Annons:
Etikettsovrum
Läst 2673 ggr
SaJo123
3/7/10, 10:46 PM

Feng-shuiat i sovrummet

Har gjort om lite i sovrummet. Vårt sovrum vetter mot väster. Jag har kör feng-shui efter kompassen och har räknat ut mittpunkten och från den strålar ut för att se var de olika zonerna ligger. Jag räknar alltså att sovrummet är i området för Kreativitet och barn samt Hjälpsamma människor och resor.

Eftersom färgerna för kreativitet och barn är vitt, silver (metall) bytte jag de bruna gardinerna mot vita. Köpte också en lampa med fot i silver/vitt. Den står nu i fönstret. Har ett foto i fönstret med vit ram.

Även hjälpsamma människor har metall och vitt som färg, element.

Man kan också förstärka med jord. Terrakotta osv. Städade/dammade fönstret och piffade till blommorna.

Skulle dock vilja ha lite tips på romantik? Hur ska jag få in kärleken i rummet?

Någon som har bra tips?!

Annons:
Tuva-Lena
3/8/10, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Några röda klickar här o där kanske? Snyggt till vitt och beige, coh du akn ju välja vinrött om knallrött är för "mycket". Ljusstakar, två förstås bredvid varandra.. Flört sedan en kärlekssymbol av nåt slag. Jag vet att vi har haft ett kinesiskt tecken just för "kärlek" uppe i en tråd..

Här var det! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

SaJo123
3/8/10, 7:44 PM
#2

2 ljusstakar ska hålla ögonen öppna efter! Och vinrött skulle nog passa. Får fundera lite och kika för att se om jag redan har nåt hemma eller om jag springer på något på stan.

Gillar de kinesiska tecknen! Har inga bilder uppe alls!

[Jeremina]
3/24/10, 2:07 AM
#3

Sovrummet är ju svårt med vilka färger och så för jag mindes att Hellas skrev att man inte ska ha så starka färger där!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
SaJo123
3/24/10, 7:04 PM
#6

Hittade en vit sten med ett hjärta inristat! Det var en fin symbol för kärlek!

Annons:
Nordann
3/24/10, 8:39 PM
#7

Metallelementet får hjälp av jord- och eldelementen.Så vitt,silver,guld,grått blir bra tllsammans med mjuka jordfärger och lite eld.Jag föreslår någon mjuk rosa eller aprikos ton.Kanske några kuddar i olika röda nyanser på sängen?

Conquest
3/24/10, 11:47 PM
#8

Vänd upp och ner på sängen, dvs, städa, dammsuga all gammal energi bort. Glöm ej göra rent under sängen. Dammtorka överallt, även ovanpå klädskåpet mm! Rensa ut allt från sovrummat som inte har med lugn, sömn eller kärlek att göra.

Hellas
3/25/10, 12:40 AM
#9

Romantik behöver ju inte alltid vara överdrivet spetsinriktat, det kan vara fint med en bok som ligger på ett fint ställe eller ett par fina kuddar som mjukar upp rummet.

Jag för min del vill ha ganska lite saker i sovrummet men det beror nog mest på att mina katter är långhåriga och tappar en del hår.
Ju mindra prylar jag har desto lättare att städa :)

Visst är mjuka färger att föredra i sovrum, man kan ha vitt men ofta väljer man äggskal eller liknande brytning så att det inte blir kritvitt.

En sak man även kan tänka på är vilken glödlampa man väljer, det finns ju många olika brytningar på glaset, allt från genomskinligt till rött. Jag vet att jag vid något tillfälle valde varm ljus rosa vilket gav ett jättefint sken.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: