Annons:
Etikettköket
Läst 4087 ggr
Tuva-Lena
3/13/10, 12:59 AM

Fredagsstädat.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..och då kan det se så här välordnat ut - innan den levande orkanen anländer ifrån stan.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
3/13/10, 1:03 AM
#1

Till vänster skymtar ni mitt "tillfälliga" sovrum, fd TV-rummet, som verkar bli permanent med sambons tidräkning.. Tyst

Har ni tips på hur jag kan lyfta köket så berätta gärna! Fortfarande hänger sladdar ifrån taket och taklisterna är inte heller fastsatta, men kom gärna med tips! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
3/13/10, 1:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer en bild ifrån salen" eller vardagsrummet. Men vad ser jag? En dator?! Ja visst, den står kvar sedan det var OS och sambon jobbade framför TV:n.

Det svarta som ligger längst fram i bilden är kissen och han har anträngt sig för att inte ligga på skynket som matte har lagt på soffan som skydd från smutsiga tassar - men va då? Man kan ju inte väcka den lille när han sover så gott heller! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
3/13/10, 1:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Till vänster i samma rum.. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

SaJo123
3/13/10, 9:59 AM
#4

Åh vad fint du har det! Synd att tavlan vid kylen hade "blänk". Är bilden tagen från "ingången" till köket.? Då blir det ju kärlekshörnet. Kanske byta ut bilden eller byta ram och glas på den…

Tuva-Lena
3/13/10, 10:57 AM
#5

#4 Aha, inte konstigt att det är bilder på mina tidigare voffsingar som hänger där då? Mina största kärlekar.. Flört Den där "tavlan" är en slags plastficka bara, som jag har stoppat in en bild på två av hundarna i. Men är det kärlekshörnet så få jag kanske antränga mig lite och sätta dit en riktig tavla istället. Skäms För det är helt rätt, bilden är tagen från ingången till köket. Flört Tack för tipset SaJo! Bara det lilla fick mig att få nya krafter. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Svartkatt
3/13/10, 5:03 PM
#6

Gud va fint du har det :) ser mycket mysigt och hemtrevligt ut :) var bara tvungen att säga det :P

Annons:
SaJo123
3/13/10, 6:01 PM
#7

Jag gillar den stilen, Vitt och lantligt och pastellgrönt och rosa.! Skrattande

JohannaMax
3/13/10, 11:57 PM
#8

Jättefint!

Jag vill med ha vita köksmöbler! Kanske kan måla om mina men jag ska nog göra om i köket först…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
3/14/10, 12:11 AM
#9

Tack skall ni ha - va glad jag blir för jag tycker inte att jag får till det riktigt. Glad

Du Johanna, köksmöblerna är faktist svagt ljusgrå/gröna, något ljusare än gardinerna, en behaglig ljusgrön färg - inte skrikig för då skulla jag aldrig ha köpt dom. Fick dom billigt av en väninna som rensade sitt hem, vitrinskåpet följde med också. 1500:- för rubbet, ett fynd tycker jag själv. Tungan ute

#7 Va säger du SaJo - rosa och pastellgrönt! Jag som inte tycker om pastellfärger? Tyst men det stämmer faktiskt, köksmöblerna går i lite pastellgrönt… får ompröva det där då.. Flört

Kul att du har hittat hit Svartkatt! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
3/14/10, 12:27 AM
#10

Det var ett riktigt fynd det!

Jag får nog tvätta skärmen eller nått tror jag för här ser de vita ut…Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
3/14/10, 12:41 AM
#11

Ja dom pryder sin plats i köket. Ett riktigt stort bord där alla ryms när släkten kommer på besök - har ju inte så stor jag.. Foten i munnen

Jo jag ser det, dom ser vita ut eller lite åt gråvita, men tvätta skärmen du. Kanske upptäcker du en helt ny värld där bakom skärmen! Skrattande Jag har funderat på att måla dom i naturvitt eller antikvitt kanske det heter.. Flört Så du tänkte rätt.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Conquest
3/15/10, 9:31 PM
#12

Rent och prydligt men ett par sakar. De 5 tavlorna i grupp ser konstiga ut. Är de upphängda efter "De befintliga spiks princip"? De två mörka tavlor är ok upphängd, kanske lite för lita avstånd mellan dem.

Lät de 2 tavelgruppor plus den ensamma taveln ha samma höjd, överkant eller underkant, hvad som känns skönast.

Man ser på golvmattan jämte golvplankarne att hela möbelgruppen är snedd placerat. Varför? Det verkar oroligt på mig. Det skulle skapa mer rymd, om sofforna kom in till väggen och ge en större trygghet att sitta där med "Ett berg" i ryggen istället för en "Ravin"

Tuva-Lena
3/17/10, 1:20 AM
#13

#12 Ja du, det låter inte helt fel det du säger conquest. Det var en tanke det där med att ställa möbeln lite snett så att det inte ser för "stelt ut". Väggarna är ju ljusa och soffan är ljus, så därför var tanken att soffan skulle ut ifrån väggen en bit, för att inte få för stor rymd ute på golvet - och att inte soffan skulle "försvinna" in i den ljusa väggen.

Tanken med tavlorna var densamma. Jag vill inte ha för mycket symmetri i rummet genom att den ljusa färgen är så "ordningsam" i sig. Tanken är annars att måla väggarna med en färg som bryter lite ifrån det övriga - en något mörkare färg alltså. Din påpekanden är helt i linje med feng shui annars och jag böjer mig för dina synpunkter. Flört Tack!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Pagan
3/17/10, 5:24 PM
#14

Skrattande"de befintliga spiks princip" just så blev upphängningen av mitt förklädeSkäms synd på fina spikar

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
3/18/10, 10:47 PM
#15

#14 Precis min inställning - almanackan hamnar alltid för långt upp på väggen, men spiken finns ju där redan.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
3/21/10, 9:35 PM
#16

Vad fint du har det Tuvan! Glad Köket var verkligen fräscht och trevligt!

Pagan
3/21/10, 11:03 PM
#17

#16 jag håller med. Har tittat in i köket ett par gånger nu och trivs bara bättre och bättre. Du har verkligen fått till det så man känner sig välkommer Tuvan.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
3/23/10, 12:10 AM
#18

Ja, då var det bara att komma då. Flört tack, va snälla ni är! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
3/24/10, 1:57 AM
#19

Vad fint du har Tuvan och vilken känsla för det ljusa och öppna. Flört

Upp till toppen
Annons: