Annons:
Etikettfilosofi
Läst 2065 ggr
[Jeremina]
4/10/10, 10:41 PM

Har letat lite...

Jag har letat lite på nätet och hittade det här:

Må bättre hemma med feng shui

- Feng shui strävar efter att efterlikna naturens formationer i hemmet. På så sätt ska den eller de som bor där må bättre, säger Agneta Nyholm Winqvist som är feng shui-konsult och författare till boken "Feng shui för svenska hem". Att inreda enligt feng shui innebär inte att rensa ut och slänga alla möbler som finns och ersätta med nytt. Det går att skapa balans med enkla medel och utan dyrbara investeringar.

Sund av blommor Att ha TV eller dator i sovrummet blir till exempel alldeles för stressande och kan bidra till dålig sömn. Istället är det viktigt att tänka på vad man vill att rummet ska fylla för funktion och inreda därefter. Agneta berättar också att ett hem bör symbolisera den man är. Eller ännu bättre, den man vill vara. - Hemmet kan fungera som en positiv affirmation. Vill du till exempel bli friskare och börja leva ett mer sunt liv ska du inreda ditt hem i klara, uppiggande färger och fylla det med friska, fräscha blommor och krukväxter. Motiv på tavlor bör också symbolisera hälsa, och kan föreställa till exempel en stor blomma eller frukter. På så sätt kan ditt hem motivera dig att uppnå ett mer hälsosamt liv.

 Den senare delen av texten är jag i ett nötskal!

Annons:
Tuva-Lena
4/11/10, 2:28 AM
#1

Jag vet inte vem jag vill vara Jeremina! FörvånadTyst Jag går nog mer på känsla och det jag försöker uppnå i mitt hem är lugn och en trygg atmosfär. Mycket ljusa färger, "vänliga" blommor, runda stenar, ljuslyktor, naturmaterial och voffen förstås som bidrar mest till den vänliga atmosfären. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
4/11/10, 2:31 AM
#2

#1 Ja djuren är den mest vänliga atmosfären Glad Mår du bättre nu?

Tuva-Lena
4/12/10, 2:34 AM
#3

Jaa då, fast magen är ond av o till. Eksemen har lagt sig igen efter att infektionen lagt sig. Allt frid o fröjd! Tack goa för att du frågar!Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
4/12/10, 2:40 AM
#4

Bra att du är bättre men själv är jag ledsen över vissa personer  och jag menar inte på FS Gråter

Tuva-Lena
4/12/10, 11:50 AM
#5

Jo, jag förstår vem du menar, men du skall inte bry dig så mycket. Den personens reaktion är bara ett tecken på tillkortakommande som jag ser det. Och jag är nästan säker på att personen själv vet det innerst inne också - du blir syndabocken bara. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
4/12/10, 4:27 PM
#6

#5 Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: