Annons:
Etikettövrigt
Läst 1905 ggr
Tride
2009-11-20 01:15

guldet i röran

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

för några veckor sedan kom jag på att jag ville starta den här tråden "guldet i röran", som jag tror att vi alla har någonstans. Sedan har jag tänkt o tänkt o tänkt, o inte riktigt vetat hur jag skall börja, så nu gör jag det i alla fall. Börjar, alltså. Och hoppas att ni därute skall haka på. Oskyldig

Kabske har du någon gammal textil, nån bild, nån prydnadssak som ligger o skräpar o som kan komma till heders genom din kreativitet och uppfinningsrikedom.Glad

Till att börja med tänkte jag själv att jag skulle piffa upp mina väderstreck härhemma enligt feng shui-principen, så jag fann en bild att placera i norr, som föreställde månsken över havsvågor, som kan vara bra för penga-flödet, och en bild på rosor att placera i söder, kan vara bra för energin och framgången.

till saken hör att jag inte alls är någon expert på området,Skämsmen tycker att det är lite kul att liksom treva mig fram med hjälp av den här sajten, bla.

Jag tittar fn.mycket på tråden "element, färger och väderstreck", samt hur man skapar bagua, dvs översikt över hemmet.

Vad har ni för guld i erar röror? Vad vill ni göra med dem? Kan vara kul att diskutera och inspirera varandra. Det finns också mycket tips att hämta i de olika trådarna, om man vill.

Och så skickar jag bilden på min rosen-tavla.Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tiana
2009-11-20 11:43
#1

Lämnar ett avtryck här bara. kommer att bli en kanonbra tråd att följa!

Just tavlor har jag inga på väggarna efter renoveringen, så här kan jag tänka till och börja på nytt Skrattande

Tride
2009-11-20 12:22
#2

Spännande, Tiana. Kan pigga upp i höstmörkret.Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Jeremina]
2009-11-21 00:03
#3

En mycket bra tråd GladJag vet att jag måste ljusa upp i mitt mörka sovrum..tror jag Tungan ute

Tuva-Lena
2009-11-21 01:16
#4

Håller med! Vilken jättebra tråd! Förvånad Jag har nog massor som jag skulle kunna ta fram i "röran" uppe på vinden. Så ajg skall definitvt hänga på. Jättebra koncept Tride! Glad Och din rosentavla är ju bara underbaaar! Kyss

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tride
2009-11-21 11:20
#5

Kul att du gillade tavlan, Tuva. Färgen blev kanske inte optimal, så den är bättre i "verkligheten." Och kul att ni gillar tråden! Jag ser fram emot bilder på både guldet och röran.Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
2009-11-21 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bild på en röra som jag inte riktigt vet hur jag skall hantera. Har diskat grejerna, och försöker hitta en plan. Kasta? Gamla minnen från Sri Lanka, bla. Kastar man sånt? Och så finns det symboliska betydelser av föremål o färger. Det här är sånt som har blivit över efter ett trasigt vitrinskåp. Det ordnar sig väl, tänker jag. Oskyldig

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Hennum
2009-11-21 16:38
#7

jaa… sånna grejer är så svåra..

Jag har funderat över om jag har något guld i röran. Men jag är ändå ganska bra på att ställa undan det jag inte vill ha framme just nu och ha framme det jag vill ha framme just nu, och så brukar jag byta grejer. Dock antar jag att ja sparar saker som ja inte borde spara, men jag tror inte att det finns några bortglömda guldklimpar bland dem…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Conquest
2009-11-21 18:29
#8

Det hjälpar inte att ställa undan någonting. De ska fram i ljuset, kastas eller skänkas bort till välgörenhet. Jag hade burit hela lådan till Amnesty, Erikshjälpen eller vad som finns närmast. Vi köper inga prylar numera utan att först veta var de ska placeras och kanske vad de i så fall ska ersätta.

Conquest
2009-11-21 18:47
#9

Den minsta sköldpaddan i mitten längst ner hade jag dock sparat!

Tride
2009-11-21 20:33
#10

#9 Jaha. Varför det?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Nordann
2009-11-22 00:09
#11

Ett förslag är att välja en sak att spara och ge bort eller sälja resten.Eller spara bilden av sakerna som minne istället!

Conquest
2009-11-22 19:02
#12

Därför den är gullig och lagom stor, den skulle stå någonstans med mycket "space" om då den är lite väl färgstark.

Alla 3 tar mycket plats och man blir orolig då man vet inte vilken man ska titta på. Men någon sköldpadda ska man säkert ha i hemmet. Det finns en TAO-övning som heter sköldpaddan.

Finns det någon här som vet om vilken symbol, energi, olika djur representerar? Då ska jag skaffa/skaffa av något efter mina behov.

Vi har ett uttryck här i huset. Alla som dött, saker som man inte hittar eller har sålds, skänkts bort mm. har GÅTT VIDARE. Känn på det. Det ger ett lugn. Personen är i himmelen eller levar ett nytt liv. Saken har hittat ett nytt hem hos någon som älskar det.

Tride
2009-11-22 20:03
#13

Den lilla röda sköldpaddan har nu funnit sin plats i söder, nära fönstret.

Sköldpaddan lär stå för trygghet och stöd. Det röda står för framgång och energi. Söder är "framgångs-riktningen."

Det skulle vara intressant att veta mer om djur-symbolik. Jag tror det kan vara olika, beroende på vllken kultur det handlar om. Vi har ju, tex djuren inom den kinesiska astroloigin med dess tolv olika tecken.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2009-11-23 00:53
#14

#13 Jag tänkte just på det när du frågar ang sakerna och deras symbolik. Just därför skulle jag nog vara lite rädd att kasta allt. Tyst Kanske som du säger, ta reda på vad djuren/sakerna representerar, och om du isåfall har nytta av dessa symboler just nu. Annars kan de väl skänkas/slängas/säljas då..? Lite ångest får jag allt ändå .. Tyst

Välkommen till oss conquest! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
2009-11-23 11:59
#15

Tride, jag förstår precis hur du känner. Jag känner själv ofta likadant när jag ska ta tag i röran. Minnen och saker man fått. Det är lite svårt att hantera Flört

Tride
2009-11-23 12:26
#16

Jag har faktiskt en tanke här, nämligen att ge bort en del som amuletter i samband med alternatvimässor, där jag läser Tarot. Men också det måste ju ske på rätt sätt, och till rätt person.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Denna kommentar har tagits bort.
Conquest
2009-11-23 20:51
#18

Tride. Jättekul om du fick lite inspiration av mig, och jag med av dig. Jag ska skaffa mig en sköldpadda bums!

Tiana. Tusende tack.

Bägge: Lägg dem i "Dilemmalådan" ett tag. Om i inte saknar dem kan de "gå vidare". Vi har väl alla Karen Kingstons "Rensa i röran" som förebild. Kanske ska man läsa den på ny? Man hittar kanske guldkorn som man missade vid första genomläsningen. Jag gjorde.

Jag är elektriker och nyligen installerade jag en bostadsrätt för en familj jag hjälpt genom åren med nya badrum mm. i deras gamla villa. De hade bra känsla för Feng Shui utan att känna till begreppet. Vid flyttningen hitta de en massa tunga fulla flyttlådor som inte var uppackade sedan förre flytten för 15 år sedan! "Vi slängde allt" sade de. Har vi inte saknat det i den tid, finns det ingen mening att stoppa upp och låta en massa nostalgi ta över energin.

De är inga flummare, men driver ett framgångsrikt tryckeri och förlag. Sunt förnuft utan tjafs. Känns vettigt och bra på alla sätt.

Tycker jag.

Conquest
2009-11-23 20:57
#19

öh det var ju till Tuva-Lena: Tusende tack. Jag så fel. Det är ju det där med andra genomläsningen!

Tuva-Lena
2009-11-24 01:30
#20

Ha ha, ingen fara Conquest, här delar vi lika.. Tungan ute

En bra idè Tride, dom kommer säkert att bli glada deom som får dem - så fina saker. men som du säger är det viktigt att dom hamnar hos rätt person, med den rätta energiutstrålningen, inte sant?

Jag har också fyndat i röran! Skall fota och lägga in här. Bl a så hittade jag en fin gammal underklänning som min farmor haft - hon har bott här tidigare, ett par söta "gå-bortskor" och en liten handväska. Två mässingljusstakar också.. Vinden är ett gammalt museum ni vet,, och eftersom farmor var en förebild för mig så har jag jättesvårt för att slänga hennes saker. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tride
2009-11-24 10:42
#21

#20 Du har en intressant rör där på vinden, med mycket guld i, tydligen.Glad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Nordann
2009-11-24 12:22
#22

#20 Tänk om du kunde använda farmors saker?Själv använder jag min mormors saker och får bra känslor varje gång,så blir det om det är saker efter en älskad person som man minns med glädje.

Tiana
2009-11-24 13:11
#23

Ikväll är det dags att ta tag i röran där hemma. Jag har äntligen tid!

Igår var jag på en föreläsning med Agneta Sjödin som berättade om sin pilgrimesresa. Mycket inspirerande!

Clary
2010-01-20 20:41
#24

Den här tråden är det dags att titta på igen. Hur går det? Har ni gjort några guldfynd i era gömmor?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2010-01-21 23:01
#25

Jag gick vilse där uppe, men jag kommer återkommer när jag hittat ut! Tyst Jättebra att du puttade upp tråden! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: