Annons:
Etikettövrigt
Läst 2288 ggr
Tuva-Lena
3/18/10, 1:33 AM

Veckans Dagens småprat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu gör vi en ny tråd för vårt småpratande och byter ut tråden varje vecka. Och klockan har ju passerat midnatt, så jag startar "Dagens" med att berätta att det är dags för sängen nu. Tyst

Kallt ute inatt också, men till imorgon har man lovat snö - inte så poppis måste jag säga. Helst skule jag vilja se allting försvinna i ett nafs. Imorgon köper jag såjord så jag kan fortsätta sådden av sommarblomster - lavndelfrö har jag köpt till o med! Tungan ute

Ha en finfin dag allihop!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Jeremina]
3/18/10, 2:51 AM
#1

God morgon syns när det ljusnar igen då! Lavendelfrön, jag kan känna doften *sniff*

zabelle
3/18/10, 10:20 AM
#2

Godmorgon

Kan också riktigt känna doften av lavendel. Underbart! Glad

Zabelle   

Tuva-Lena
3/18/10, 11:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ja, synd bara att dom är tvååriga så det blir inte förrän nästa år jag får se dom magiska blommorna - och känna doften framför allt! Tungan ute

Idag snöar det ute - yin alltså - så då måste jag balansera det med lite yang inomhus.. vad sägs om en ny bukett tulpaner kanske..? Fortsätter mitt stökande inne i stan idag, men snart är det klart förhoppningsvis.

Ha en fin dag allihop! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
3/18/10, 12:10 PM
#4

FörkyldSkrikandesMen inte värre än jag njuter av att se dina tulpaner, Tuvan. vilken härlig bukett!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
3/19/10, 10:47 AM
#5

Hoppas att du har kryat på dig lite till idag Tride!?

Här var det lugna gatan minsann. Var är söta Johanna då? Vår lilla babbelfröken..? Kyss Hoppas att allting är bra med dig ..?

Idag är det lite grått o mulet hos mig men vi slapp regnet i alla fall - peppar peppar - så det blir en sväng inåt stadmetropolen idag också. Fyy på en fredag o allt!

Ta hand om er därute och ha en fin dag allihop! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
3/19/10, 1:43 PM
#6

Tack Tuvan. Kyssfortfarande snorig. dj*klar. Jag som skulle på knytisfest i morgon! En sån där tillställning som jag känner att jag verkligen behöver efter alla kalla dagar då jag avstått att gå ut på grun av kylan.Skrikandes

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
szirius
3/19/10, 4:58 PM
#7

Idag vill jag bjuda med mig av vår strålande varma sol vi har härGlad.

Vårtecken överallt - tusenskönor och skilla i gräset, sonens första fotbollsträning ute ikväll, barn på lekparken in på sena kvällen…och ljuuuuuset.

Har tyvärr inga foton att lägga upp, men ni får använda fantasin.Flört

JohannaMax
3/19/10, 7:02 PM
#8

Här är jag!

Har ägnat alldeles för många timmar på sjukhus…Jag är numera döv…Förlorat all hörsel på vänsterörat o har bara lite på höger. Några vettiga svar får man inte och de gör bara samma saker om o om igen. Ska tillbaka på fredag får vi se om de har nått vettigare svar att ge. Hörseln bara försvann poff!

Det är läskigt att vara ute bland folk och sorlet o bruset i folksamlingar är fruktansvärt. Jag hör det så högt på nått sätt. Och balansen är sämre så jag går o vinglar ibland, tur jag har Lillemans vagn att hålla mig i.

Inte mycket att göra mer än att försöka köra på som vanligt. Nu ska jag röjja lite här hemma och tvätta, tvättkorgen är visst så överfull den bara kan bli. Men först ett litet blöjbyte känner jag…Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
3/19/10, 7:34 PM
#9

Men vad obehagligt Johanna! Hoppas att hörseln snart kommer tillbaka med ett poff!

Min första tanke var att du kanske har stressat för mycket? Har fått den uppfattningen att du "flänger runt" mycket? Själv märker jag att synen försämras då jag stressar. Att jag börjat se suddigt.  

Hittade nu detta inne på "Karolinska Institutets" hemsida:

"Stress påverkar hörseln

Forskare har nu upptäckt att stress, både korttids- och långtidsstress påverkar hörselsystemet och känsligheten för ljud och buller i omgivningen. Men skillnaderna är stora från individ till individ."

Peppkramar!

Tuva-Lena
3/20/10, 1:07 AM
#10

#6 Nej va synd Tride, hoppas att du kan få komma iväg ändå.. eller känner du dig för knäsvag ännu? 

#7 Sluta Sziriusan! Det låter bara för underbart, men vi har ju såå långt kvar till den tiden . Scilla bara älskar jag, speciellt den blåa! Jag satte några lökar här utanför i höstas - hoppas att dom har fått vara ifred för sorken i vinter. Ta vara på den här tiden! Glad

#8 Men usch då Johanna, va otäckt! Du tror inte att det kan vara nåt virus du har drabbats av? Sånt kan ju sätta sig på balansnerven och även påverka hörseln..? men det kan ju också vara stress som Carina säger, du har ju haft det kämpigt ett tag. Förstår att det måste vara jättejobbigt! Hoppas att du kan få hjälp! Kyss

Kul att se dig Carina! Glad Hur går det med dina auktioner..? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
3/20/10, 7:49 PM
#11

#10 Tuvan, nu skäms jag eftersom jag glömde bort att svara dig i den förra tråden! Skäms Var stressad då jag läste det du undrade över om Tradera och tänkte avvakta med att svara, men inte att det skulle ta 18 dagar! Förvånad

De auktioner som jag inte fick bud på kommer antingen att laddas upp i april eller följa med på loppis.

Ja, det finns fortfarande alldeles för mycket grejer. Det har blivit att köpa hem en hel del på loppis och "Röda Korset". Min dotter har en massa saker att sälja, böcker, tidningar, leksaker och kläder som hon vuxit ut. Jag har kläder som blivit för stora, prydnader, böcker m.m.

Måste även erkänna att jag tidigare, under arbetslösheten, köpt en hel del plagg bara för att lägga ut på Tradera. Men nu ska jag göra en ordentlig rensning under våren och lugna ned mig ytterligare med inköpen.

Jag har varit jättestressad de senaste veckorna p.g.a. en otålig kund, men nu har det lugnat ned sig lite. Därför har jag i förrgår kunnat börja så smått med vår- och sommarauktionerna som ska läggas ut i mitten av april.

Tride
3/20/10, 8:33 PM
#12

Det blev inget knytis, Tuvan. Däremet en promenad med platt fall, skrapat knä och hål på byxbenet. Hela denna halkiga vinter har jag stått på mina ben, men idag valde jag en kort promenad framför bussen till centrum, och stöp alltså på näsan. Tror att den bristande uppmärksamheten o vinligheten har att göra med förkylningen, så jag tänkte det var bäst att stanna hemma. Det får väl gå fler tåg.#8 Ser att det finns fler vingliga på sajten, Johanna. Hur går det för dig?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
3/21/10, 1:23 AM
#13

#11 Det är ingen fara Carina! Kyss Trådarna växer av sig själva och det är lätt att man missar tidigare inlägg.

Jag förstår inte var du magasinerar alla saker!? Du har ju en hel affärsrörelse på gång min vän! Hinner du med allting..? Förvånad Tänk om jag har haft en liten "Carina" här hemma som kunde hjälpa mig att bli av med gamla prylar..Flört jag tycker att du gör det jättebra! Du förresten, vilket nick använder du på Tradera? Blir nyfiken på dina grejer.. kanske skulle fylla på med lite nygammalt här hemma..? Tyst

#12 Nej men fy också Tride! Hur gick det med knät då? och byxorna? Det är typiskt, man klarar sig genom hela vintern, men sedan slappnar man av och då händer det man undvikit en hel halkvinter - trots att det kanske har varit värre halka tidigare. Isn't that just typical..? Foten i munnen*Blåååser på onda knät* Byxorna får du göra trasmattor av, eller går dom att laga? Tyst

Idag hade vi ett underbart väder här. Jag tog skidorna och åkte till stället på bilden på första sidan. Hade kaffe med mig också, och det var tur det för det var "klabbföre" idag och jag hade vallat fel. Vallade för 0-gradigt men med solens hjälp ver det plusgrader i snön, så jag lämnade skidorna en bit ifrån slutmålet och gick sista biten. Svettigt rent så kaffet satt där det skulle kan man säga. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tride
3/21/10, 12:07 PM
#14

Skadan var lindrig, men det är just typiskt! Jag klev i en  lömsk vattenpöl och stöp, för det var väl is på botten som jag inte såg.FörvånadLåter härligt med skidorna, själv håller jag mig inne än så längeFlört har du förresten sett, Tuvan att jag försökt lägga ut en länk till min hemsida under "Medlemmarnas hemsidor"på AB. Men den verkar inte aktiveras. Vad kan det bero på?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
3/21/10, 12:35 PM
#15

Tack tjejjer!

Här är man fortfarande döv o det är jobbigt. Jag hör inte barnen när de behöver mig eller är ledsna, det är det värsta. Jag var på sjukhuset i fredags igen o de gjorde samma undersökningar som innan med inga mer svar för det. De vet ingenting varför den försvanna eller när eller om den kommer tillbaka…Nu har jag inte ny tid förrens nästa fredag så det blir att ha tålamod och vänta bara.

I dag ska dottern på kalas så jag har nu krusat hela håret på henne och hon ser ut som ett litet troll. Hon ska även sminkas lite och få på sig finklännningen sen är hon redo för partaj!

Veckan som kommer blir det rejäl rensing och nerpackning för på söndag är det loppis så då hoppas jag att jag blir av med lite saker! Och att plånboken istället fylls på…;o)

Ha den bra dag allesammans!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
3/21/10, 2:36 PM
#16

#13 Tack Tuvan, men det kanske låter på mig som om jag säljer "jämt", antingen på Tradera eller på loppis?

Men förra sommaren sålde jag på loppis för första gången i mitt liv. Det blev under två lördagar och jag har tänkt samma den här sommaren.

Jag sålde på Tradera nu i februari, men hade då haft ett uppehåll sedan juni -09. Nu blir det att sälja där igen i april, men sedan blir det uppehåll iallafall till september -10.  

Mitt alias inne på Tradera är samma som här, men just nu är det bara en kofta som jag har ute. Det jag kommer att lägga ut i april är bara barn- och damkläder, så det är nog inte så intressant för dig?

Till hösten blir det nog att lägga ut en del andra saker, om jag orkar? Jobbar nu bara halvtid och har sjukersättning den andra halvan, men Försäkringskassan vill att jag ska hinna komma upp i heltid innan oktober är slut.

Men visst finns det mycket saker! Har proppfullt i källarförrådet och i klädkammaren. Det finns även en del saker i ett förråd i ett P-däck, men det är mestadels min sambos. Jag har varit där och rensat bland mina saker eftersom P-däcket har varit rivningshotat i flera år! Tyst 

Det finns dessutom allt för mycket saker i lägenhetens rum och speciellt i dotterns. Efter jag fått ut auktionerna i april så ska vi storrensa inne hos henne inför loppis.

PiteCarina
3/21/10, 2:50 PM
#17

#7 Szirius, jag blir inte alls avundsjuk! SkrikandesFlört Men allvarligt talat så skulle jag just nu inte haft tid att njuta av våren. Men oj vad jag längtat tills jag kan sitta där ute i loftgången med en krysstidning eller en roman! Speciellt en sådan här dag då det är strålande sol!

#14 Vad bra Tride att skadan ändå var lindrig! Min mamma trampade i en grop utanför matvaruaffären och föll så illa att hon skadade axeln. Det var för ca. 5 år sedan och hon har fortfarande men av det. Kan inte lyfta upp armen helt.

#15 Johanna, förstår att det är jobbigt för dig! Att knappt höra något och ovissheten. Jag önskar dig all lycka till, både med hörseln och med loppiset! Ha det så bra!

Tuva-Lena
3/24/10, 10:51 AM
#18

Nåt intressant på g som ni vill berätta om? Vi hade tappat bort vår prattråd ju! Förvånad Ganska kallt här idag för solen har försvunnit bakom molnen och minusgraderna är fortfarande kvar hos oss.

Idag blir det stryka gradiner för mig och fixa till blommorna jag skall ta med till lokalen.. Först en morgonprommis i alla fall.

Ha det jätteskönt idag allihop! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
3/24/10, 11:44 AM
#19

Här är oförändrat med dövheten, yrseln o illamåendet. Längtar efter fredagen, om de har nått svar då vill säga, känns onödigt att gå dit igen o betala om de bara ska göra samma sak igen…

Packar lite inför loppisen på söndag, jag hoppas verkligen att jag klarar av det. Har fått bord nära entrén och jag hoppas att de har toaletter där om jag skulle behöva lägga mig o kräkas…Har kompisar med familj med mig så jag är inte ensam. Ev, tar deras dotter med kompisar så de kanske kan roa barnen lite med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
3/24/10, 4:15 PM
#20

Åh va jobbigt du har det Johanna! Hoppas nu att dom har hittat felet när du går dit på fredag. Förstår att det måste vara väldigt frustrerande dessutom att inte höra när barnen ropar. Skickar dig en liten kram på bättringsvägen! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tride
3/24/10, 5:30 PM
#21

Men Johanna! va lessen jag blir när jag läser hur du har det. Men du är ju en kämpe! StyrkekramarKyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Nordann
3/24/10, 8:50 PM
#22

Jag har varit på kalas,äldsta dottern fyller 34 idag.Proppmätt och belåten så jag somnar troligen tidigt idag.

Tride
3/24/10, 8:55 PM
#23

Åker nog till Tenerife i april. Bestämmer definitivt i morron.Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
3/24/10, 11:46 PM
#24

#23 Men Tride! Inte kan du åka utomlands när våren kommer!? Förvånad Du skulle ha hoppat på "tåget" i januari istället då kylan och mörkret gjorde att man vill gå i ide.. men självklart är det underbart att få åka iväg när det än blir. Vad härligt! Tungan ute

Kan du hitta nån "pensionärscamp" där om behöver behandla sina ömma kroppar samtidigt, så tipsa mig. Då åker jag dit nästa vinter och tillbrigar vintern där! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
3/25/10, 12:28 AM
#25

Du har så rätt, Tuvan. Tungan uteMen en dag förra veckan ljöd min tfn, och en gammal granne ringde o hälsade från Tenerife. Hon bor numera där permanent. Vi har inte setts på flera år. "Jag kommer", sa jag.Och det känns också skönt att komma iväg o "byta tapeter", som min moster brukade uttrycka det.Cool Tycker jag det verkar okej, kanske jag tar en tripp längre fram i vinter också. Skall spana efter ömma kroppar för din räkning Gladoch kommer med rapport om läget.Flört Om det nu alls blir en resa den här gången, förstås. Kan inte resa om jag inte får kattvakt. Blir det inte nu hoppas jag på en resa till senhösten eller vinter. Det är aldrig fel att drömma heller!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
3/25/10, 8:49 PM
#26

Ahha, men det är ju ett toppenerbjudande Tride! Åk! Har du ingen släkting som kan förbarma sig över kissen ett tag? Vore ju synd om du inte kan åka. Måste säga att din granne har gjort det enda rätta - flyttat till värmen, och sedan kan man alltid hälsa på över sommaren i gamla Svedala. Att byta tapeter är bra inte bara för gamla väggar - din moster var en klok kvinna. Cool Håll drömmarna vid liv! Rätt vad det är så besannas dom. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
3/25/10, 10:14 PM
#27

Nu är det bestämt. Jag åker. Kissarna får sin tillyn av vår favvo-vakt och jag ser fram emot de där nya tapeterna. Skall ha dig iminnet, Tuvan! Cool I dag inträffade något lustigt. Jag stod vid busshållplatsen efter det jag handlat, och upptäckta att jag saknade den ena av mina fina och praktiska muddar, som jag haft så många år. Jag chansade och gick tillbaka till butiken, och se! där låg den, utanför butiksdörren. Jag missade en buss och fick vänta ett tag på nästa. Medan jag stod o småstirrade på marken upptäckte jag en papperslapp, något som nån slängt, antagligen nåt reklamstyg. OskyldigMen så upptäckte jag att det var kanske inte vilken papperslapp som helst, tog upp den och - det var en hopvikt hundring, som tydligen trillat ur nåns ficka. FörvånadJag tänkte att kommer det nån stackare som ser ut som den förlorat en hundring, så kan h*n få den av mig. Men, förstås, ingen kom, den som gjort förlusten befann sig säkert på väg med bussen mot en annan del av kommunen, så h*ns förust blev min vinst.  Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tuva-Lena
3/25/10, 10:47 PM
#28

Otroligt, det här var nog din lyckodag Tride! Kändes det på nåt särskilt sätt? Bara så jag vet när jag skall vara observant om det blir min turdag snart.. Skrattande 

Hade tur en gång jag också när jag gick i skogen av alla ställen. Jag hittade också en ihopvikt hundring nere vid stranden av en sjö - tänk dig mitt ute i vildmarken! Nån stackare som hade tagit upp nånting ur fickan antagligen, och tappat hundralappen.

Häärligt att du får resa Tride! Och jag följer med andligen då..Tungan ute Det skulle nog vara möjligt faktiskt.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
3/25/10, 11:05 PM
#29

#19 Johanna, lycka till i morgon! Hoppas att de hittar orsaken till dövheten och att de snabbt kan bota dig från den!

Tride
3/26/10, 2:21 AM
#30

#28 det som var särskilt var att jag bestämde mig för att missa en buss medan jag letade efter den tappade mudden. Jag fann  både den och hundralappen men missade bussen. Det var det ju värt. CoolVid stranden har jag bara hittat ölburkar, som jag brukar plocka upp och panta i konsum. Sammanlagt har det kanske gett nån hundring under årens lopp, men då har jag ju fått jobba för det.Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
3/26/10, 5:24 PM
#31

Inget svar i dag heller…Blir röntgen i nästa vecka…Tankarna snurrar o det är inte åt det positiva hållet…

Ska fortsätta rensning o packning till loppisen. Ska börja packa bilen o se om jag får med allt, två kottar o vagnen tar ju sin plats med.

Lite tvätt o ett varv med snabeldraken hoppas jag att jag hinner med oxå sen blir det mys framför Let´s Dance.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
3/26/10, 7:01 PM
#32

I dag har jag betalt resan till Tenerife + flygtaxi, som kommer o hämtar mig 5.35 den 13e april. Tungan uteGuld i mun

ObestämdTrist, Johanna. Hoppas röntgen kan ge dig svar.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Nordann
3/26/10, 7:49 PM
#33

Tenerife låter väldigt skönt så här års!Ha det så bra och hälsa från oss kvarsittare.

Tuva-Lena
3/27/10, 12:46 AM
#34

#32 Iiiihh va härligt Tride! Tungan uteSkrattande Kvällen innan går jag på teater så det ser jag fram emot, och sen hoppas jag att snötäcket har sjunkit undan tills dess också - idag snöade det, fast blött den här gången. Flört

Inte roligt för dig Johanna att inte få nåt svar nån gång. Gråter Tur att du är typen som inte deppar ihop, och att du har dina vänner du kan umgås med som hjälper dig. Lycka till i helgen! Håller tumsen för dig! Kyss

Jag har stött på problem när jag skall sätta upp hyllor i lokalen. Det är ju betongväggar så jag använder betongskruv men det vill sig inte ändå. Måste hitta nån annan lösning.. Obestämd Det är putsen som ger med sig. Imorgon skall jag ta med mig strykbrädan och stryka gardinerna på plats, en av kirschstängerna gav med sig sist jag var där för att sätta upp allting, men men, nu har jag beväpnat mig för alla eventualiteter.. Skall ta med kameran och fota.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
szirius
3/27/10, 1:49 AM
#35

jag jobbar och står i, hinner aldrig titta in nuförtiden ( ni ser ju tiden, jag borde sova!) Jag har dansat 6 h ikväll, i morgon blir det 12.Vi repar inför morgonens stora dansshow, med livebandSkrattande.Det ska bli SÅÅ kul.

Jag läser om glädje o sorg här, härligt med en resa TrideGlad, och jag hoppas att dövheten ska försvinna lika fort som den kom,JohannaObestämd.

Idag när jag gick min dagliga runda i trädgården såg jag att de första påskliljiorna slagit ut .Vi fick sommarvärme här några dagar, 22 grader som varmast, så vi mår utmärkt vad gäller klimatet.CoolI morgon skulle det dock bara bli 15 o moln…brrrrrFlört

Jag suktar efter en liten kattunge eller två, tänker på det varje dagTungan ute.Måste tänka en stund till, med allt praktiskt.Vi kommer ju vara borta 3 veckor i sommar, så kanske det får bli efter det i stället.Så länge gläds jag åt fjärilarna som fladdrar utanför jobbfönstret om dagarna.

Här hemma är det stökigare än någonsin -och det rör mig inte ensGlad.Känner bara att det är kreativt kaos ( äggfärger på bordet,min syhög framme på byrån, spel över hela vardagsrummet osv)Aaah vad härligt att jag lyckas släppa på perfektionen.

Kram till er allaKyss

Clary
3/27/10, 11:11 AM
#36

Hej alla

Trakigt att lasa om dina problem Johanna, hoppas det loser sig. Hinner bara skumma igenom lite nu men vill tala om for er att jag har det helt underbart varmt och skont.

Torsdagkvall aker vi tillbaka till Sverige och verkligheten.

Varmar kramisar till er alla

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
3/28/10, 1:31 AM
#37

Tjolahopp Clary! Härligt att läsa att du har det varmt o skönt där nere! Njuut nu av de sista dagarna, sedan kommer du hem till våren här i Sverige - det blir väl bra? Tungan ute

Ja men det låter ju underbart Sziriusan! Att ha så mycket roligt omkring sig så man inte hinner städa! Wow! Det måste jag pröva! Skrattande Nej men det skall man nog unna sig av o till, rensning och städning får inte bli ett självändamål, man måste leva också! Och det gör du för fullt just nu vad jag kan se. Passa på att njuta av allt det roliga! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
3/28/10, 11:32 AM
#38

Nu tittar jag in på nytt. Ser att det hänt en hel del medan jag varit borta, får uppdaterna mig lite i taget.

Det har varit full fart i mitt liv varvat med dåliga nyheter och sjukdomsbesked från släkten, så energin har varit nere under nollstrecket. Igår flyttade mina sista inneboende katter ut också, så det känns väldigt tomt här. Nu ska jag ta en paus från det under sommaren i alla fall och se hur det blir framöver.

Idag är det städning som gäller, och en liten runda till affären Cool

PiteCarina
3/28/10, 3:54 PM
#39

Känner mig rätt så sliten efter allt databasarbete de senaste månaderna, så det känns skönt att nu göra något mer ensidiga arbetsuppgifter.

Eftersom jag mest troligt kommer att jobba hemifrån i morgon valde jag att arbeta dessa 4 timmar idag och har nu kommit drygt halvvägs.

I morgon, då de andra är på jobb och skola, tänker jag passa på att städa och hålla på med Traderaförberedelser medan jag poppar musik på radion för fullt! Flört

Tride
3/28/10, 4:32 PM
#40

Fastar. Det är märkligt att uppleva hur tillvaron förändras under en fasta. Det där med mat hamnar i bakgrunden, och eftersom jag inte ansvarar för någon annans mathållning än min egen, blir det helt ointressant att kolla vad som finns i kylskåpet eller inte. Jag känner hur jag når den nödvändiga stillheten i denna fasta. Cool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

szirius
3/28/10, 4:45 PM
#41

#40 låter härligt. Jag brukar också fasta då och då, men jag når inte den där " maten hamnar i bakgrunden" då jag ju har familj och matsäckar som ska ordnas varje dag osv…Obestämd Men jag kan ana i mitt sinne att det är skönt att släppa allt med mat några dagarGlad

Annons:
Tride
3/28/10, 4:59 PM
#42

#41 Visst är det! Det kan också vara en absurd upplevelse att gå och handla i en matbutik, som jag ändå gör vid vissa tillfällen. Då är det inte maten jag vill åt, men tex någon lämplig dryck eller ngn praktisk pryl o sånt. Där ligger all maten och ser bara konstig ut, och får mig att undra över vad vi egentligen håller på med i våra liv. Så mycket onödigt som vi förser våra stackars kroppar med.Obestämd

I går släckte jag ljusen under den mörka timmen "för jorden." Också det en sällsamn upplevelse. Lugn, ro, stillhet. Grannarna släckte också. En fridsam känsla vilade i mörkret, och ett slags känsla av gemensam medvetenhet. Vi gör det här, tillsammanms, fastän vi inte ens känner varandra. Oskyldig

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: