själv att det inte blir av, mår man bra är det lätt att glömma…..

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

abbis
2010-04-27 11:28
#24

Jag säger bara en sak..öronljus

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Clary
2010-04-27 13:11
#25

Just det, öronljus är också kanon att använda, tack för påminnelsen abbis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2010-04-27 15:33
#26

att lägga riven pepparrot över bihålorna är ett husmorsknep jag brukar använda.Jag har inte ätit penicillin sedan jag var liten, peppar, peppar.Och min son , som nu är 8 en enda gångGlad.

Väldigt mkt kan man bota med husapotek, vila och bra mat.

Nu har jag en ny sak att ta till användning : moxa, som man tänder och värmer vid olika akupunkturpunkter.Funkar kanon, jag har fått tillbaks min matlustGlad

Conquest
2010-04-27 23:06
#27

Jag testat öronljus 1 gång. Nope. (men det var emot tinnitus dock) Frun sköljer sina bihålar med näshornet så snart det behövs. Hon fick "tonvis" med penicillin mot sin grava bihålsinflammation, men det hade ingen verkan alls. Det har däremot nässköljningarna.

I mitt första inlägg skrev jag Penicillin fel. Detta var rätt. Det finns många sätt, penisilin är väl den värsta! Men alla förstår ju huvudmeningen, -om man nu bryr sig alls, vill säga.

Annons:
Conquest
2010-04-27 23:22
#28

Tuva Lena
Du skrev: "Jag botade en man med min laser, som hade gått med kronisk sådan i tre år"

Att du botade en man som hade gått med kronisk laser i tre år är fantastisk, hähä.

Lite som denna urgamla vits.

-Du, i går sköt jag en hare med gevär på hundra meter.
-Jösses, är ditt gevär så långt?
-Nej, jag menar att jag sköt med gevär en hare på hundra meter.
-Jaså? Finns det så långa harar?
-Äsch! Fattar du inte, på hundra meters håll sköt jag en hare med gevär.
-Ja då hade du en jävla tur att inte haren sköt först!

Tuva-Lena
2010-04-28 02:38
#29

Skrattande Ha ha, jag har väl läst för många läkarjournaler på "humorsidorna" här på internet - det smittar av sig tydligen. Dessutom så var det en "kronisk laser" Conquest! Cool… som jag botade med bihåleinflammation då.. Foten i munnenTungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-04-28 17:50
#30

#29 Var det inte så långt till dig Tuvafia skulle jag komma omgående för en Laseringsbehandling, kanske du även kunde få bort de där trista "rosorna" som börjar framträda mer och mer på kinderna.
Någon påstod att det hade med åldern att göra men jag tror att det beror på för mycket frisk kall luft Tyst.

Nåväl, ingen bra dag för mig idag, troligen är det nu besöutat att även jag och min kollega ryker all värdens väg eftersom hela vårt kontor på 65 pers. är varslade :(.

Jag trodde att ett IT bolag skulle inse att de behöver specialkompetens inom SharePoint området men icke sa nicke.

Nåväl, det är inte jag som är den stora förloraren egentligen utan de som inte fattar vad de går miste om.

Söker nu arbete på annat håll, det känns inte som om det ska vara några stärre problem egentligen, problemet ligger nog mer på mig som person……..
Den stora frågan är: VILL jag arbeta med detta eller är det exakt nu det är tid för att ändra bana och välja den andra vägen?

Feg som jag är och alldeles för beroende av bekvämlighet och rädd om mitt hus så går jag säkerligen i gamla fotspår, det är ju tryggast det.
Sedan har jag märkt en sak, min make är inte riktigt lika pigg på att jag startar eget som jag själv är, fast jag förstår ju, det blir ju inte de pengarna som vi är vana med att få in/ månad :(.

Idag är den första dagen i mitt liv som jag skulle vilja få ett par kort dragna för vägledning.
Det är väl ganska lustigt, igår skrev jag någonstans att det aldrig hade intresserat mig att bli "Spådd".

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2010-04-28 19:29
#31

#30 fortsättning……..

Helt sjukt, jag fick precis nyss ett telefonsamtal, helt plötsligt har det hela vänt, självklart vill företaget ha en kompetensgrup blablabla……..Jobben är räddade med andra ord.

Då får vi se, jag har ju skicklat iväg lite jobbansökningar, kul om de är intresserade, jag sa till min chef att då får jag ju till och med välja…..hmmm. Är det det som kallas I -landsproblem.

Nåja, jag hoppar inte över ån ännu och tror för mycket, förra veckan var allt grönt, i morse var allt svart och nu är det grönt igen.

Man vet ju inte förrän varsel har meddelats personligt till oss så det är bara att vänta och se.

Skönt att skriva av sig i alla fall Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JohannaMax
2010-04-28 20:24
#32

Hej go vänner!

Nu har jag varit "ytlig" ett tag. Blir sån när jag inte orkar tänka, då blir det bara ytligt ett tag men nu har jag fått besked att det inte är en hjärntumör eller annat konstigt i huvudet så nu kan jag börja använda hjärnan igen!Tungan ute Jag är bara döv endå helt enkelt…På tisdag blir det ryggmärgsprov sen ska jag få tid till audionom o testa ut hörhjälpmedel.

Lite rensning har det blivit här hemma och även lite sålt på loppis igen. Ska se om jag kan ta tag i att måla klart hallen och efter det ge mig på kökstaket. Tavlorna måste ju upp med…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-04-28 23:06
#33

#31 Du sitter i ett mycket bra förhandlingsläge då och det är ju inte fel. Sen har vi den andra frågan fortsätta med det du gör eller köra eget Obestämd inget lätt beslut men jag vet att du skulle greja det Kyss

#32 Johanna, va kul att se dig igen. Förstår att en del oro släppt nu

Startar upp en ny vardagsprat-tråd, måste hinna före Tuvan FlörtSkrattandeKyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: