Annons:
Etikettsovrum
Läst 5584 ggr
[Jeremina]
2010-03-18 01:41

Sängkläder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillar sängkläder med färger i, vad gillar ni?

Annons:
zabelle
2010-03-18 11:03
#1

#0 Vad mysigt det ser ut Jeremina.!

Jag har 3 fyrbenta som tassar runt i sängen, så jag använder bara vita lakan. Har flera likadana set. Då kan jag byta bara ett om det "råkar" bli märke efter en smutsig liten tass.

Zabelle   

Tuva-Lena
2010-03-18 11:38
#2

Du är en färgstark personlighet du Jeremina! Mycket eld eller kanske tvärtom - dämpar trä? Cool Jag vill nog ha ljusa lakan, lugnar min oroliga själ och sedan associerar jag färgen med harmoni och lugn. Är nog enda stället där jag använder pastellfärger medvetet faktiskt.. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Conquest
2010-03-19 20:57
#3

Jag gillar absolut bäst sängkläder utan katt- eller hundhår!

Nordann
2010-03-19 21:02
#4

Nytvättade sängkläder är bland det bästa som finns!

Tuva-Lena
2010-03-20 01:23
#5

#4 Håller med dig! Det skall "spraka" lite lätt i dem när man lägger sig ner nyduschad och fräsch. Gud så gott man sover sedan! Hela sängen andas ny Qi! Tungan ute Åsså vovven nere vid fötterna - förstås! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Gitsan]
2010-03-20 20:11
#6

Nu för tiden får inga hundar sova i våra sängar, så skönt att ha sängen för sig själv! Håller med Nordann om nytvättade sängkläder som helst ska ha torkat ute, åh så ljuvligt.

Jag vill inte ha för mycket färg i mina sängkläder, men helst inte vitt heller.

Annons:
PiteCarina
2010-03-20 20:37
#7

Jag har haft tvättstugan idag och har nu renbäddat med nytvättade sängkläder. Längtar efter att få lägga mig ikväll bland dem! Glad

Jag vill ha rätt så diskreta färger och mönster. Just nu är det blommigt och det går i ljust blått och rosa.  Har inte tänkt på det tidigare, inte förrän Tuvan skrev om det, men det är bara där som jag kan ha pastellfärgat.

[Jeremina]
2010-03-20 20:43
#8

Jag har beiga och gröna och en del ljusa sängkläder också så det är nog så att jag väljer färger efter humör och årstid.

Sängkläder som jag haft ute på torkvindan är det härligaste som finns när man ska sussa!

doublerainbow
2010-07-26 22:05
#9

På något sätt gillar jag mitt mörkbruna lakan och en ljusare färg på påslakanet.

Tride
2010-07-27 00:19
#10

Jag gillar också färg, men inte alltför spralligt.Din misse klär i lakanet, Jeremina. Har väl lagt sig där för att stila.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-07-27 00:46
#11

#10 …eller också rent demonstrativt - katt som man är! Skrattande

#9 Jag har också en sån kombination: mörkbrunt underlakan med ljust beige påslakan och kudde. Det tror jag är ett bra val, de mörka representerar jord eller att man är jordad, d v s man ligger tryggt. Det ljusa påslakanet kväver inte känslan av att kunna röra sig fritt, och släpper ner bra Qi på en medan man sover. Ljusa färger är ju också oskuldsfulla, och "den som sover syndar inte" - som det heter. Helt och hållet min egen teori. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-08-02 22:00
#12

Har kommit på att nu ska alla mönstrade färgade lakan bort och in med vita. Tapeten i sovrummet är ju blå åt lavendel hållet och jag blir så trött på att se de där gamla mönstrade sakerna som inte riktigt passar in. De får bli trasor eller nåt. Att sen Tassen kommer att lämna hälften av sin päls där står jag ut med Flört vad gör man inte för alla de pussar han ger

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Gitsan]
2010-08-04 15:26
#13

I samband med att vi byter rum här hemma ska jag kasta det mesta av våra gamla lakan o påslakan som vi säkert haft längre än 10 år Förvånad

Mina ska passa in med den ljusblå tapeten och gubben o sonen får välja vad de vill ha. Sonen ska ta våra sängar med ha en bäddmadrass som täcker bägge, så han behöver helt klart nytt.

Det ska bli roligt att botanisera bland lakan och påslakan. Dessutom ska jag ha en snyggt överkast på min säng Skrattande

Annons:
Hellas
2010-08-09 00:00
#14

Vi har den senaste veckan uppdaterat vår säng med nya täcken, sänkläder och idag blev det även en ny bäddmadrass.
Det känns superskönt att ha nytt fräscht.
På något vis så brukar jag nedprioritera sådant men vi tillbringar ju nästan halva livet i sängen så det är minst lika viktigt att ha Feng Shui där som på andra ställen i sitt hem.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
2010-09-02 02:21
#15

Köpte nya duntäcken till sängen för ett par dagar sedan. Såå underbart härliga! Det är så mysigt att "mojja" ner sig under dunen!Kyss

zabelle
2010-09-02 10:21
#16

#15 Visst är det härligt med nytt! Njut på bara Skrattande

Vi beställde nya sängar och de kommer nästa vecka. Ska bli hur gott som helst!

Zabelle   

Svartkatt
2011-01-09 01:27
#17

Jag gillar både mycket färg, men inte för mycket mönster och så ljusare.

Men det får inte bli helt vitt, i alla fall inget annat än lakanen. Då känner jag mig som om jag skulle ligga på sjukhus. Naturfärger gillar jag, beige, sand och brunt :)

Nu har jag dessutom en röd fondvägg i mitt nya sovrum(hyreslägenhet), så den styr lite också. Trodde aldrig att jag skulle komma överens med rött i sovrummet. Men jag älskar det! Blev bättre än vad jag någonsin hade kunnat tänka mig :P

terkina
2011-01-09 22:23
#18

Jag har i sikte att kunna köpa oss ett par riktigt fina hotell-lakan i vit bomullssatin. Mmmmm!

Vi har också rött i sovrummet (vilket jag ångrar djupt så här i efterhandObestämd) med ekmöbler, så det vore skönt med en färg som inte tar för mkt synintryck, utan bara "är". Glad

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

miffo
2011-01-10 01:53
#19

Funderar på att skaffa en omgång med vita sängkläder, gillar känslan att sova i dom när jag är på hotell.

Den dominerande färgen på sängkläder som jag har är blått, efter det kommer grått.

Tride
2011-01-10 11:38
#20

Jag  gillar färg på sängkläder, gärna lite dämpade eller murriga, så att energin blir lugn. Blått, grönt, plommon.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
szirius
2011-01-10 16:14
#21

Jag dras också mer till mörkare färger på sängkläderna. Lila är en favorit, inser jag när jag tittar i klädskåpetFlört

Clary
2011-01-10 18:12
#22

Jag håller fortfarande på vita sängkläder, däremot har jag kommit på att örngotten gärna kan få ha färg. Har ganska många kuddar i sängen och använder inte överkast så det kan bli en liten färgklick att ha hälften av örngotten i färg.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

miffo
2011-01-10 22:32
#23

#22 det låter som ett mycket trevligt inslag att ha några kuddar i färg

Upp till toppen
Annons: