Annons:
Etikettofftopic
Läst 1177 ggr
JohannaMax
12/24/09, 11:52 PM

Vad kom Tomten med?

Nyfiken!

Vad kom Tomten med till er?

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
JohannaMax
12/24/09, 11:56 PM
#1

Jag fick en spikmatta, en Shakti och det har jag ju önskat mig ett tag.

Böckerna Djurens språk och Växternas språk av Solöga och Energitjuvar och Kärlekens energi av Ingalill Roos.

Hudcreme, fotcreme samt en olja från Flowers, det ska vara helt naturligt och ekologiskt.

Det konstigaste var en brandfilt men det är ju iof bra att ha.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[elel]
12/25/09, 10:38 AM
#2

Jag fick en tröja och ett par fårskinnstofflor av maken, tillsammans så fick vi 500 kr av min mormor.

Vi har lagt ner det mesta julklappsbytandet. Barnen får en hel del - i övrigt äter vi tillsammans och har det allmänt mysigt!

Clary
12/25/09, 10:58 AM
#3

Fina julklappar du fick Johanna. Brandfilt kan vara jättebra att ha, en omtänksam present Flört

Vi köper inga julisar till varandra men fick en chokladask och en cigarr av grannarna. Det kommer säkert från barnbarnen när vi firar en julafton till när min man orkar med den biten. Min bästa julis var ju att han fick komma hem igen Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tride
12/25/09, 12:49 PM
#4

Tomten har inte varit här ännu. Men sonen ringde från landet och önskade god jul från alla där. Det är tanken som räknas! Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Conquest
12/25/09, 7:55 PM
#5

I år hade vi bestämt att vi endast skulle ge én, men lite dyrare gåva till varje vuxen till ca 500:- (plus en gåva som vanligt till sin respektiva förstås) och alla skulle ge gåvor till barnen. Vi var 8 vuxna och 4 barn i åldern från 3-10 år.

Detta var första gången vi gjorde det i år. Min svärdotter sedan 11 år blir så jul-stressig med att hitta gåvor till allt och alla, att vi tillsammans kom på den lösningen var bäst, och det var den faktisk.

Vi hade lottdragning om vem som skulle ge vem en gåva. Jag fick min dottors sambo, Nisse på min lott. Han önskade sig bl.a. en 6 kg brandsläckare och en brandfilt. Det fick han så av mig.

Det roligaste på julkvällen var, att vi sedan hade paket-lek, där vi vuxna köpt var sina 3 billiga gåvor till totalt 100:- (från 10-50:-) som vi spelade med 1 tärning om.

1 sexar gav ett paket. När paketen tog slut, satte vi en äggaklocka på 15 minuter, och spelade som rasande, och för varje sexar man slog, snodde man ett paket från varandra, tills klockan ringde.

Vi spelade i 2 omgångar.

Det av de tre paket jag köpt, jag tyckte mest om, fick jag själv i hamn!

Jättekul!

szirius
12/25/09, 11:19 PM
#6

"paketleken" leker mina kusiner alltid på jul, de köper 2 paket var á  ca 50 kr och sen spelar dem på nåt sätt som de förklarat för mig men jag glömtSkäms, men man kan tydligen " tjuva" paket också- kanske det är samma som #5 beskriver  ? Hur som helst verkar det vara himla roligtFlört.

Här har vi slutat byta klappar, endast sonen får och det känns bara himla skönt och braGlad. Julen får en helt annan betydelse utan klappar i fokus.

Annons:
Tuva-Lena
12/26/09, 1:22 AM
#7

Jag fick 4 klappar. En av min mamma, en av brorsan , en av svägerskan och en av min sambo - på kinden! SkrattandeKyss Dom värmde lika gott dom också!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
12/26/09, 7:16 PM
#8

Sambon och jag  ger bara  klappar till våra egna barn  för att kunna ge lite bättre saker .

Jag får klappar  av mina barn och min sambo .Fick en spikmatta för det hade jag önskat mig  av lilla sonen och ett presentkort hos en sömmerska i staden som ska sy upp en kappa som jag själv designat av sambon !Av min stora son och hans tjej fick jag ett par örhängen..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: