Annons:
Etikettsovrum
Läst 3836 ggr
[Gitsan]
3/21/10, 12:57 PM

Mitt alldeles egna rum

Problemet när man bor fler i samma hus är ju att alla har sin syn på ordning och jag vägrar plocka efter andra. Men det i sin tur innebär ju också att jag inte riktigt trivs i röran som övriga i familjken inte ens uppfattar som röra.

Men snart får jag ett alldeles eget rum där det inte ska vara någon röra, utan ett rum att må bra och trivas i.

Om ett par månader flyttar äldste sonen hemifrån och då ska hans rum renoveras totalt. Nytt golv, nytt tak och nya tapeter.
Till en början hade jag tänkt att det ska bli mitt sovrum, men gubben och jag fortsätter nog dela på det vi har.
Däremot funderar jag på att ha det som mitt "måbra-rum" i kombination med gästrum.

Vi ska också göra om vårt eget sovrum, men eftersom sonens rum blir helt tomt så är det ju lättast att börja med det.

Mina tankar börjar jobba så smått Skrattande

Annons:
PiteCarina
3/21/10, 4:56 PM
#1

Vilket trevligt projekt du har att se fram emot Gitsan! Glad Hur ser dina planer ut kring det? Färger, inredning m.m.?

I praktiken har jag också ett eget rum, sovrummet. Min sambo somnar oftast framför TV;n i vardagsrummet, där han även har sin dator. Jag har min dator här i sovrummet, så jag spenderar större delen av min tid här inne, då jag är hemma. Sitter t.o.m. och jobbar hemifrån rätt så ofta. Det är väl inte så underligt att jag ibland har svårt att skilja på jobb och fritid, men datorn passar ändå bäst här inne.

[Gitsan]
3/21/10, 5:19 PM
#2

Vi kommer att sätta upp tapet som lätt kan målas om vid behov. Jag funderar på en ljus terrakottafärg, alternativt någon grön nyans.

Förutom sängen och en läshörna så vet jag inte riktigt. Kanske en byrå och någon spegel.

Hellas
3/21/10, 5:20 PM
#3

#0 Härligt projekt, det är en lyx att få unna sig ett alldeles eget krypin.
När mina barn flyttade köpte vi samtidigt ett nytt hus där jag nu har ett eget mysrum där jag mediterar, ger healing eller bara har som en fristad.

Tanken är att jag även ska kunna ha meditationscirklar där såsmåningom.
Ärligt talat så är jag inte därinne speciellt ofta men själva känslan av att ha någonting "eget" är underbart.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
3/22/10, 1:07 AM
#4

Det låter underbart tycker jag Gitsan! Ett alldeles eget krypin borde alla få ha. Vi är ju så olika som individer och det du berättar, att man blir störd utav andra mindre hänsynsfulla personer kan bidra till många onödiga diskussioner dessutom. Inte roligt alls. Jga har skapat mitt eget lilla krypin uppe på övervåningen nu, sedan jag vräääkt ut sambons alla stillastående projekt därifrån. Finns ingen uppvärmining där, men snart värmer solen så pass att det kommer att bli riktigt skönt där uppe! Glad SEdan får jag väl ställa in ett elelement om det skulle knipa.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
3/22/10, 5:39 PM
#5

Åååå Vill ha eget rum. En egen stilla oas där jag kan stänga dörren och bara vara. låter som ett underbart projekt. Låt oss få följa med och välja gardinerSkrattande

Carina, dator i sovrummet, ajabaja. Förvånad

Nåja hade jag haft en laptop hade den nog fått följa med dit….kanskeOskyldig

Helena ditt rum låter underbart. Bara att veta att det finns är ju en underbar känsla.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Conquest
3/23/10, 12:46 AM
#6

Jag tycker att alla ska ha sit eget krypin, om det så bara är 3 kvadratmeter. Att kunna stänga dörren om sig själva är guld värt för själen. Om man så bara är 3 år.

Annons:
Tuva-Lena
3/23/10, 1:00 AM
#7

Du har så rätt Conquest! Just nu är mitt "sovrum" genomfart till vardagsrummet och det gillas inte kan jag säga.. Rynkar på näsan

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
3/24/10, 1:39 AM
#8

Lycka till med ditt egna krypin Flört

[Gitsan]
3/24/10, 8:03 PM
#9

Det ska i alla fall inte finnas någon TV i rummet! Gubben min vill gärna ha TV i sovrummet så vi får väl se var jag kommer att sova framöver…

Jättekul om ni följer mig och är med och väljer gardiner mm!

[Jeremina]
3/24/10, 8:48 PM
#10

Tv i sovrummet hade vi ett tag men det var ingen höjdare alls!

PiteCarina
3/25/10, 11:13 PM
#11

Nej, då har jag hellre dator i sovrummet, som jag har nu. Stänger alltid av den innan jag ska sova.

Hade svårt att somna i husvagnen eftersom min sambo ville ha igång TV:n dygnet runt. Han vill ha ljud då han ska sova, men jag vill ha så tyst och mörkt som möjligt. Därför somnar han ofta i TV-rummet på soffan.

Hellas
3/25/10, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är lite av mitt rum, färgen på väggen är som Piggelingrön, fast väldigt väldigt ljus sådan.
Sedan går allt annat i vitt förutom den varmröda mattan och några trädetaljer.

Det är inte bästa kvalitén på fotot men det får duga ;)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Nordann
3/26/10, 12:33 AM
#13

Så fint rum och mysigt med en läshörna!

Annons:
[Gitsan]
3/26/10, 10:12 AM
#14

Vad ljust och fint!

Tuva-Lena
3/27/10, 12:54 AM
#15

Det ser jättefint ut Hellas! Tungan ute En meditationshörna samtidigt..? Jag tycker också om ljusa färger, åtminstone där jag vill varva ner. Ärligt talat så har jag ljusa färger i alla rum, men man kan ju ha en fondtapet el dyl om man vill liva upp rummet något. Fast ett sovrum skall vara ljust avkopplande tycker jag.. Oskyldig och ingen TV! Ibland blir jag döless på TV:n som står på hela kvällarna, det är samma här Carina, sambon somnar till TV:n..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
3/28/10, 10:17 PM
#16

#12 Fint Helena men det syns inte att det är Piggelingrönt Flört

[Gitsan]
8/4/10, 3:17 PM
#17

Länge sedan sist. Men nu börjar det arta sig Skrattande.

Äldste sonen flyttade för ett par månader sedan även inte alla saker flyttade med honom direkt…

Jag la ner alla hans saker i kassar häromdagen och nu har vi kommit så långt att gubben min i alla fall kan sova där inne.

Nästa steg är att slå sönder de urgamla, halvtrasiga, garderoberna vi har vi vår gamla rum och börja flytta in sonens bokhylla.
Han och jag byter sedan rum och jag får det finaste eftersom det renoverades för några år sedan.

Vi har bestämt att varken tapetsera eller göra något annat än utan först bo in oss.

Jag får alltså ett rum med ljusblå tapeter och ljust trägolv.
Ska beskriva rummet eller ta ett foto innan jag flyttar in där. Det ska verkligen bli både roligt och spännande!

Pagan
8/4/10, 3:29 PM
#18

din oas börjar födas, spännande fortsättning.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
8/5/10, 2:38 AM
#19

Ja visa gärna dina bilder för oss Gitsan. Det behövs inspiration här för att jag skal orka ta itu med nästa projekt - luften börjar gå ur mig och egentligen har jag ingen lust alls att börja om ifrån scratch.. Foten i munnen Gissa vad jag skall ha på min gravsten? Jo en tapetserarkniv och en målarpensel.. "Hon gav allt men höll alltid färgen.." Skrattande Gudars så jag skriver.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Pagan
8/5/10, 2:41 AM
#20

kram på dig Tuvan, dubbelkram, låter som du behöver det. Kyss

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Hellas
8/5/10, 2:49 AM
#21

Jag har lite bilder på gång, bara jag får tag i rätt dator så att jag kan lägga in dem så det kommer lite projektbilder.
Inte för att det är avancerade grejer utan mer för inspirationen :D.
Själv älskar jag att se före/efter bilder men även bilder från mellantiderna då allt skapas, även de enklaste detaljerna är jätteroliga att se.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Gitsan]
8/22/10, 11:33 AM
#22

Nu är det 5 månader sedan tanken om eget rum började ta form. Vi har kommit så pass lugnt att gubben min flyttat in i sitt rum. Men där står fortfarande en soffa som sonen ska ha i sitt kommande rum som just nu jag sover i. Där finns å andra sidan en halvtom garderom som ska tömmas och skickas till tippen innan jag kan flytta ihop sängarna så som sonen vill ha det.

Därefter kan han flytta in sin bokhylla osv, osv.

Men snart…. Flört

Tuva-Lena
8/24/10, 1:49 AM
#23

Ja allting tar längre tid än man tror Gitsan. Jag har hållit på i snart 30 år utan att få det som jag vill - otaliga rum och hus och lägenheter har jag målat, tapetserat och möblerat, men det är den sista finnishen - den sambon skall göra som aldrig blir gjord. Gråter Då tröttnar man till slut..

Nu låter jag väldigt negativ, men saken är den att inredning är ett intresse jag har, så det går inte lång tid förrän jag är igång igen. Tungan ute

Tack för kramen Pagan - du får en tillbaka av mig! *Blååååser *den ända ner till Götet! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
8/25/10, 1:37 PM
#24

Jag tycker om att möblera om ofta.Eller ändra tavlorna.Eller byta ordning på lommorna i fönstret.Byta gardiner.Byta dukar osv.Jag söker förändringen kanske…jag brukar säga att det är bättre att byta ordning hemma än att byta man..Flört.Det funkar hittills….inne på 12:e året nu.Tungan ute

Tuva-Lena
8/26/10, 2:28 AM
#25

Vilket bra ordspråk Szirius! Klokt dessutom! Tungan ute Förändring behöver vi alla för att inte tappa gnistan helt, och att förändra i hemmet är nog den enklaste förändringen vi kan göra - utan att det behöver kosta på allt för mycket. Glad Jättebra tips!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
8/26/10, 1:05 PM
#26

Ja, alla känner den där rastlösheten ibland, och så hittar man på att det är fel på mannen, fel jobb osv - men kanske behöver man bara förändra hemma så känner man ro igen.Så är det ofta för mig…har jag lärt migFlört

Tuva-Lena
8/28/10, 12:44 AM
#27

Stämmer. Jag går lös på inredningen jag också när jag har retat upp mig tillräckligt länge på "puckot" som gör mig uppretad. Skrattande Byta gardiner har jag kommit på, är en bra humördämpare. Då kommer det ofast en ny blomma till fönstret också, kanske man byter duk på bordet o s v.. sedan är allt bra igen.

Då kan man koncentrera sig på det som ser fint ut istället för att reta upp sig skräpet gubben drar fram. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: