Annons:
Etikettvardagsrum
Läst 3724 ggr
SaJo123
2/28/10, 12:51 PM

Tips för vardagsrummet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett vardagsrum där jag har enda hela väggen mot norr. Alla andra väggar är det fönster, dörrar eller dörröppningar.

Rummet är 5 gånger 5 meter. Sitter fast i hur det ser ut idag. Skulle vilja ha tips på hur man ska möbler. Vill ha sittplats (soffor/fåtöljer) och förvaring. Idag har vi soffa, tv och en bokhylla i rummet. Men skulle vilja ha plats för stereo, byrå eller nåt för att kunna ställa undan tidningar, leksaker mm 1-2 soffor eller 1 soffa och 2 fåtöljer…

Någon som har bra tips eller ideer?

Annons:
Tuva-Lena
2/28/10, 9:37 PM
#1

Jag skulle använda söderväggen för möblelgruppen, den är ju den enda som är fri från fönster eller dörrar. Sedan kan du ju möblera ute på golvet mer, golvet behöver ju inte vara helt fritt vår vana trogen. Norrväggen, till vänster och höger kan användas för stereo och en bänk, på var sida om fönstret.

Jga har också fönster och dörrar på alla väggar i vardagsrummet, men jag har möblerat ute på golvet istället. Har en bokhylla bl a som jag har ställt vinkelrätt mot en av väggarna. Den bildar ett eget rum bakom kan man säga, men det är en hylla utan bakvägg så man kan använda den till blommor m m.. och ljuset går igenom.

Soffan som är en hörnsoffa sticker ut ifrån väggen den också, står lite på snedden s a s, men det ser harmoniskt och mysigt ut - om jag får säga't själv. Flört 

Jag tror att man får gå ifrån "normerna" lite när man har så besvärliga rum att möblera.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: