Annons:
Etikettrensning
Läst 2125 ggr
Tiana
4/8/10, 5:10 PM

Effektiv bok :)

Jag var och rotade fram min Rensa i Röran från förrådet i tisdags, och jag måste berömma boken. Den har helt klart effekt!

Två kvällar har jag nu plockat och fixat lite smått, trots att jag inte ens har hunnit öppna boken än! Den ligger på skrivbordet och påminner mig… Skrattande

Annons:
szirius
4/8/10, 5:47 PM
#1

små och stora kriser är också effektiva - då blir det alltid en väldans fart på mig!Flört

Conquest
4/8/10, 9:27 PM
#2

Världens bästa städbok. Sedan är det samtidigt kul och det bästa är känslan efteråt.

Guu vad duktig man känner sig, och den inre friden inom sig är oslagbar, samtidigt som man gör någon glada med ens gamla pryler och/eller det kommer till nytta hos en välgörenhetsförening.

Clary
4/8/10, 11:20 PM
#3

Ja, den boken håller i alla lägen, dags att plocka fram mitt ex igen och bli inspirerad Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
4/8/10, 11:26 PM
#4

Jag ska ta mig tid att läsa i den i helgen, fast då lär jag tycka synd om särbon för det är där jag tänkt vara då… Förra gången rensade jag ut hans skafferi när inspirationen slog till Oskyldig

Nordann
4/9/10, 1:29 AM
#5

Jag tycker också den boken är bra.Den är så bra att jag skickat den vidare liksom jag gör med de allra flesta böcker jag läst.Flört

För mig var det en aha-upplevelse att göra mig av med böcker,började för 12-13 år sedan har jag för mig.Har förstått att det är många som har svårt att släppa just böcker trots att det är ovanligt att man läser om det man redan läst.

Clary
4/9/10, 9:48 AM
#6

#5 Böcker är det jag har svårast för att göra mig av med men det finns också många som jag gärna läser om.

Som tur är har jag tagit mig i kragen emellanåt och gett bort några kassar i samband med flytt Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
szirius
4/9/10, 6:17 PM
#7

*6 jag har också svårt att göra mig av med böcker, läser dem om och om igen.Enligt feng shui så kör man bara gamla tankar igen av det och "sparar på gamla idéer" , men jag tycker att jag lär mig nåt nytt varje gångTungan ute.

Det beror såklart på vad det rör sig om för böcker.Skönlitteratur ger jag gärna bort utan problem.Eller byter pocketar med andra, en kanonidé.Glad

Tiana
4/9/10, 6:21 PM
#8

Jag har också gjort mig av med mina böcker den sista tiden. Innan var det omöjligt för mig. Men det är så mycket lättare att kunna gå vidare!

Conquest
4/9/10, 9:45 PM
#9

Ok, dåliga romaner kan man vara utan men inte handböcker och lexika och inte alls böcker som har haft en betydelse för den jag är idag. Feng Shui-böcker skulle jag aldrig göra mig av med.

Det som först öppnade mina ögon för hur man kunde leva ett enkelt liv utan en massa skit som ska dammas, tvättas, putsas och städas, var då jag på 70-talet läste "Skogsliv vid Walden" af Henry David Thoreau.

Om jag skulle få spara max 10 böcker av mina tusende, är den självskriven att bli kvar.

PiteCarina
4/10/10, 12:40 AM
#10

Det är först det senaste året som jag kunnat göra mig av med böcker. Har bl.a. sålt på loppis och skänkt till "Röda Korset". Gjorde mig av med bl.a. tre korsordslexikon som jag knappt bläddrade i. Använder datorn istället, så jag sparade bara mina två bästa och nu funderar jag på att göra mig av med ytterligare en.

Romaner läser jag aldrig om, så jag förstår inte varför jag envisades med att spara dem bara för att de var bra? Kanske för att kunna låna ut dem?

"Rensa i röran" lånade jag på biblioteket för ca. ett år sedan och den var jättebra! Gjorde mig verkligen inspirerad att börja rensa. Funderar på att läsa om den igen, för att skaffa ny motivation. Tänker sätta igång på allvar med rensandet igen om en vecka, då jag är klar med Traderaförberedandet och det har lugnat ned sig på jobbet.

Upp till toppen
Annons: