Annons:
Etikettfeng-shui-termer
Läst 3231 ggr
Elpida
1/15/10, 12:11 PM

När man flyttar in...

Vi har skrivit mycket om rensning och jag tänkte fortsätta lite på den tråden…

Min syster lärde mig inför vår flytt för två år sedan att inte packa upp alla kartonger med en gång utan "leva i kartonger" ett tag.

Tex burkar, köksredskap, skålar osv.

När man behöver något hämtar man det i kartongen, det man inte behövt på en månad behöver man heller inte spara. Det är ju ofta så att man har dubbelt eller tredubbla uppsättningar av mått, kannor osv.

Jag tyckte detta var ett alldeles utmärkt sätt att bli av med onödiga grejer.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Clary
1/15/10, 12:25 PM
#1

Ett toppentips skulle jag vilja säga för åtminstone jag brukar packa ner alltför många saker som borde ha kastats direkt före flytten men ändå åkt med ner i flyttkartongen Skäms

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
1/15/10, 12:30 PM
#2

Jättebra tips!

När man flyttar brukar det automatiskt bli en rejäl rensing men när man packar upp så åker det mesta in av bara farten.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pagan
1/15/10, 5:28 PM
#3

Faktiskt riktigt bra tips. När vi gjorde om i köket så åkte allt ned i lådor och då såg jag att jag hade 6 vispar 4 stekspadar 4 degbyttor mm kan idag inte fatta att jag tyckt jag behövt alla dubletter, för att inte tala om alla "påläggsbyttor" som jag ändå aldrig använde.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tuva-Lena
1/16/10, 1:29 AM
#4

Absolut ett toppenbra tips! Jag har fortfarande ouppackade flyttkartonger uppe på vinden sedan jag flyttade sist - var 12 år sen nu.. Skäms Ingenting jag använder, men ligger där helt och fint. Usch, nu fick jag mig en tankeställare. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
1/17/10, 7:44 PM
#5

Ett väldigt bra tips! Detsamma gäller kläder! Jag har nyss skänkt bort en hel kartong med tjocktröjor och munkisar, som jag inte använt sedan vi flyttat hit.

Tuva-Lena
1/18/10, 1:00 AM
#6

Samma här szirius, massor av sopsäckar fyllda med kläder - från den tid då jag var rädd om mina kläder och inte hade råd att köpa nytt varje säsong. Gammal nostalgi också.. helt vrickat egentligen. Synd att vi bor så utspridda allihop, annars hade vi kunnat starta en insamling. Tänk er vilket klädberg! Förvånad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
szirius
1/18/10, 11:25 PM
#8

under gymnasiet ordnade vi ofta " klädbytardagar"  - det var skitbra! Man tog dit allt man blivit less på och bytte till sig saker man gillade.

#7 Menar du att du köper nytt varje säsong? Förvånad

Elpida
1/19/10, 9:00 AM
#9

#8 Det där är ju så himla bra! Jag och mina väninnor har börjat fundera på om vi ska göra en sån grej, både med kläder och möbler. Man har ju inte alltid samma accessoarer eller kläder till och då blir det ju nya outfits.

Vi funderar även på att göra detta med möbler, om man tex har ett soffbord, sidebord, skrivbord, gamla stolar man tröttnat på odyl så hör man sig för om nån vill ha det och om man kan få något annat istället (som man kanske spanat in ha ha).

En fundering; varför slutar man göra sådant efter man slutat skolan? Är det mer "fult" då att ha någon annans kläder? Är man rädd för att folk ska tro att man är fattig? Nä, det är för mycket slit och släng här i världen!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

szirius
1/19/10, 5:17 PM
#10

Skulle vi bo kvar på samma ställe så skulle vi nog ha fortsatt, men vi har spridits för vinden allihopFlört

Clary
1/19/10, 7:44 PM
#11

Det förekommer faktiskt kläd och prylbytar dagar även bland dem som slutat skolan Flört Borde inte vara så svårt egentligen att starta upp en sådan grupp. När det gäller barnen och deras sportutrustningar brukar ju skolorna hålla i det. En lämplig lokal skulle inte vara så svårt att "låna" om man nu inte skulle vilja ha det hemma.

Jag var med i en sån grupp och från början var vi tre stycken som bjöd in två tre vänner och det växte ganska snabbt. Kläder, skor och väskor var det vanligaste. Böcker är också sånt som brukar bli populärt.

Ett bättre sätt än att spara på det man inte använder Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Elpida
1/20/10, 9:56 AM
#12

#11 Det där med att starta en grupp och bjuda in några vänner var är ingen dum idé… Hmm, nu får jag nog hem och prata med grannen =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Jeremina]
3/24/10, 2:14 AM
#13

Om man har för bråttom så kastar man bara in grejorna Obestämd

Annons:
Upp till toppen
Annons: