Annons:
Etikettövrigt
Läst 2774 ggr
Tride
2010-02-25 12:33

Dagens småprat 7

Hej, ny tråd! I dag är vi lovade 0° här på em. Vi får se hur det blir. Solen skymtar lite blygt, kissen spinner i knät. Glad

Läste på förra tråden att Tila är sugen på att skaffa ny katt. Gör det! Ett liv utan katt är "tomt och innehållslöst som en påse."Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
JohannaMax
2010-02-25 14:00
#1

Hemkommen från min promenad. Lilleman snarkar fortfarande ute i vagnen. Solen ville inte vara med oss men det var skönt ändå. Nu ska jag skutta i kläderna igen o i väg och hämta dottern.

Kanske får min bil i morgon om jag har tur men mer troligt på måndag.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-02-25 15:13
#2

Bra Tride att du öppnat ny tråd, tack Kyss

Hemkommen från Uppsala och nu har vi +1 här, solen gjorde lite tappra försök att titta fram men har gömt sig igen.

Tiia, din kisse kommer att dyka upp när det är dags, det vet du Kyss

Vore väl skönt om du fick tillbaka din bil Johanna, vi håller tummarna Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-02-25 16:18
#3

Sol! Takdropp! Snön smälter undan, om än blygsamt. Livsandarna vaknar.Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-02-26 10:31
#4

Plusgrader här men ingen sol i sikte.

Dottern är lämnad hos dagmamman och jag ska äta nått sen blir det promenad. Hoppas att det går att köra vagnen i modden annars får man väl se det som så att armarna får bra träning med!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

abbis
2010-02-26 10:45
#5

Här snöar det lovikavantarObestämd

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
2010-02-26 12:42
#6

+ i taket! Snön tom nästan smälter. Annars är det disigt o grått. Men hoppet får näring. Det blir vår också i år, kanhända?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
PiteCarina
2010-02-26 23:17
#7

Halv elva igår kväll fick min dotters dator virus. Jag försökte ta bort det med virusprogrammet, men var tvungen att ge upp.

Min sambo har idag fixat till den och lagt in "Windows 7" i den och det blev som en ny dator. Tyvärr blev min dotter av med en del bilder och videoklipp som hon hade på den.

Idag var det sista praktikdagen och på måndag börjar jag min anställning. Ska bli skönt att få lite mer pengar att röra sig med!

PiteCarina
2010-02-27 11:41
#8

Idag ska jag och min dotter på loppis klockan elva. Hoppas att vi inte kommer dragandes hem med så mycket! TystFlört

Auktionerna går inte riktigt som jag hade önskat. De avslutas i morgon kväll, så det finns förstås fortfarande tid att få in fler bud.

Glömde visst att svara dig Johanna om de försämrade villkoren inne på Tradera. De har höjt osåltavgiften från 1:- till 3:- kronor, för de auktioner som har utropspris över 9:-. Ett utropspris på 1:- - 9:- ger ingen osåltavgift, men då finns ju risken att auktionerna kommer att gå för det priset.

Dessutom är det numera en fast såltavgift på minst 3:- om auktionen slutar på 4:- eller mer, mellan 1:- -3:- så är det ingen såltavgift.

Det innebär att om auktionen slutar på 3:-, så får man 3:- själv. Däremot om auktionen slutar på 4:-, så får man 4:- - 3:- = 1:-.(minus en procentuell avgift på någon procent). Jag har lagt mitt utropspris på 9:- för att slippa riskera den situationen. Men en del är nog bara in och kollar på auktioner som startar på 1:-?

Så de nya reglerna är negativa för de som säljer många och billiga auktioner.

JohannaMax
2010-02-27 12:10
#9

Jag har blivit moster! Fick veta det för nån timma sen. Kottarna har fått en liten kusin. En tjej blev det eventuellt en liten Alice.

Tack Carina då vet jag, Tradera blir sämre o sämre, de borde ju tjäna multum ändå tycker jag…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-02-27 12:32
#10

#9Grattis!Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-02-27 13:45
#11

Go förmiddag på er.

Här smälter snön undan, hör takdroppet och det rasar från tak och träd, skönt Skrattande

Grattis på dig moster Johanna Kyss

Trist med tradera men det finns ju andra säljsajter också att kolla in.

Vi bestämde oss för att flytta så nu får jag fullt upp med att rensa ur allt. Det ska bli riktigt kul, en hel del möbler måste bort och redan nu har jag ena grannen som tar två bokhyllor och den andre tar vår stora grill. Tur att jag har lite tid på mig 1 juni blir det. Måste ju hinna gräva upp mina växter också. Grovsopor hämtar man här innan så det känns skönt. Nu blir det många och långa "att göra listor"

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-02-27 15:34
#12

Här snöar det dasslock som abbi brukar säga. Skrattande jag var på väg in till stan men fick vända efter några km. Oplogad väg och osynliga vägkanter, plus vindrutetorkare som bara kleggar igen rutan. Nej då vände jag.

Finns alltid nåt att hitta på i det här gamla huset..

Vilket lyft Clary, att få flytta - och visst måste du ta med dig blomstren, din skyddslingar. Tänk va fint du skall få det! Och tänk vilken tur att du har feng shui:at bort det mesta innan flytten! Flört

Grattis Johanna till mosterskapet! Skrattande Nu får dina små Kottisar lite sällskap så småningom med andra ord.

Katt är ett go'mysigt inslag i vardagen, men hund är ett måste Tride! FlörtOskyldig

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-02-27 17:00
#13

Har vi en himla tur får vi med oss en vovve också, ska leta upp en bild på den sköna dam det i så fall blir. Grannens såklart Flört hon är lite speciell och vill inte vara ensam dvs utan personal inte ens de få timmar som matte jobbar Skrattande Tassen och hon känner ju varandra så det blir inga problem det heller.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
PiteCarina
2010-02-28 19:11
#14

Grattis Johanna! Glad

Trots att det verkar bli en del auktioner som slutar på 9:-, så kommer jag bli rätt så nöjd ändå eftersom totalsumman blir bättre än om jag hade sålt det på loppis! Glad

Mina auktioner avslutas ikväll mellan kvart över sju och strax före åtta. Gissa om jag kommer att vara klistrad vid datorn den tiden? Flört

Tuva-Lena
2010-02-28 21:28
#15

Ikväll lyser månen så fint utanför fönstret - äntligen snöfritt! Åtminstone på himlen. Flört

#14 Du Carina, jag förstår inte tanken med att sälja nåt för 9:-. Det kostar nästan mer än det smakar - i arbete då alltså. Har du flera saker du säljer samtidigt då? Och lägger du på fraktkostnaden på priset, eller betalat köparen den själv..? Va slags saker säljer du som det finns avsättning för? jag har många gamla saker som bara skräpar här hemma, men lägga in sånt på auktion..? Tyst Vad är mest efterfrågat, om man skulle få för sig att gå med..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2010-02-28 23:06
#16

Här har det stormat rejält i helgen, många bortblåsta tak och träd på vägarna - jag tror den drar norrut, så ni får kanske hålla i er om ni ska ut i dagarna ;).

I morgon såg jag att det ska bli sol och  plus 12…jotack,det går väl braFlört.

* 11, vad härligt med flytt, och roligt om du får en extra fyrfoting med också.Det är alltid ett lyft att sätta pynkt och gå vidare på det sättet som man gör när man flyttar.

* 15 vi hade en magisk måne igårkväll, stor som ett klot och alldeles orange.Glad

[Jeremina]
2010-03-01 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Idag är det snö och mer snö men bara -6! Katt kan man inte vara utan Tride!

Clary
2010-03-01 22:11
#18

Krångel med min dator, blir snart knäpp på den men försöker fixa det, igen!!!!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-03-02 00:17
#19

Varit o hälsat på min systerdotter! Liiiiiiiiiiiten! Hehe! Min kluns är ju så stor nu att hon kändes som hon vägde ingenting o lilleman vart stor som ett hus helt plötsligt. Hon var så fin med en jättekaluffs svart hår! Ville ta med henne hem men dottern sa hallå mamma du har ju lillebror o mig ju, Emma o Oscar ska älska Alice vet du.

Så har jag blivit utsnöad med…en ny variant att få skotta sig in istället för ut…suck. Det var totalkaos i stan när vi var inne, bilar stod o slirade o fastnade överallt, helt sjukt halt på vägarna. Som vanligt hade jag inte koll på nått, på radio o tv hade de visst sagt att man skulle hålla sig hemma…

Nu blir det kudden!

Gonatt på er govänner!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-03-02 12:55
#20

De växer, jag vet av erfarenhet.Flört Min lille kluns, som vi för länge sen kallade "tummen" deltar nu i StEriksloppet och har så stora fötter, att alla skor inte ens finns i hans storlek. Så fick han en egen liten kluns, vars fötter snart är lika stora som hans fasters. Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Clary
2010-03-02 14:05
#21

Nu tror jag att jag fått ordning på den här maskinen, blir så less på den ibland Skrikandes

Såg på tv att det var ganska ruskigt väglag i dina trakter igår Johanna, skönt att det gick bra. Visst är de goa de små livet, var ett tag sedan mina var så små Flört

Rensar och sorterar för fullt bland papper och prylar. Har gett mig katten på att allt ska vara utrensat innan flyttlasset går. Det brukar annars vara så att på sluttampen orkar jag inte rensa med utan bara kastar ner det sista, men inte den här gången Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-03-02 19:53
#22

#15 Tuvan Nej, det är ingen bra timpenning att sälja mina auktioner på Tradera. Mycket jobb innan allt är klart, så det är mest för spänningen som jag har ute auktioner. Tycker det är så kul att följa budgivningen och se vilken slutbud varje auktion får.

Jag vet inte vad som är mest efterfrågat, men jag brukar ha ute drygt 50 auktioner varje gång och det är mestadels barnkläder. Köparen betalar vad auktionen/auktionerna gick på + fraktkostnaden som jag uppgett i varje auktionsannons. Ifall de vinner fler än en auktion så samfraktar jag. 

43 av 52 auktioner fick bud den här omgången och snittet per auktion blev 36,50:-, så jag är tillräckligt nöjd för att köra en omgång till i april.

Men nu när jag inte längre är arbetslös så tar Traderaarbetet lite väl mycket av min fritid och jag känner mig helt slut, så det gäller att jag kommer igång med den nya omgången så fort som möjligt för att slippa stressa. Sedan efter den omgången börjat jag förbereda mig inför att sälja på loppis under juni.

Tuva-Lena
2010-03-02 23:07
#23

#22 Åh herre jösses, det är ju nästan ett hetidsjobb du lägger ner på auktionerna. Gäller att hålla tungan rätt i munnen då och veta vad man lagt in och var..! Förvånad

Ja men det blev ju en ganska god förtjänst ändå! Vad händer med de aukitoner du inte fått några bud på? Får dom ligga kvar eller måste du starta en ny?

 Verkar ju faktiskt riktigt spännande Carina! GladKyss

Får man fråga hur mycket grejer du har egentligen? Tyst Först auktioner på Tradera, sedan loppis dessutom? Köper du in grejer också, eller..? Obestämd men jag måste säga att du har nästan övertygat mig också att börja.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-03-03 10:13
#24

Jag har lagt i hop en hög som ska in på Tradera jag med nu. En förbättring är ju att man kan välja att lägga in betaluppgifter och sånt direkt i vinnarmailet från Tradera så att man slipper pyssla med det för det tog en himla tid förut… Men man måste sitta o skicka påminnelser till folk som inte betalar…Man vet ju att man budat på en auktion tycker jag.

Dottern är lämnad hos dagmamman och jag ska pyssla lite här hemma sen blir det promenad.

Och så är jag så ohyffsad…totalt glömt att tacka för min fina "aktivitetsvinst"!! TACK så mycket Clary! Jättehärliga och de doftar underbart! De ligger på hallbyrån här o dottern o jag går o sniffar på dem hela tiden.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-03-03 22:41
#25

Kul att du gillar dem Johanna Kyss

Har fått virus på ena datorn och den här är så seg så jag hinner bli "lite irriterad" innan det händer nåt. Ska be om lite experthjälp men han kan inte förräns till helgen Rynkar på näsan     Ska försöka så gott det går att få den att fungera hjälpligt tills dess.

Snön bara fortsätter att falla men idag kände jag att solen värmde gott när jag stod i lä förstås Cool

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-03-05 10:48
#26

Jag håller på att bli tokig…Är det bara mig iFokus är segt för? Jag kan knappt skriva och att läsa trådar o scrolla är nästan omöjligt, det tar sån tid. Det är bara iFokus som är så, andra sidor går som vanligt.

Annars är det småpyssel här hemma som gäller, rensat lite, lagt ut lite på tradera.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

abbis
2010-03-05 10:53
#27

#26 starta om datorn och stäng av modemet en stund*L*brukar funka för mig..Du kan kolla på någon annan sida om det är lika segt där.Kan vara iFokus som segar!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Clary
2010-03-05 11:21
#28

iFokus fungerar som vanligt för mig och än så länge vill datorn vara med Flört

Solsken idag och jag skulle vilja så mycket men jag kommer inte in i garaget för det ligger massor av snö framför och törs inte riskera ryggen och börja skotta, får vänta tills jag ser vår goe grannpojk så får han ta ett ryck där med.

Räkorna framtagna inför kvällens frossande, jo Tassen sa till att det skulle vara räkor ikväll Flört han har bra pli på sin personal…..

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-03-05 11:58
#29

Visst brukar katter ha bra pli på sin personal.FlörtI dag droppar det faktiskt från taken och solen lyser. Dags för något slags promenad i halkan.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
2010-03-05 13:38
#30

Kallt nu på morgonen! I skuggan känner man att vintren fortfarande håller ett stadigt grepp om oss. men solen värmer snabbt och det är riktigt skönt ute. Såg utterspår nere vid ån på morgonen - ni vet dom plöjer små "kanaler" efter sig när dom släpar svansen. Därför är dte lätt att se att dte rör sig om utter. Sedan såg jag den tuffa strömstaren också. Han har varit här hela vintern och jagat under vattnet - i denna hemska kyla! Där kan man snacka om överlevnadskonstnärer mina vänner!

Ta hand om er därute, och fånga dagen den som kan! Tungan ute  Kräver koncentration och en gnutta planering.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2010-03-05 14:18
#31

Äntligen riktiga vårkänslor! För första gången på månader har jag gått en ordentlig promenad, dock inte ända in i skogen, för där fanns alldeles för mycket snö, liksom på många tak. Det såg riktigt riskabelt ut.På andra tak var det rätt mycket folk som skottade och skrattade och verkade vara på gott humör. Förgäves spanade jag efter snödroppar. Men himlen är blå ocn snön smälter lite lite lite i taget.Cool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

abbis
2010-03-05 14:20
#32

Ni skulle se mina istappar .Har fotat en som är 2,5 meter ska lägga ut den på bloggen ikväll.dripp dropp

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
2010-03-05 14:22
#33

Ja, det är ett istapps-år i år.Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-03-06 17:17
#34

Vilket helt underbart väder vi har idag. Dagen startade kall men vi har suttit ute och fikat i solen och startat solbrännan Cool lite ljug kanske men vad härligt det var. Känner mig behagligt slö nu, risken är väl att jag somnar i soffhörnan i kväll. Så mycke nytta har jag inte gjort annat än putsat till blommorna och konstaterat att hortensian och änglatrumpeter har överlevt.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tride
2010-03-06 18:49
#35

javisst har dagen varit fin. Jag har också njutit av solen. Suttit innanför den öppna balkongdörren och "startat solbrännan".FlörtKänns nästan konstigt efter alla kalla dagar med stängda fönster o dörrar.GladFörvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

szirius
2010-03-06 19:44
#36

Här har det åter blåst stormvindarFörvånad, det kändes ISKALLT ute trots att solen värmer….

Jag kan dock bjuda på en rad vårtecken:

Nyckelpigor, flugor, myror och bin Glad. Krokusarna blommar i trädgården och skogen är full med snödroppar.Nu dröjer inte länge innan skillan kommer fram…åh , härliga våååårCool.

Det glädjer mig att solen börjar värma i Norden också - den är nog ännu mer efterlängtad av erFlört.

Tride
2010-03-06 20:52
#37

Ingen blomma här. Men i dag såg jag en fluga spatsera på balkongräcket. Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-03-07 20:36
#38

Har alla suttit ute i solen och njutit idag eller? Nu var det inte riktigt lika strålande som igår men fikat ute har vi gjort. Lustigt hur det blir, så fort det börjar töa så åker stolarna fram och tillbaka för att jaga den lilla sol som är.

Szirius, det låter helt underbart med vårtecken, hoppas vi snart ser dem här också.

Den här veckan som kommer, kommer min tid här inne att vara ännu mer begränsad. Jag ska vara med min man på sjukhuset så mycket jag hinner men kan förhoppningsvis titta in här på kvällarna.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-03-08 00:55
#39

#38 Nä, alla har inte suttit i solen idag för den var puts väck, men inget "ont" som inte har nåt gott med sig. Jag rensade hela eftermiddan, men hann med två promenader ändå! Cool Vet inte var jag tog krafterna ifrån, dom bara kom över mig i ett infall av total galenskap. Skrattande

Har ni tänkt på det; att ibland får man krafter som gör att man kan gå igenom eld o vatten. Man är så beslutsam att inget kan stoppa en. Vilken tur att dom kom i samband med städning hör ni! TystTungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-03-08 01:37
#40

Här har vi varit inne hela dagen…vet faktiskt inte varför det blev så, vet inte ens om solen varit framme…har inte haft näsan utanför dörren…Jo några sekunder för några timmar sen när jag försökte skaka av lite kräks o matrester från Lillemans sänkläder, den lille stackaren kräktes. Massor. Lite otäckt för han låg på rygg, det var knappt jag hörde att han var lessen.

Nu är min dator helt plötsligt raketsnabb igen. Givetvis för att jag ska lägga mig nu. I morgon är den säkert lika slö igen .Suck…

Hoppas det går bra på sjukhuset Clary, kram på dig!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tride
2010-03-08 13:30
#41

Solen skiner, det droppar och grannens istappar trillar ned från balkongen ovanpå med dunder o brak.Skrattande Barmark på vissa utvalda platser.

I går blev jag uppringd av en gammal vän på Tenerife. Hon bor där numera. Kanske gör jag en visit där runt påsken.Cool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
JohannaMax
2010-03-08 15:41
#42

Varit o besiktat bilen, naturligtvis gick den inte igenom…suck men det var ju ganska väntat. Jag har ju lagt ut multum på den o den har varit på verkstad i två veckor, klart som tusan de skulle hitta nån del som inte byttes då…

Ut vågar man inte för det är is, is o is på vägen. I trädgården går det inte vara för det är meterdjup snö.

Snart är det dags för att åka till stan med dottern för dans o då ska jag passa på att springa en runda på stan.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pagan
2010-03-08 15:47
#43

ja, is och snö suck!! Hunden har ju inte kunnat strosa i skogen ordentligt på länge nu och katterna gör tunnelgångar här och var. Som tur är så skiner solen och smälter snön. För en stund sedan trodde jag att det åskade men det vara snöras från taket. Ja, ett vårtecken iallafall så gott som något.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tride
2010-03-08 15:54
#44

Skrattande Så här års brukar vi ha tussilago i dikena.Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
2010-03-08 15:59
#45

så här års står snöskyffeln därTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
2010-03-08 19:12
#46

Tillbaka från stan, lite tufft men det är skönt att behandlingen är igång. Lämnade min lille gubbe på patienthotellet så han slipper åka fram och tillbaka. Blev lite imponerad för det var ett riktigt mysigt rum han fick.

Här har det töa riktigt ordentligt och var riktigt varmt, har väl inte så stora fodringar, allt över minusgrader är skönt Flört Ska tillbringa kvällen med att samla ihop alla mattor och skura av golven, ja bara på nedervåningen förstås.

Pratade med en väninna som är i Goa nu, det var 29 grader varmt där igårkväll klockan 22.30, blev jag avis eller????

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-03-08 22:20
#47

Skönt att det är igång Clary! Kyss Du glömmer väl inte packa ner mig i väskan när du far till Goa…Cool Jag vill med ha värme o sol nu! Kottarna med tror jag.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-03-08 22:30
#48

Nej då, jag tar stora resväskan så ni får plats alla tre, gissa om goanerna skulle bli överlyckliga över att få två lintottar att gosa med Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
JohannaMax
2010-03-08 22:46
#49

#48 Hehe! Perfekt! Är det lång resa? Får väl anlita en massör när vi kommer fram, kan ju kanske bli lite stel av att vika i hop mig i en väska längre tid…hehe!

Nä nu blir jag resesugen…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-03-09 06:31
#50

#49 Den här gången är det charter så det tar "bara" 9 timmar drygt och massage har vi ca 1 minut från där vi bor, ayurvedisk sådan så allt löser sig Flört

Dagen för avresa närmar sig med stormsteg och jag har massor att hinna med innan men det är klart, ser jag till att gå upp i tid på mornarna så……

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-03-11 23:37
#51

Jeremina, jag har för mig att du frågat om min Avatar. Ja, det är berg i bakgrunden. Colorado i USA. Inte alltför långt från Hollywood. Tycker själv jag skulle platsa där med de glasögonen.Cool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-03-11 23:53
#52

#50 Riktigt avis på dig Clary! Jag vill med!

Vi har varit ute på vägarna i dag, en aning längre tur än vi tänkte dock…en liten miss med vägbeskrivningen kan man väl säga. Jag hade skrivit o läst rätt men tänkte fel o jag pratade med en kompis som oxå tänkte fel så det vart inget bra men vi kom fram tillslut iaf!

Mina änglar har kommit nu o de vilar o installerar sig. Ska snart prata mer med dem.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-03-13 01:26
#53

#51 Jag kommer osökt at tänka på "Thelma och Louise" Tride - vem blir Louise för du är väl Thelman..? Tungan ute

Jag vill också åka till Goa, men det blir väl en tur till stan som vanligt - gå på badhuset och låtsas att man är vid Indiska Oceanen. Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-03-13 16:00
#54

Nu är det bara fyra dagar kvar och tjejerna jag ska ha med mig utövar telefonterror Skrattande Eftersom vi tänker minimera packningen så gäller det att alla tar rätt sak med och vem sitter och planerar det tror ni Obestämd Vi sre verkligen fram emot att komma iväg och ladda om batterierna men jag inser att det blir ett tajt schema denna gång. Får dagliga rapporter om oroligit hav, kan kanske bero på de jordbävningar som varit, varmt och fuktigt är det också men vi står nog ut.

Håller på och fyller frysen med mat till lille gubben så han inte ska sakna mig alltför mycket. Han är ganska trött efter veckans behandling så jag underlättar så mycket jag kan.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-03-13 19:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

#53.Här har vi henne. Vid bilen på väg genom Arizona.#50 Lycklig resa till Goa, Clary! Själv är jag halvt om halvt på väg till Tenerife. Har inte riktigt bestämt mig ännu. Annars blir det skogspromenader hos älvorna och trollen. Ibland tänker jag på hur exotiska våra härliga naturplatser är i jämförelse med det mycket annat här på jorden. Cool Cathy, min Louise, var tex mycket imponerad över vad hon fick höra om kollektivtrafiken i Sverige! Något sådant existerar knappt i USA utom i New York och San Fransicio. I Los Angeles, tex, blir du sedd med misstro om du promenerar några kvarter och inte tar bilen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
JohannaMax
2010-03-13 23:51
#56

Jobbat hela dagen, sen hem o slappa i soffan till slutet av melodifestivalen.

Ska nog lägga mig snart sen blir det att pyssla hemma lite i morgon.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-03-14 00:19
#57

Jag var också in till stan för att "jobba" lite i lokalen. Och va upptäcker jag? Jo, nycklarna är borta.  Nu har jag letat överallt men hittar dom inte. Som tur var hittade jag reservnycklarna efter ett tag i bilen, men då hade det gått en massa tid åt letandet. Inget blir som man tänkt sig, så då tog jag en skogsprommis istället i de gamla hemvanda sollefteåskogarna - underbaaart va ordet! Imorse gick vi ut på en kaffeprommis här hemma. Så härligt med skoterspåren nu på vårvintern, och kaffet smakar dubbelt så gott när man sitter i en skogsglänta.

Förstår att du bara lääängtar Clary! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-03-14 10:11
#58

Så typiskt Tuvvis, hur går det med lokalen annars? När blir det invigning? Låter som en alldeles underbar promenad!

Jag sitter o vaknar till, ska snart packa i hop mig för en promenad ute i solskenet!

Trevlig dag på er allesammans!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-03-14 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

#58 Jo tack Johanna dte går jättebra, nu är det gardiner som ska på plats, och det är svårt att "se framåt" hur allting blir innan man skall sätta upp dem - speciellt i skyltfönstret då. Jag vill ju att det ska se inbjudande ut. Inte för mycket färger men ändå nåt som lyser upp lite. Jag fyndade på Jysk - fyra gardinlängder för 75:-!! Wow, trodde inte mina ögon! Sedan köpte jag (svarta) bambujalusier som skall hänga mellan längderna för att få lite mjukhet i fönstret - vi får väl se.. problemet är alltid att kunna sätta upp gardinstängerna, väggarna är av betong se.. Foten i munnen

Snart blir det prommis för mig med - ett underbart väder idag också. Det är så härligt att vakna på morgonen numera när solen tittar in genom fönstret. Kalla nätter har vi, men solen värmer så mycket på dagarna att det hinner aldrig bli kallt inne. Glad

Ha en fin dag allihop!

Lobelian på G! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-03-14 11:36
#60

Jag fick ge upp promenadplanerna…ren isgata ute på "stora" grusvägen så det var bara att vända o traska hem igen.Rynkar på näsan

Lilleman somnade iaf så han ligger ute i vagnen o sussar så gott.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-03-14 16:03
#61

Har du hittat dina nycklar, Tuvan? Tur att du hade reserver.

Har tömt två bokhyllor som ska in till grannen, många böcker är det. Jag har några på nedre planet också, sådär en 6 stycken som är ganska fulla Flört Ska du ta bilen och komma upp och hämta en kartong Johanna, deckare som jag tror du gillar Skrattande

Annars har det lagats mat så nu är den biten klar, bara att städa ur kylskåpet och fylla på färskvaror på onsdag. Kaffestunder i solen har det också blivit några stycken, bara så ljuvligt

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-03-14 16:53
#62

Nej Clary, inte hittat dom.. Rynkar på näsan vete sjutton var dom är..

INte roligt när man vill gå ut och vägarna inte är gåbara. Jag har precis letat fram mina broddar, för det är samma här - rena isgatorna överallt. NU dags för prommis nummer två! Hunden hoppar av förtjusning! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
JohannaMax
2010-03-14 17:33
#63

Nu blev jag nyfiken Clary! Vad är det för deckare?

Jag har rensat lite i en garderob, funderar på att ta ett ryck o kolla vad som gömmer sig under sängen med…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pagan
2010-03-14 18:36
#64

Tuvan. Har du en pendel? Använd dig av den och rita upp ditt hem eller där du vet att du varit och pendla efter nycklarna. Fann mina i kylskåpet…en låååång historia.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
2010-03-14 18:47
#65

Johanna, Jasmine Cresswell, Gwen Hunter, Cristiane Heggan, Karen Harper, Sharon Sala, Denise Mina och en del annat. Törs inte släpa med mig allt för mina flyttkarlar blir lätt vansinniga på mig eller på alla boklådor Flört

Pagan, du är värre än jag, hittills har jag inte hittat annat än mat i mitt kylskåp Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-03-14 20:35
#66

Pendling är en bra metod. Själv har jag haft god hjälp av pendel när det gällt försvunna grejer.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Pagan
2010-03-14 20:42
#67

#65 ja vad kan jag säga. Hade en ytterst jobbig dag och råkade lägga in dem med pålägget jag nyss inhandlatTungan ute Ibland går simultanförmågan på högvarv och ibland är den icke samarbetsvillig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JohannaMax
2010-03-14 20:53
#68

Hehe!! Skönt att veta att det inte bara är jag som lyckas lägga saker i kylskåpet…!Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-03-14 23:56
#69

Jaaa, superbra idé med pendel, det måsta jag prova! He he, kan man ta vad som finnes tillhands då eller ska det va nåt avancerat tro..? Obestämd

Nycklarna i kyskåpetTungan ute - ja vad kan man säga? Liite typiskt stressade nutidskvinnor kanske? hade det varit en man så hade han nog lagt dom i verktygslådan.. Keep on the good work Pagan! Skrattande (Guuu så skönt att läsa att man inte är ensam..Skäms)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tride
2010-03-15 09:51
#70

Ta en ring och häng den på en sytråd, så får du en perfekt pendel. Den bör helst vara slät eller ha en mycket liten sten, för balansens skull.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-03-15 21:28
#71

Ytterligare en solig dag till ända, många fikapausar i solen har det blivit och jag som hade tänkt städa av lite också, Det får jag sätta fart med i morgonbitti för sen ska det bli visning av huset, hyresvärden ringde nu i kväll. Kul när det ligger boktravar i gästrummet och flyttkartonger lite här och var men inte mycket att göra åt.

Isigt ute på gångvägarna så broddar hade inte varit en så dum idé men det har jag inga, får väl ta det lugnt.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2010-03-15 22:34
#72

nå, här  inne vågar jag väl var flummigOskyldig och rekommendera Tuvan att fråga ängeln chamuel om hjälp.Det gör jag ofta -och min son har tagit efter, haha, jag hör honom när han letar efter nån särskild legodel " kära änglar kan ni leta fram silversvärdet" …hihi, så gulligt.Och jo, det funkar nästan alltid Flört.Eller be om att få ett tecken i en dröm.Så hittade jag mina bilnycklar en gång, jag letade som en tok och bad till sist om att få hjälp i drömmarna.Och då drömde jag att jag hittade dem - i bagageluckan! Mkt riktigt, där låg dem.Glad

JohannaMax
2010-03-15 22:48
#73

Jag har ägnat nästan hela dagen åt att rensa avloppet i köket…det vart stopp…Det sitter långt ner givetvis men med mycket bladdande med kokande vatten o kaustiksoda så funkar det hyffsat nu iaf.

Dottern har dansat och jag tog en snabbtur på stan under tiden.

Nu har jag sån huvudvärk att jag ska hoppa i säng.

Gonatt på er govänner!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-03-16 23:21
#74

Ska alldeles strax ta adjö av mina gäster sen ska jag gå och lägga mig.

Gonatt!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-03-17 01:31
#75

#72 Jag vet inte om det var ängeln Chamuel som hjälpte mig - och hade lagt nycklarna i väskan, men där låg dom i alla fall när jag letade efter ett tuggummi här om dagen. Till saken hör att jag har vänt ut o in på väskan tre ggr tidgare utan att ha hittat nycklarna.. Jag fattar det bara inte, men nycklarna låg där helt oskyldigt. Oskyldig

Är Chamuel en av ärkeänglarna eller..? Jag skall i alla fall testa honom nästa gång.. Flört Pendel har jag redan gjort Tride - funkar bra med annat också. Tungan ute

#73 Risken är väl att det sitter i kröken du vet. Då måste du ta isär eländet. Det händer av o till i badrummet hos mig. Mitt långa hår fastnar nere i kröken och då biter inte kaustiksoda heller.. Sedan är det ju starkt frätande.. men tar man isär rören vid kröken så är det bara att ta bort "bollen" och sedan är det fri fart igen! Glad Du gör det jättebra Johanna-vännen!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-03-17 09:10
#76

Här har det snöat under natten…Jag hade glömt vagnen ute, perfekt och hur ska jag nu se isen när jag ska iväg på promenad? Ska skjutsa dottern till dagmamman först så får vi se vad det blir sen.

#75 Den här gången satt det långt, långt ner…kröken var ju det jag hoppades på men varför skulle det vara enkelt? Jag är stolt att jag fixade det iaf!Cool

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Tride
2010-03-17 10:56
#77

ja, vem är det som leker med våra nycklar, vantar, småpengar mm sådant? Häromdagen grävde jag i fickorna efter mina vantar. Fickorna var garanterat tomma. En kvart senare låg vantarna där! Fast det har väl inget med Chamuel att göra. Snarare nån liten retsticka ur de osynlgligas skara.Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

zabelle
2010-03-17 15:53
#78

Hej Hej!

Jag är ny på den här sajten men känner igen en hel del av er.

Har "tassat runt" här emellanåt och fått bra tips. Glad

Zabelle   

Clary
2010-03-17 16:00
#79

Trevligt zabelle att du hittat hit och att du fått bra tips, det gillar vi att höra Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Clary
2010-03-17 20:15
#80

Nu är allt klart, väntar på kompisen från Östersund sen en liten stunds vila kanske innan vi åker ut till Arlanda 3.30. Inte så kul tid att åka kanske men blir perfekt när vi väl kommit ner, sängen direkt Glad

Tittar naturligtvis in här lite då och då.

Ha det så himla bra och jag hoppas solen kommer att lysa på er

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-03-17 20:24
#81

Ha det så trevligt i Goa Clary! Glad

abbis
2010-03-17 20:26
#82

Ha en underbar resa ,Clary!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2010-03-18 01:19
#83

#76 Ja du kämpar på Johanna och du tappar aldrig gnistan. Det beundrar jag dig för! Kyss

Underbaaar resa till Clary önskar jag, och försöker hålla ställningarna så gott det går under tiden. Tur att jag har så ivriga medlemmar på den här sajten! Flört

Nu skall ni få ett uppdrag allihopa: Skriv minst ett inlägg var under den kommande veckan. Den som får flest kommentarer på sitt inlägg är värd en liten uppmuntran. Vad det blir säger jag inte än så länge.. Tungan ute

Skriver desutom en ny tråd för samma ändamål.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: