Annons:
Etikettrensning
Läst 854 ggr
[Gitsan]
2010-01-09 15:35

Så lätt var det att komma av sig..

Full med energi började jag rensa i sovrummet idag. Det har samlats en hel del saker där i kassar när vi skulle renovera badrummet.

En del saker skulle tillbaks till badrummet, men mycket ska iväg till sopstationen. Så fick jag se att vi inte hade några sopsäckar hemma och vips, så försvann den energin Förvånad

Nåja, imorgon köper jag sopsäckar och sedan är det ju bara att fortsätta. Jag är i alla fall på G Glad

Kan tillägga att jag är helt grön på Feng shui än så länge, men har boken "Rensa i röran" som jag börjat läsa.

Annons:
Clary
2010-01-09 15:39
#1

Börjar med att hälsa dig varmt välkommen in till oss Skrattande

Det finns några här inne som kan det här, men vi andra försöker så gott det går, så du är i bra sällskap. Vi lär av varandra Flört

Visst är det skönt när man kommer igång med rensningen och badrummet har jag kommit på är ett ställe där det samlas en massa konstiga saker ObestämdOskyldig

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2010-01-09 18:38
#2

Det är ju tanken som räknasGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

JohannaMax
2010-01-09 22:26
#3

Välkommen hit!

Skönt att du har kommit igång med rensandet!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2010-01-10 23:44
#4

Heja, heja - du har tagit första steget!Skrattande

De flesta känner nog igen sig i att energin kommer och går, det är ju en slags psykisk/själslig process att börja rensa, så alla möjliga känslor kan dyka upp.Det är helt naturligt.

Det bästa är att man märker att ju mer man har fått rensat, desto mer energi får man - efter ett tag går det nästan av sig självt!

Det gäller att inte gå ut för hårt i början, då kan gnistan slockna fort.Ett tips är : börja med en byrålåda.Ofta känner man då att man sedan kan ta en till.Och kanske en tillFlört.Nästa dag kan man bestämma sig för ETT hyllplan i garderoben.Av nån anledning brukar hela garderoben bli gjord ändå! Medans om man tänkt att man ska städa hela garderoben ,helt tappar lusten och inte alls kommer igång.FörvånadDetta knep funkar ypperligt på mig, hahahaFlört

Tuva-Lena
2010-01-11 01:38
#5

Välkommen in i gänget Gitsan! Glad Vi har ju hållit på ett tag men framstegen går långsamt för oss också. Sopsäckar är ett måste, och precis det du råkat ut för hände mig också vid första rensningen. Säckarna var som uppslukade av jorden, fast jag hade sett en hel rulle - nånstans i röran - innan. Flört Så är det, men det första steget är alltid det svåraste och det har du i alla fall lyckats ta. Grattis, och berätta gärna hur det går för dig! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Gitsan]
2010-01-12 17:54
#6

Hittade denna sida idag: http://www.bloglovin.com/m/aHR0cCUzQSUyRiUyRnVscmlrYWdhYnJpZWwuYmxvZ3Nwb3QuY29tJTJG

när jag kom hem var jag så inspirerad att jag öppnade tvättstugan och kikade in (tänkte rensa där under kommande helg) men nu är jag redan i full gång. Och sopsäckar finns hemma Skrattande

Annons:
Clary
2010-01-12 20:52
#7

#6 Det var en bra sida som jag ska kolla in närmare. Visst är det skönt när man får den där rätta gnistan att hugga tag i sånt man tänkt Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: