Annons:
Etikettofftopic
Läst 2972 ggr
Clary
2010-02-10 12:40

Dagens småprat 6

Ett alldeles strålande solsken har jag här. Det kom några få snöflingor i morse men nu har det slutat.

Inspirerad av Timmelin ska jag ta ett tag i pappershögarna och så blir det lite tvätt och plock. Skriva inköpslista ska jag också, sonen kör mig på fredag så jag kan fylla på i skåpen. Så skönt när jag slipper släpa på bussen. Att handla på hemmaplan blir tyvärr dubbelt så dyrt och hälften så roligt.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tiana
2010-02-10 14:02
#1

Här kan inte vädret bestämma sig alls. Solen försöker titta fram, det blåser, snöar och töar om vart annat.

Ikväll är det en garderob som ska få sig en genomkörare. Nu ska sakerna ut! Glad

JohannaMax
2010-02-10 14:08
#2

Full fart hela förmiddagen! Nu har vi kommit tillbaka från en liten promenad och ska skutta in i bilen och begå oss och hämta dottern Lilleman o jag.

Sen ska jag försöka sy…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

abbis
2010-02-10 19:50
#3

Rensa ..Jag skulle behöva rensa min hjärna från ondsinta tankar just nu!Obestämd

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Clary
2010-02-10 21:20
#4

Vill du att jag öppnar tråden åt dig så får du häva ur dig alla tankar Flört  Å sen ta fram kameran Kyss

Eftersom jag inte kan se Det okända blir jag väl ganska ensam vid datorn ikväll, får avsätta lite tid att besvara mail kanske Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
2010-02-10 22:10
#5

Sängen väntar på mig nu, så jag önskar er alla en fortsatt god kväll/natt!

Clary
2010-02-10 22:12
#6

Natti natti, sov sött Kyss

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2010-02-11 01:37
#7

Kan du inte se det okända Clary? Synd, det är alltid sevärt och man blir inspirerad själv också. Ikväll var det min favvo som medverkade, Vendela Cederholm, hon är så behaglig som person - lugn och mjuk i sättet.

Annars var jag hos tandläkaren idag och blev barskrapad på kuppen! Dom lagade en tand som jag bitit bort en bit ur, och gissa vad det kostade? 1067 kr! Höll på att smälla av! Nästan så jag bet av mig framtänderna istället.. Tyst

Var in till loklen innan och målade en stund också. Nu börjar det likna nåt tjejer! Apropå det så måste jag lämna er en stund för att beställa en fototapet.. En bild på ett bambusnår skall jag ha på en av väggarna till den gråa färgen. Det blir väl fint? Livar upp rummet lite. Kyss Skall lägga in bilden sedan jag gjort beställningen..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2010-02-11 01:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nu har jag beställt min tapet! 579:- och mycket billigare än på fototapet.com. Här kommer en bild på hur den ser ut: Den är 183 cm bred och 254 cm på höjden..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-02-11 13:43
#9

Nej vi har sagt upp viasat för längesen eftersom det är sällan vi ser på tv men visst kan jag sakna vissa program emellanåt. Vendela är alltid trevlig att lyssna på så det hade varit trevligt.

Snygg tapet Tuvan, tror att det kommer att bli jättefint med den.

Tandläkare, ja det är nåt jag inte går hos här hemma, passar på när jag är i Goa kostar ungefär en fjärdedel mot här hemma. Min man fixade sina där och det skulle ha gått på över 100000:- hade blivit förstörda av medicinering och där betalade vi 20.000:- Den resan betalade sig onekligen.

Har haft ett mycket trevligt samtal med Hyresgästföreningen idag. Nu ska det väl bli fart på vår hyresvärd, så trött på folk som lovar en massa och sen nada Skrikandes

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2010-02-11 14:46
#10

Hej hej. Jaa jättefin tapet Glad

Var hos doktorn idag och kollade hörseln, men inget fel med den inte som tur var Glad

Var också på erikshjälpen och lämnade in 5 kartonger med saker jag rensat hemma. Kändes kanon och kändes dessutom ännu bättre när dom började kolla på grejer som jag skänkt och såg jätteglada ut.

Bl a några gosedjur som ungarna haft, kan ju inte spara allt hihi

Barnslig som jag är så blev jag jätteglad då dom tog upp dom och tänkte att dom får glädja något annat barn och nallen blir glad igen hihi ( lite som teddybjörnen fredriksson)

Nu är det veckans vanliga städning som gäller. Men frågan är om jag blir klar. Är ju jättesvårt att hålla sig ifrån städning av böcker och allt haha

Men på med bra musik och ett glatt humör så går det jättebra

Att städning varit njutningsfullt är en ny känsla för mig Tungan ute

Tuva-Lena
2010-02-11 22:27
#11

Nu är du riktigt på gång timmelin! Önskar att jag kune komma igång här hemma också, men jag får ta en sak i sänder. Kul att nallen får nya vänner också! Teddybjörnar känner man nåt speciellt för och man vill ju inte att dom skall sitta ensamma i en kartong.. Gråter 

Vilken energi du har och tänk att du till o med är glad när du skall städa! Glad Lycka till timmelin, det här kommer att bli toppen ska du se! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-02-12 10:11
#12

Jag kan inte heller se det okända :o( hade gärna velat sett det.

Tuvvan: Den tapeten var jättehärlig! Kommer bli jättebra!

I går hittade jag en butik med stenar o annat skoj! Det blev en hel bunt stenar, ett änglaljus, sten med påse till dottern, salvia, lilleman fick en liten drömfångare av innehavaren han har över sängen nu. Hade velat ha en tarotduk o en ny tarotlek men det fanns inte, jag började sy en duk häromdagen men det är bara att inse att det var ett tag sen jag sydde…

Inga direkta planer för dagen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-02-12 11:20
#13

Du kan gå in o titta på TV4+ Johanna, även om det inte är samma sak förstås.

Du, vad är det för härlig affär du har hittat? Jag skulle behöva massor av stenar nu. Jag vill göra en "blomhörna" i lokalen på en liten avsats som sticker upp från golvet. Tänkte först lägga trall på den som jag skall lasera i nåt mörkgrått, sedan stenar och en fontän, och längst in i hörnet får blommorna stå och trivas. Det blir i kärleks/relationshörnan, men det passar väl bra ändå..? Obestämd Jga längtar tills jag får fota allting och visa er, men först skulle jag kunna fota hur det ser ut idag. Nu har jag ju målat väggen ovanför - din gråa färg Johanna och jag trivs så bra med den! Glad Det kliar i fingrarna!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
JohannaMax
2010-02-12 11:32
#14

Jag har inte tv4+ heller…Gråter

www.englasfriskvard.nu heter den, letade rätt på den när jag var i Norrköping i går. Liten butik, fanns inte så mycket men stenar fanns det iaf, massor!

Tänkte jag skulle göra i ordning en plats för stenarna på kistan i pengahörnan, tror ni det kan vara en bra idé?

Härligt Tuvvis! Det ska bli så skoj att se det färdigt!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2010-02-12 14:17
#15

hej alla kära kamrater, nu får jag loss en sekund och tittar bara in för att kolla läget!

Här är det minst sagt full rulle, det har varit två intensiva veckor med både besök och sedan resa till Sverige.Väl hemma är det fotbollsmatcher och bakning till skolan och fixa kläder till skolmaskerad osv….ni vet hur det kan vara Flört.

Jag ska på intervju på måndag! Jättenervös och samtidigt uppspelt,är nojig att jag inte kan tillräckligt med ungerska för att få det, men det vore helt TOPPEN om jag kan få  jobbet!Ett heltidsjobb hemifrån förutom några uppdrag då och då när man ska träffa klienter, kan det bli bättre? Jag ska göra mitt allra bästa för att få det. 

Och så vädret…det vill inte bestämma sig här heller.Det snöar på natten, regnar på morgonen, sen kommer solen och värmer och man tänker att nu kommer våren äntligen - och så snöar det igen.

Kramar till er alla!

JohannaMax
2010-02-12 14:25
#16

#15 Håller tummarna för dig att du får jobbet!

Kram!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2010-02-12 14:28
#17

#16 tack snälla!Kyss Läste precis ditt inlägg om kroppen och satte nästan kaffet i halsen när det stod att du var gravidFörvånad - tills jag såg att inlägget var gammaltFlört.Tänkte att du annars fått igång energierna lite VÄL fort i relationshörnen, hahahaFlörtTungan ute

szirius
2010-02-12 14:41
#18

vill bara skryta lite om vår hund ( som numera inte är vår längre och bor hos en jaktfamilj)   han har varit ute och jagat för första gången och hämtat en vildand och en fasan! Åh, vad jag är glad för hans skull!Han älskar det! Han är bara drygt ett år, men får massor av beröm från jaktgubben att han är världens bästa :). Så himla skönt att känna att han hamnat rätt, det var inte alls lätt att släppa honom….( ca 3 km bort, hihi ;) )

JohannaMax
2010-02-12 15:48
#19

#17 Rätt energier kan göra susen vet du!! Hehe! Tungan ute

Skönt att det funkar bra med hunden, det känns ju betydligt bättre då.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-02-13 01:41
#20

#18 Nej va spännande Szirius! Jag håller tummarna för dig - hoppas verkligen att du får jobbet! Tänk stort så skickar du ut din önskan till universum också! Tungan ute Lyckospark där bak! Krama hunden från mig också. Förstår att du känner dig både stolt och lycklig! Hunden mår toppen, den saken är helt klar. Kyss

#19 Du Johanna, jag uttryckte mig lite luddigt ang TV4+. Jag tänkte att du kunde titta på nätet vet du.. Skäms

Är stenarna så där rundade? Isåfall borde odm passa alldeles utmärkt i pengahörnan. Och stenar passar nästan in överallt i rätt omgivning - mot trä är det snyggt i alla fall. Flört Vilken härlig idé att lägga dom på kistan..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
2010-02-13 09:13
#21

Gårdagen var det full rulle, ja, inte med röj och rens men jag var och pratade med min gamle chef. Träffade en jättetrevlig tjej där så vi blev sittandes och pratade om allt möjligt. Så hem och lagade en massa mat så frysen fått påfyllning, så skönt inför kommande veckor.

Det är så vackert att dekorera med stenar tycker jag, skulle bara ha råd att köpa de där stora ametisgrottorna, är bara så sugen på dem. De borde passa perfekt i din pengahörna Johanna Flört

Hålla alla tummar och tår för att du får jobbet szirius och så skönt att höra att hunden trivs och får vara ute och jaga

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2010-02-13 14:13
#22

#15 Jag håller tummarna szirius! Glad

Jag är själv mitt inne i Traderaarbetet. Tänkte först vänta med att lägga ut auktionerna till i mitten av mars, men kom på att det är bäst att få ut de mer vinterbetonade kläderna nu i februari.

Det är även mycket att göra på praktiken, så jag går nu på reserven och har inte så mycket avkopplande fritid. Men vad gör det då min praktik övergår till anställning fr.o.m. 27 februari? Glad Det och mitt rensande ger mig extra kraft att orka igenom en stressig månad!

Tiana
2010-02-13 21:59
#23

Nästa vecka tar jag ut semester, så jag hoppas det blir en del rensande gjort då. Fast det blir ju ofta mycket annat som man gör istället ;)

JohannaMax
2010-02-13 22:26
#24

#20 Aha! Det ska jag undersöka, det måste ju gå!

De flesta av stenarna är rundade eller trumlade eller vad det hette. Några är kluster och råbitar, ska de inte vara i pengahörnan då?

I dag har det varit fullfart o jag är helt slut! Upp tidigt i morse o fixa dottern till prinsessa, sen hämta upp en kompis till henne sen vidare mot Disney on Ice ett par timmar där sen vidare till mina föräldrar där vi alla utfodrades och ungarna fick leka lite så mina föräldrar är nog slut de med…hehe!

Nu har jag tittat lite på tv, Tyst vittne för jag råkade glömma melodifestivalen…blir sängen snart och jobbet i morgon.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-02-14 11:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

God morgon alla hjärtans-firare! Hoppas ni får en härlig dag med allt vad ni kan hitta på - en puss på kinden till make/sambon kanske eller varför inte till hunden/katten..? Glad

Idag skall jag testa att göra ansiktskräm efter eget recept, får se hur det blir men jag tror att det blir en höjdare jag.. Just nu vankas det prommis med vovven och katten har fått avmaskningsmedicin. Han har nog varit o hälsat på vid fågelbordet antar jag.. Skrikandes

Ta hand om hjärtat idag - en njutbar promenad i solen skall visst vara särskilt uppskattat har jag hört.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiia
2010-02-14 11:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#21 Jag bara älskar dom stora ametistgrottorna,men dom är sååå dyra

Jag var för nåt år sedan till naturhistoriska museét i Stockholm och såg så fina kristaller så jag blev halvt tokig.Ville ha,ha,ha

men jag fick några bilder i alla fall

Ha en härlig alla hjärtans dag

szirius
2010-02-14 13:05
#27

Kram på alla hjärtans dag önskar jag er alla! Glad

Här skiner solenSkrattande, klarblå himmel och vi ska göra oss redo att åka till svärfar och gosa med killingarna.Sedan hade jag tänkt baka semlor, om jag orkar….Flört

Annons:
timmelin
2010-02-14 13:19
#28

Hej. Idag blir det städning i tvättstugan. I alla skåp. Har ju allt schampoo osv där med. Brukar ju göra ett race när jag köper sådant och köpa massor. Men nu ska allt iordnig och så gå igenom medicinhyllan också. Finns nog en del gammalt där som ska in på apoteket eller som man inte behöver mera.

Semlor lät gott, kanske det blir en sådan bakning också :)

Jaa Tiia, jag älskar din bild. Helt sjukt skön alltså :)

JohannaMax
2010-02-14 15:06
#29

Sitter på jobbet o ska ta tag i det sista nu innan jag får bege mig hemmåt.

Tuvvis: Spännand att göra egen ansiktskräm, har du "uppfunnit" hela receptet själv? Jag har beställt grejjer att göra egen men jag tror att de glömt bort mig så jag ska nog ringa o påminna dem i morgon.

När jag kommer hem ska jag ta tag i min tarotläxa med, jag har haft en vecka på mig och givetvis ska jag lämna in den sista dagen…Men det är svårt, jag har ingen intution eller känsla…Gråter Eller det har jag säkert men jag kan inte hitta den…

En "att göra lista" ska jag skriva till nästa vecka med och den ska jag följa!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

PiteCarina
2010-02-14 15:26
#30

Idag har vi varit iväg och grattat svärfar på 75-årsdagen. Vi hade köpt en jätteläcker bukett. Problemet var att han fyller år först nästa helg! Flört

Önskar er alla en fortsatt trevlig "Alla hjärtans dag"! Glad

Clary
2010-02-14 17:18
#31

Du fick fortsättning på jobbet då Carina, stor grattiskramis till det Kyss 

Promenad i solen, ja det hade jag gärna tagit om vi haft nån här Skrikandes Det har kommit små små snöflingor men inte så att det lagt sig. Vi har mest suttit och funderat på flytt, vill gärna ha lite mindre och framför allt billigare, man höjer hyran varje år men ingenting repareras. Jaja, det finns en del att titta på och fundera över.

Nästa vecka börjar bli uppbokad också fast jag inte ens har gjort min lista än. Eventuellt får vi in en av grannens hundar, hon gillar inte att vara själv de timmar matte jobbar eller rättare sagt, gillar inte vara utan tvåbent personal Flört men det är bara mysigt och Tassen får leka lite Skrattande

Ha en fortsatt underbar Alla hjärtans

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Clary
2010-02-15 21:56
#32

Hoppsan här var det lugnt, sitter ni och tittar på tv allihop?

Städat övervåningen idag tvättat strukit och bäddat rent. Så mycket resning hann jag inte med men det springer säkert inte ifrån mig heller Flört

I morgon försvinner större delen av dagen eftersom vi ska in till Uppsala men bara det inte kommer mer snö så är det väl ok.

Ha en trevlig kväll Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiana
2010-02-15 22:09
#33

Ja, här var det lugnt! Själv har jag inte internet mer än på kvällarna nu när jag är ledig. Har använt dagen till att tvätta och gå igenom köksskåpen. Inget att slänga, men nu vet jag i alla fall vad de innehåller Cool

JohannaMax
2010-02-15 22:27
#34

Full fart här men inget har blivit gjort…Dottern har varit på dansen iaf och jag gick en promenad på stan under tiden.

Har fått erbjudande om att jobba hela nästa vecka och det vill jag ju men Lilleman måste ju med…Hoppas att de godtar det.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Tuva-Lena
2010-02-16 00:21
#35

Och jag åkte in till stan för att måla - men glömde färgen! Skrikandes

Nåja, jag hade lite kvar i gamla färgburken så jag kunde penselmåla runt fönster och dörrkarmar i alla fall.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
2010-02-16 14:46
#36

Idag har jag och chefen fyllt i blanketterna angående "Nystartsjobb" och jag kommer att få den lön som jag begärde! Glad 

Vi har nu lämnat in blanketterna till AF och allt verkar vara ok även från AF:s sida!

Känns så otroligt skönt! Glad

Annars är jag mitt inne i Traderaarbetet och laddade igår upp 24 auktioner. Det kommer nog att bli ungefär lika många till som jag laddar upp under veckan?

PiteCarina
2010-02-16 15:14
#37

#31 Tack så mycket för grattiset Clary!Glad

Clary
2010-02-16 18:33
#38

Så glad jag blir för din skull Carina, det här är du värd Skrattande  Hoppas du får allt sålt också men det tror jag för du verkar ha ett bra flyt nu Kyss

Har varit med gubben min till sjukhuset och fått mer information, tufft men mycket bra peppning får vi. Nu ska jag försöka fixa till lite middag och sen blir det inte mycket mer gjort idag annat än soffhörnan Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-02-17 02:19
#39

Jag har inte flyt…Bilen min har sagt upp sig…rasat ganska rejältGråter Ser inte ut att bli nån billig historia direkt…precis vad jag behövde just nu. En liten gnutta positivt är ju att jag hade MER försäkring på den så att jag får hyrbil, tog miljöbil med så blev det hyffsat billigt att ha den. 80:- dygn så det står en ny v50 här utanför, ganska trevligt ändå.

Tog en promenad innan det hände och det var skönt, fåglarna har dock gömt sig igen för de sjöng inte så vårlikt som de gjorde häromdagen.

Nu ska jag se om jag kan skutta i säng, har ingen ro att lägga mig men siffrorna lär inte bli bättre fast jag räknar på dem 1000 ggr till…

Gonatt go vänner!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-02-17 12:15
#40

Mer oflyt…Jag hade ju fått erbjudande om att jobba hela nästa vecka och det var ok och allt klart, absolut inga problem att Lilleman var med allt var så perfekt…Jag fixade med dagmamma, skickat in blanketter dit och till fk så att jag får betala mer till dagmamman och avsäger mig dagar från fk. Nu ringder de och säger att det inte går…Gråter Jag hade ju sett fram emot det så, mest för att få jobba men sen gårdagens bilproblem är jag ju i extremt stor behov av pengarna…Bara att ringa till kommunen och fk och försöka se till att de struntar i mina brev. Prata med dagmamman när jag hämtar dottern.

Suck….

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

SaJo123
2010-02-17 12:54
#41

JohannaMa - har du fått ETT erbjudande så kommer det nog ett till snart! HÅller tummarna. Det som är bra är att nästa gång har du koll på vad du behöver fråga, fixa osv!

Annons:
JohannaMax
2010-02-17 13:36
#42

Tack för dina kloka ord SaJo! Jag hoppas jag med!Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2010-02-17 22:35
#43

Här kommer glädjande nyheter - jag fick jobbet!!!!Skrattande Det är en obeskrivlig lycka, detta löser vår ekonomiska situation.Det kommer bli mkt jobb, men det är bara att kavla upp ärmarna och vara tacksam,det är så svårt att få jobb nu…och inställningen är det viktigaste.Jag är i full gång med att visualisera positiva bilder kring detta och känner mig både laddad och rädd på samma gång.

Men det är tigerns år i år, då får man inte vara försiktig och rädd, minns ni Flört ? Jag känner att äääääntligen har stagnationen lossnat, jag har jobbat för att hitta heltidsjobb över ett år nu!

#36 grattis! Kyss

#40 huu, hoppas att det löser sig för dig.Vet preciiiis…

PiteCarina
2010-02-17 23:27
#44

Tack Clary! Glad Tyvärr verkar jag inte ha lika flyt med auktionerna. Tradera har försämrat villkoren för säljare. Iallafall då man inte säljer så dyra saker. Har bara bud på en femtedel av auktionerna, men de går ut först den 28:e, så mycket kan hända än.

Grattis szirius! Vad roligt att du fick jobbet! Glad 

Och tack själv för grattiset! Glad

Ja, det är tigerns år och jag känner mig modigare än någonsin!

JohannaMax: Vad tråkigt att du haft missflyt både med bil och jobb!

JohannaMax
2010-02-18 00:23
#45

#43 Stoooort grattis!!!! Va roligt!!

Nu ska jag skutta i säng tror jag, det blev ganska sent i går o klockan drar ju i väg nu med…

Gonatt govänner

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

JohannaMax
2010-02-18 00:25
#46

#44 Vad har de ändrat på Tradera?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-02-18 12:13
#47

Ett jättergrattis till dig szirius skönt att den biten löste sig Kyss

Håller tummarna för att dina auktioner går bra Carina för självklart ska du ha flyt med det också Flört

Johanna, tummarna håller jag även för dig så att allt löser sig till det bästa för dig Kyss

Själv mår jag inte så där kanonbra, lite ont i halsen småfebrig och energilös men å andra sidan har jag inga måsten så jag kan ta det lugnt. Väntar bara på att rörmorkaren ska komma och byta blandare i köket. Ska bli skönt att slippa höra droppet Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2010-02-18 18:30
#48

Idag blev det en dag med dålig mage…har sprungit på toaTyst

känner mig lite hängig( vädret gör inte saken bättre, grått och slask…)  så det blir nog en tidig kväll, jag lär väl slockna när jag lägger sonenFlört.

Annons:
Tuva-Lena
2010-02-19 00:28
#49

Men va roligt szirius - med jobbet - magen var mindre roligt, men du skall se att du piggnar till ganska snabbt nu när du har fått ny energi. Stort GRATTIS till dig! Glad

Idag fick jag hem fototapeten, så imorgon åker jag in igen för att sätta upp den. Lovar att ta ett foto för att visa upp sedan! Det blir inte så ofta jag är inne här nu, tre andra sajter kallar på min uppmärksamhet. För mycket, jag vet, och jag vet inte vilken jag skall välja bort.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2010-02-19 01:02
#50

#48 Vi trodde på dig!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tuva-Lena
2010-02-19 01:05
#51

#50 Och nu har abbi vaknat till också! Natti natt på dig vännen! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
2010-02-19 01:07
#52

Natti natti..tjejer

Har suttit och jobbat med en annons till karlskogabutiken, eller rättare sagt sambon har skrivit och jag fotat och bestämt ha ha ha .

Haft rekord på min blogg ikväll 66stycken jiiippiii

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

JohannaMax
2010-02-19 09:28
#53

Ska ut o skotta snö…suck…Ska i väg om en stund o det har snöat och blåst rejält i natt så det är rejäla drivor bakom bilen. Varför kan de inte hamna framför istället???

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

timmelin
2010-02-19 13:52
#54

Det värsta är om snöplogsmaskinen har varit innan man hunnit iväg till jobbet. Då ligger värsta kullen framför garagenerfarten

JohannaMax
2010-02-19 18:20
#55

#54 Mamma o pappa har det problemet. Här vänder han på bladet när han kör förbi så det brukar inte bli nån direkt vall men jag är ju enda huset här på vägen så det gör ju inget att allt hamnar på andra sidan.

Men nu räknar jag med att vara hemma ett par dagar när det ska snöa så dant, lär inte gå att hålla vägen öppen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
szirius
2010-02-21 22:07
#56

Här kommer ett inlägg som kan skapa lite avundsjuka kanskeFlört - idag har vi haft en VÅRDAG!Skrattande

Det har regnat två dagar här , så all snö är borta och idag sken solen, vägarna var torra och det luktade JORD.Jag har varit i skogen både på morgonen en timme själv och sedan med familjen på em - vi såg snödroppar!Glad 

Nu har jag massa jobb framför mig, men nästa helg ska jag få med mig kameran och knäppa lite "bevis" att dela med mig av.Flört

I morgon börjar vi cykla till skolan igen! Cool

Clary
2010-02-21 22:16
#57

Men szirius då jag blir alldeles grön av avis Kyss nä, det är skönt att höra få då kanske våren är på väg hit också, säger jag som har -15 och massor av snö Skrikandes

Har tyvätt inte haft tid att vara här inne så mycket i helgen men jag hoppas få bättre tid i morgon. Tog hand om sjuk dotter i lördags och passade på att äta lunch med yngste sonen på samma gång. Idag har jag suttit vid symaskin och sytt överdrag till en husbilsinredning inte speciellt kul men jag hade lovat…..

Önskar er alla en trevlig avslutning på söndagen och snöfri natt.

Kramis

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2010-02-21 22:29
#58

Skottat snö så jag tror jag gått av…Jag och kroppen är inte längre ett och den lyssnar inte på mina signaler utan gör som den vill. Konstig känsla.

Annars har jag inte gjort mycket, tvättat o lagat dotterns overall. Lilleman kryper som en raket och han "stampar" med händerna när han far omkring!

I morgon ska jag få besked vad det kan kosta att laga min bil…ska se om jag kan låna en annan bil och lämna tillbaka hyrbilen med.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2010-02-22 14:15
#59

Konstig väderlek vi har i år, Imorse var det -28 här utanför, men sedan när jag skulle gå ut så hade det minskat 10 grader. Tackar ödmjukast tänkte jag och drog iväg. Nu lyser solen och värmer husväggen, bra det för då går luftvärmepumpen billigare.. Flört

Antingen skall jag måla idag eller göra tvål - vi får se vad "anden" tycker.. Ha en fin dag allihop! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2010-02-22 16:09
#60

Har ägnat förmiddagen åt att tina upp vattnet som frusit. Är det inte det ena så är det de andra…Börjar bli lite mycket nu tycker jag.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-02-22 16:57
#61

Alltså, snart får jag stoppa tiden, vet inte riktigt vart den tar vägen för allt rullar på alldeles för snabbt nu.

Om allt går vägen blir det troligen flytt 1 juni, ska titta på nytt boende på fredag, hur sjutton ska jag hinna det?? Vet ju att vi har en jobbig tid framför oss och att jag får göra allt grovjobbet, är nog tur att jag är en seg "tant" Flört

Men Johanna vilket oflyt du har nu då, bilen och fruset vatten inte kul alls, skickar en extra varm go kramis till tröst Kyss

Trött på kylan men idag har vi haft strålande solsken och det piggar faktiskt upp Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2010-02-22 17:08
#62

Gick igenom bokhyllan igår. Gud vad mycket böcker jag kunde skänka. Och vilken glädje jag kände då jag bara har kvar dom böckerna jag älskar och får äntligen plats med mer och behöver inte stapla dom ovanpå varandra :)Skrattande

Annons:
JohannaMax
2010-02-23 11:25
#63

Dottern hos dagmamman, lillsnark sover och jag har städat ur kryddhyllan och ena köksfönstret. Nu det andra fönstret sen vidare rensing hoppas jag…har ju lätt för att hitta på nått annat än det planerade…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-02-23 13:36
#64

Timmelin, känner igen det där med böcker, har ett helt lass som skulle behöva ny ägare för slänga dem kan jag inte Flört Blir det sen flytt av också så gäller det att ha minskat ner på boklådor, mina rara söner blir galen på dem Oskyldig

Johanna, du får ju en del gjort iaf Flört

Jag är seg idag och även datorn, ska ta itu med stryktvätt, sabeldraken har fått mat sen blir det säkert nåt annat roligt som dyker upp, kanske Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-02-23 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Tog med kameran för att skaffa bildbevis. Dvs en sån här vinter har jag aldrig sett förut, och hoppas aldrig se nån mer. Men snart smälter det undan och blir ett minne blott. Då kan det vara lite kul att ha bilder på vargavintern för kommande generationer. Och så mötte jag missen Rosa i snön. Hon tittade bedjande på mig och jamade så övertygande, att jag vände tillbaka för att kunna släppa in henne. Hon är förstås lite orolig, stackarn. Längtar efter våren, går ut och finner vintern och vill strax in igen.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

timmelin
2010-02-23 15:45
#66

O vilket underbart kort. Katter är vackra

Clary
2010-02-23 16:00
#67

Hon är så fin din Rosa, när jag ser på hennes ansikte är det som att titta på min Tassen Flört En riktigt tjusig bild har du fått till, Tride

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
2010-02-23 19:01
#68

KyssGladFlört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

JohannaMax
2010-02-24 09:42
#69

Jättefin bild Tride!

Ja lite fick jag gjort o kunde bocka av på listan men av nån underlig anledning hamnar alla grejjer på golv o bord och det ser mycket stökigare ut än innan jag började… Ska ta tag i det men först ska jag ta en tur på motionscykeln sen gå ut. Solen skiner!!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
Tride
2010-02-24 13:45
#70

KyssI dag droppar det från taken och jag har en svag känsla av vår, faktiskt.

Konstigt det där med stöket, Johanna. Jag tycker jag känner igen nåt där.Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Clary
2010-02-24 17:10
#71

Ett kanonväder är det och vårkänslor, ja, Tride det är du inte ensam av att känna.

Skulle åkt till storstan men hörde att det var problem med t-banan fortfarande så det fick vara, det kommer fler dagar.

Planeringsarbeten på pappret har jag ägnat mig åt. Har fått ritning på det radhus vi eventuellt byter till så jag måste kolla upp vad jag ska behålla och vad som ska avyttras, mycke är det Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tiia
2010-02-24 21:56
#72

¤ 65 vilken proffsig bild och hon ser så otroligt vacker ut.Har så smått börjat tänka på att kanske få en ny kisse.Få se vilken kisse väljer oss

Clary
2010-02-24 22:01
#73

Dina bilder går inte av för hackor heller Tiia vännen Flört

I morgon är det dags att åka in till sjukhuset igen men jag hoppas ni håller igång här inne ändå Flört eller hur Johanna?

Vet inte riktigt hur jag fick den här dan att gå men jag satt faktiskt ute i solen en liten stund, lekte att det var vår, med en kopp kaffe. Solen värmer Skrattande Ikväll är det bara -8 än så länge.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

timmelin
2010-02-25 09:45
#74

Dax att starta en ny dagens småprat för är jättetråkigt att bläddra ner hela vägen. Tungan ute

Tycker jag iallfall hihi

Och läsa vill man ju Skrattande

JohannaMax
2010-02-25 10:26
#75

Lämnat dottern, ska se till att få i mig lite frukost sen ta en promenad. Undrar bara vart solen är? Skulle vara trevligt om den ville göra mig sällskap…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2010-02-25 14:01
#76

här har hela morgonen och fm gått åt till handling, sjukhusbesök,städning och matlagning.Insåg att bilen måste städas - den luktar illaSkrikandes.Får se om jag gör ett ryck i helgen….

Jag unnade mig en ny eterisk olja idag, lavendel, det är min favorit, jag använder den både till aromalampa, blandar med olja och har i badet och droppar ibland i skurvattnet så att det luktar extra gottGlad.

Sista helgen nu innan jag sätter igång med heltidsarbete - vilket nog kommer innebära MKT mer än så de första månaderna gissar jag…mkt att sätta sig in i och läraFlört.

Om jag kommer att vara lite här inne så vet ni vad det beror på, alltså.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: