Annons:
Etikettsovrum
Läst 3557 ggr
NaimaG
2/13/10, 7:52 PM

Sovrummets lugna tillvaro

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en bild på hur vårat sovrum ser ut. Det är inte hela sovrummet utan enbart runtekring sängen. Sovrummet är heller inte färdiginrätt, fattas några växter och tavlor men för närvarande ser det ut så här.

Annons:
[Jeremina]
2/14/10, 1:34 AM
#1

Myspys……Flört

NaimaG
2/14/10, 11:24 AM
#2

Någon som har förslag på vad man kan ta in i sovrummet för att få in bra Qui?

Tuva-Lena
2/14/10, 11:33 AM
#3

Varmt och mysigt Naima! Kyss Det jag reagerar över är dina röda tapeter - ger dom dig det lugn du är ute efter? Det är ju väldigt personligt hur man uppfattar färger och du kanske upplever dem "varma" och ombonade. Jag skulle nog välja en annan ljusare färg i sovrummet men det är som sagt individuellt.. Flört

För att få bra qi i sovrummet, och alla andra rum också, så skall du tänka på att inte belamra rummet med för mycket saker. SEdan bör inga höga skåp eller bänkar stå till vänster om ingången till rummet. Det hejdar qi som rör sig från vänster till höger. Inga möbler skall stå framför dörröppningen heller vilket också hindrar Qi's flöde. Överhuvudtaget är tumregeln att inte ha för mycket prylar i rummet - dom blir ju naturliga hinder för qi kraften. Annars gå på din egen känsla, den brukar visa vägen om man har lite känsla för inredning. Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

NaimaG
2/14/10, 11:38 AM
#4

#3 Den röda tepeten ger mig lugn och myskänsla. Jag skulle dock vilja ha den varmgul istället men det är hyresbostad jag bor i så jag kan inte ändra hur som helst.

JohannaMax
2/14/10, 3:18 PM
#5

Mysigt men jag är lite enfärgad och antiprylgalen av mig så jag tycker det blir mycket med mönster o saker särskilt i ett sovrum. Skulle inte få något lugn i mig av att ha galopperande hästar över huvudet heller.

Jag har även jag rött i sovrummet fast den röda färgen har nått gult i sin bas eller vad man ska säga. Fick spelet först men det var precis nytapetserat när vi flyttade in så det var bara att vänja sig.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[per50]
2/14/10, 4:49 PM
#6

Vad mysigtSkrattande

Annons:
Clary
2/14/10, 5:08 PM
#7

Färgen reagerade jag också mot men om du tycker att det känns bra så är det bra för dig. Rött står ju för passion….Flört

Här är det någon tegelfärg med bård mitt på, kan inte säga att jag gillar det nåt vidare men vi hyr ju bara…..

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

SaJo123
2/14/10, 8:31 PM
#8

Hästar används ofta för kraft, berömmelse, fart…

Det är fyra hästar och mycket kraft i bilden. I vilket område av lägenheten har ni sovrummet? Det kanske är området för berömmelse…

Rött är ju också färgen för berömmelse och framgång i livet.

Rött är ju eld, och Passion…

Färgen symboliserar äktenskap i kina.

Röd är mycket Yang - så man kan balansera det med mer Ying…

Vill man lugna ner Elden så kan man tillföra Vattenelementet - svart, blått, glas (eftersom vatten släcker eld).

Man kan också lägga till Jord - (brunt, gult, orange) och saker av sten, sand, kristall, porslin, bilder av berg…

Hästarna har ju dessa färger så färgmässigt är de ok. Kanske bättre att flytta den bilden till väggen mittemot dörren… Och ha en "lugnare bild" - öken, berg ovan för  sängen…

Istället för vita krukor kanske prova med svarta (Vatten) eller oranga (jord…) Samma med blommorna.. Testa gula eller oranga blommor istället för de vita…

Clary
2/14/10, 8:35 PM
#9

Men, vad du kan mycket SaJo, en perfekt tillgång för oss Flört

Glömde att säga välkommen hit per50 Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[per50]
2/14/10, 8:36 PM
#10

Man får tackaSkrattande

NaimaG
2/15/10, 12:19 PM
#11

#8 Kan inte flytta hästarna mittemot dörren för mittemot dörren sitter fönstret. Hästar för mig skänker lugn då jag alltid känner mig harmonisk i närheten av en häst eller när jag sitter på en.

SaJo123
2/15/10, 12:51 PM
#12

Det är viktigt vad du har för association till bilden. Själv håller jag mig på respektfullt avstånd från hästar… (Beror på att min syster hade astma och blev jättesjuk av hästar - så jag har inte så bra associationer till dem själv.). Men jag skulle kunna tänka mig en järnhäst i fönstret för kraft och berömmelse. En skulptur menar jag.

Testa dig fram och känn efter om det känns rätt så ska du absolut ha kvar hästarna! Glad

Tuva-Lena
2/16/10, 12:18 AM
#13

#12 Oj va du kan SaJo! Förvånad Jättebra, då får vi andra lära oss lite praktisk filosofi i fortsättningen också, det är ju roligare än att bara sitta o läsa om allting och hur det ska vara. Kyss

#10 Jättekul att du har anslutit dig också Per! Välkommen in till oss! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[per50]
2/16/10, 10:41 AM
#14

#13 TackarSkrattande

Upp till toppen
Annons: