Annons:
Etikettfärger
Läst 5870 ggr
[Jeremina]
4/14/10, 6:24 PM

Vännens vaxduk..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vaxduken var för blommig i min smak men fint annars" Har ni vaxduk på bordet eller anses det vara ute?

Är detta OT kanske?

Annons:
PiteCarina
4/14/10, 7:00 PM
#1

Det var fina färger, men jag tänker på hösten när jag ser den. Passar nog bättre att ha framme under sensommaren och hösten.

Jag har nog aldrig använt vaxduk och nu när jag tänker efter så var det länge sedan jag såg en sådan hemma hos någon.

Tuva-Lena
4/15/10, 2:50 AM
#2

Nej jag använder inte vaxduk, coh skulle nog inte vilja ha någon heller. Utomhus ibland om bordet är fult kan det lysa upp lite. Den där duken var väldigt fin, men jag tänker som Carina på skörd och höst mera.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
4/15/10, 2:52 AM
#3

Jag tycker att mönstret skulle passa på en Skäms Gardin så klart!

Clary
4/15/10, 8:51 AM
#4

Fina höstfärger men inte skulle jag vilja ha det som duk. Vaxduk är inte något jag själv har haft eller skulle använda. Plastigt och feng shui hänger inte riktigt ihop för mig

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
4/15/10, 10:46 PM
#5

Mina föräldrar är väl de ensa som jag vet som använder vaxduk. Själv gör jag väskor av det när jag råkar få det i mina händer…Flört

Nordann
4/16/10, 12:46 AM
#6

Jag använder inte heller vaxduk,kommer inte ihåg om jag nånsin gjort det ens på den tiden "alla" hade det på borden.Det är praktiskt men jag tycker det är än mer praktiskt utan duk.

Annons:
[Jeremina]
4/16/10, 2:00 AM
#7

#5 väskor? Hur gör du då?

#6 Det är mer praktiskt utan tycker jag med!

Conquest
4/16/10, 2:46 AM
#8

Giller mönstret och färgskalan.

Passar ett bord,

en solig höstdag på en lövig terass

med vackert slitna rottingmöbler

Sin älskling bredvid

-Och en rödvinstoddy!

Tuva-Lena
4/16/10, 2:47 AM
#9

Jag minns vaxduken vi hade hemma när jag var barn som alltid var "kletig" och kändes fet, för hur man än torkade så såg man inte allt kletet genom mönstret på den. Får väl dåliga vibbar av dom antar jag.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Conquest
4/16/10, 2:50 AM
#10

Tuva, Om man råkar lägga huvudet där och somnar, kan man fastna!

[Jeremina]
4/16/10, 2:51 AM
#11

Conquest jag tror att han hade den ute på bordet i somras och att den hamnat på bordet inne för att det är slitet.

Conquest
4/16/10, 2:58 AM
#12

Den var från tecknade serien: Ensamma mamman.

En av barnen lägger huvudet på det kletiga matbordet i köket och skriker: "Hjälp jag har fastnat." Lätt hänt med lite juice, syltrester och annat smaskigt gott där!

[Jeremina]
4/16/10, 3:01 AM
#13

Jag kan se det framför mig hur barnen fastnar men jag har inte sett den serien, tyvärr Obestämd

Annons:
JohannaMax
4/16/10, 10:50 AM
#14

Ingen duk för mig helt klart men mönstret var trevligt.

Jag har vaxduk, en neutral, som skydd för slabbande, kladdande, målande barn… Funkar bra faktiskt o jag tycker inte att den blir kladdig eller kletig men jag minns en vaxduk när jag var mindre, den var ruskigt fet och tråkig. Kanske bättre kvalité på dem i dag?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Nordann
4/16/10, 9:23 PM
#15

#7 Hon syr väskor av vaxduken.Vaxduk går bra att sy allt möjligt av.

Tiana
4/16/10, 9:35 PM
#16

Precis som Nordann säger. Fram med symaskinen bara Skrattande

Tuva-Lena
4/17/10, 2:30 AM
#17

#10 Jo, det hände minns jag när du säger det! Skrattande man lyfter huvet och duken följer med - helt svart för ögonen. Ha ha.. SkrattandeTungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
4/17/10, 11:57 AM
#18

Sorry, Vaxduk går bort för mig med, jag har för dåliga barndomsminnen med klistriga dukar Tyst.

Varför inte enbart ha en liten enfärgad löpare på bordet med en vacker blomma på om man vill ha lite blommigt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Jeremina]
4/18/10, 3:09 AM
#19

#18 Så har jag jämt en löpare med en blomma eller en bukett på bordet Glad

[Jeremina]
4/19/10, 1:18 AM
#20

Idag blev jag förvånad när jag skulle mata hans fisk för han hade bytt duk när han var hemma över helgen. På bordet låg nu en grå vaxduk och ovanpå en löpare i rostbrun/orange och en konstgjord blombukett på den.

Typiskt att jag hade kameran hemma men jag ska ta kort nästa gång jag åker dit ner Flört

Annons:
[Jeremina]
4/25/10, 12:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Den här bilden tog jag idag när vi matade fisk och ställde tillbaka hans blommor som jag satt om åt honom medans han är borta och jobbar!

Visst är det skillnad??

Nordann
4/25/10, 1:02 AM
#22

Det blev mycket lugnare med den nya duken.

Conquest
4/26/10, 10:05 PM
#23

Feng Shui. Konsten att mata fisk nära vaxduk.

Deep. Real deep!

Emmyjane
9/3/11, 6:00 PM
#24

Vi har vaxduk, ska lägga upp bild sen. Bra när man har barn, men den får nog bytas snart.

Emmyjane
9/4/11, 9:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Här kommer bilden jag lovade.

Clary
9/4/11, 9:56 AM
#26

Snyggt mönster du hittat. Praktiskt när man har småbarn, det kan jag hålla med om.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Emmyjane
9/4/11, 10:03 AM
#27

Tack men de plågar den. Minstingen sätter gaffeln i den på sin sida.  Idag har jag märkt det där klistriga ni andra anmärkt om dem, vaxdukarna altså.

Annons:
Svartkatt
9/7/11, 10:30 AM
#28

På hösten så brukar jag ibland lägga på en ''plastad väv'' i linnefärg. Den är behandlad på ena sidan så att det går att torka av, men den blir inte så plastig som en vaxduk :)

Annars så tycker jag att vaxdukarna idag är bra mycket finare än dom som fanns när jag var liten, 90 talet..

Clary
9/7/11, 10:43 AM
#29

Ja helt klart är det ett annat stuk på vaxdukarna än det var förr. Tror jag sett de du menar Svartkatt och de är ok.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: