Annons:
Etikettrensning
Läst 2082 ggr
[Gitsan]
2010-01-12 20:08

Vilken känsla!

Innan jag åkte hem ifrån jobbet idag bestämde jag mig för att veckans rensningsutmaning skulle vara att röja i tvättstugan. Till helgen, tänkte jag, för jag är så trött när jag kommer hem (har 25% sjukersättning) att jag oftas somnar på soffan.

Men en process hade satts igång och innan jag ens satte på kaffebryggaren hemma öppnade jag dörren till tvättstugan och tänkte att "här ska röjas!"

Innan jag ens tagit första koppen kaffe var jag igång Förvånad!

Satte på en maskin, plockade ner allt som hängde på krokarna och sorterade i kastas, sparas etc.
Därefter var det bänken som röjdes. Alla dessa prylar till hundträningen åkte ner i resp ryggsäck och ut i förrådet (på särskild plats).

Sonen fick rensa bland sina fotbollsskor, tomma flaskor som hade innehållit sköljmedel sopades fram efter att ha gömt sig under tvättmaskinen, mm, mm.

Nu är golvet sopat och tvättat, bänken blank och tom, var sak på sin plats Skrattande.

Nästa utmaning blir att se till att inte alla i familjen har 3 jackor var som hänger i hallen. De träningsoverallsjackor jag hittade har åkt i tvättkorgen och ska sedan läggas upp på särskild hylla för vår/sommarbruk.

Gubben min, som är aktiv i vår fotbollsförening, ska få rensa bland alla jackor och overaller han fått genom åren (fast det vet han inte om än).

Jag är så nöjd och mår så bra! Resten av röran som finns i huset ska jag ta i sinom tid men nu ska jag bara njuta av vår fina tvättstuga!

Kommer att avsluta kvällen med en stund på min spikmatta och lyssna på rogivande musik (hoppas jag) som jag lånat på biblioteket.

Oj, det blev lite långt, men jag ville dela med mig Flört

Annons:
JohannaMax
2010-01-12 20:26
#1

Va du är duktig! Visst är det en härlig känsla när man är klar och kan ställa sig och titta ut över det man åstadkommit!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2010-01-12 20:56
#2

Vad jag älskar såna här inlägg Kyss det är så att jag känner energierna återvända, skulle kanske ta ett skåp till eller också så läser jag om det här i morgonbitti innan jag kör igång Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2010-01-12 22:14
#3

#0 Härligt, härligt! SkrattandeÄven jag riktigt känner hur underbart man mår när man fått till det såhär!

Ibland är känslan nästan större när det är riktigt rörigt innan, eller hur? Det är därför det är så tacksamt att städa sonens rumTungan ute - från bombnedslag till strålande fint på en halvtimme när vi hjälps åt..Detta behöver göras varje fredagseftermiddag kan jag ju tillägga, hehe…Flört.

Själv har julsakerna här hemma endast kommit nedför trappen och mellanlandat i tvättstuganTyst.Få se när de kommer på sin plats i källaren igen…en sak i taget var det…

Tuva-Lena
2010-01-12 23:08
#4

Samma här! Jag ler hela vägen igenom din text Gitsan! Skrattande och det bästa av allt är att det smittar ju utav sig. Nu måste jag ta itu med sambons skräphörna här i huset också!

Tack för inspirationen, och du är väl värd att få ligga på din spikis efter det här och bara njuta av tanken på din fina tvättstuga! Vilken energi! Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2010-01-12 23:11
#5

hmm…själv ska jag fortsätta plocka hundskit i morgon…SkrikandesFlört men SEN ska jag nog ta itu med nåt mer upplyftande.Glad

Tuva-Lena
2010-01-12 23:29
#6

#5 Va hundskit?! I vilken gua har du det?Förvånad Skrattande 

Fyy, ingen rolig sysselsättning, jag håller med dig, men kanske går det att använda lövräfsan nu när det är kallt och "skiten" håller ihop så att säga..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tride
2010-01-12 23:54
#7

Grattis, Gitsan! och sz, tänk så nöjd du kommer att vara när du är klar med plockandet!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

szirius
2010-01-13 09:41
#8

#6 kallt!? vi har 10 + härCool

#7 tack, jo jag hoppas det…även det en övning för mig…att vara nöjd efteråt en stund och inte bara hoppa iväg till nästa uppgift…Flört

Clary
2010-01-13 11:30
#9

#8 Tack för det!! +10, här är det -9 idag och dimma.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: