Annons:
Etikettköket
Läst 4615 ggr
JohannaMax
1/17/10, 12:37 PM

Gömda hörn?

Hur gör ni med de "gömda hörnen"?

Som tex i mitt kök hamnar det mesta av stöd i livet hörnan i skafferiet och en bit av diskbänken där torkstället står. Kan man göra mer än att hålla ordning? Det är ju lite svårt att förstärka?

I kunskaps o visdomshörnet hamnar städskåpet och i relationshörnan har jag iof bänk men ett överskåp med tallrikar/muggar/glas/formar och i underskåpet färgburkar och tomflaskor.

Hur gör ni med såna hörnor?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
szirius
1/17/10, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det man kan göra är att hålla ordning i de skåpen, inga onödiga prylar som aldrig används tex.

Sedan får man förstärka dessa hörn i andra rum i stället ( alla delar finns ju i alla rum ).

Jag har tex ett köksskåp i välståndshörnan, men har valt att förstärka den hörnan i matsalen i stället med ett stort penningträd och två lotusljusstakar:

JohannaMax
1/17/10, 8:21 PM
#2

Det blir samma i mitt kök, kyl o frys i välståndshörnan.

Det blir tv rummet som är mest "Feng shui" vänligt. Det är där man kan fixa o grejja känns det som. Barnens rum är ju svåra, visst håller de ordning (ibland…) men att jag skulle sätta bord med penningträd o börja fixa skulle de nog inte uppskattaSkrattande

Badrum o sovrum är svåra att möblera på annat sätt och vissa saker måste man ha där men lite går ju att fixa. Hallen tycker jag är så himla svår med sina vinklar o vrår, jag vet inte riktigt vad som är vad i den förutom nedre delen i baguan, ska rita upp den åt er någon dag får ni se.

Jättefint hörn Szirius!!

Pratade med mamma nyss och ev får min brudkista flytta hit, den kan bli fin att ha som bord i välståndshörnan kanske och ställa lite saker på.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
1/18/10, 12:55 AM
#3

#1 Åh så fint Szirius! Det ser nästan lite slottsliknande ut. Glad Jag tycker om ljusa väggar med mörka trädetaljer - engelsk landsbygd passar min stil, eller franska kök möjligtvis. Tungan ute

Jag har tjatat på sambon att vi skall måla-eller lasera om kösskåpen i en mörkare färg- Vi har ljusa väggar och det skulle vara så snyggt med mörkare skåp då. Men nej, furu ska det va! Herre jössses brukar jag säga - furu är 80-tal ju! Foten i munnen

Jag har samma problem, det rent praktiska måste få ta sitt utrymme, men det blir inte speciellt feng shui:igt då.. Försöker som du skriver szirius, att förstärka dessa hörnor istället med andra saker, men varför måste köket alltid vara så rörigt? Jag plockar jämt tycker jag, ändå ligger det alltid saker framme som förstör min etiska vision av hur ett kök skall se ut. Skrattande ha ha..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
1/18/10, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 vårt hus går faktiskt under smeknamnet "slottet"Cool.

Jag har den stilen, med ljusa väggar och mörka möbler till.Lite indiskt/orientaliskt gärna.FlörtVi har ljust kakel i köket och mörkbruna luckor -jag gillar det jättemkt medan andra tycker att det blir för mörkt…en smaksak.

JohannaMax
1/19/10, 10:28 AM
#5

#4 Underbart!!!

Vilken härlig balkong.

Hjälper du mig hitta ett jobb och ett liknande hus där så börjar jag packa flyttlasset direkt!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
1/19/10, 4:15 PM
#6

Nej men gud så fint blev min reaktion på bilden! Jag bara ropade rakt ut! Oj vilket vackert hus Szirius! Förstår att du har fullt upp hela tiden med att förstärka den positiva energin det utstrålar: Otroligt vackert! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
szirius
1/19/10, 4:35 PM
#7

#5 haha, ja det var värre det, jag letar själv för fullt mer jobb, men det är  jättehög arbetslöshet här, och inte gör det saken bättre att jag är "invandrare"Obestämd.Men det börjat ploppa upp en och annan möjlighet här i vår, så håll tummarnaGlad.

Vi övar på att leva superbilligtTungan ute, för vi är inte redo att kasta in handuken ännu, det är ju en dröm att ha vågat ta det här klivet att leva i ett varmt land mitt i Europa -vi bilar 6 h till Croatien, 4 h till Wien osv,det är en härlig frihet, och sååå vackert. Men jag är en orossjäl och det är läskigt att inte riktigt ha någon ekonomisk trygghet eller system att luta sig mot.

Fast…å andra sidan hör jag och läser mer och mer om hur det barkar ut helt i Sverige nu också, så det är kanske inte bättre där…även med mitt jobb( lärare) hör jag skräckhistorier om klasser på 35 barn, flera som egentligen behöver stöd osv.Jag blir utbränd bara jag tänker på den arbetsmiljön!Förvånad

Pagan
1/19/10, 8:34 PM
#8

Sicket underbart hus du har Szirius. Ser helt sagolikt ut. Lycka till med jobbsökeriet.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: