Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 3417 ggr
Tuva-Lena
10/9/09, 1:51 PM

Vad känner du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skall vi göra ett litet test kanske? jag bidrar med bilder med allt vad det innebär.. Skäms och ni skriver ner dom känslor som poppar upp när ni tittar på bilderna..? Fundera ingenting utan skriv bara ner vad som impulsvit kommer fram.. Vad säger "själen" er..?

Använder samma bild som i rensa-tråden Jeremina skapade till att börja med…och sedan kommer nästa bild..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
10/9/09, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är den andra bilden.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
10/9/09, 3:50 PM
#2

Den första bilden är en sådan känsla som bara får mig att tappa alla krafter, vända och gå därifrån Tyst Jag verkligen avskyr när det ser ut så där…

Den andra bilden får mig att tänka på gammalt hus och romantik…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tiana
10/9/09, 4:04 PM
#3

Första bilden får det att börja klia i fingrarna på mig. Det är för rörigt för att jag kan lämna det som det är ;)

Andra bilden är avkopplande. Tänker mig en kopp kaffe på bordet och njutning…

Tuva-Lena
10/9/09, 4:07 PM
#4

Jaa hör ni, fy farao säger jag den dag jag inträdde i denna självdestruktiva röra! Men jag plöjde mig fram och till slut så blev det ordning i röran. Vet ni, luften stod helt stilla där inne, tung att andas och kände mig tung i sinnet. Rynkar på näsan

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tiana
10/9/09, 4:13 PM
#5

Jag förstår det, Tuvan.

Så känner jag just nu när jag kommer hem till all röran som målaren ställt till med. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att de hinner med allt idag! Ursäkta avvikelsen… Skäms

abbis
10/9/09, 10:07 PM
#6

Den första bilden är ett förråd som ingen vistas i och den andra känns om nystädat!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
Tuva-Lena
10/10/09, 2:27 AM
#7

#6 Helt rätt abbi! Ha ha, jo kanske flugorna för dom har en förmåga att hitta in dit! Rynkar på näsan Men idag har dom i alla fall det ganska snyggt där inne. De där vinden var tänkt att bli ett extra sovrum, men ni ser ju.. Tyst

#5 Fast det är en annan sak att ta tag i fräscha saker, tycker ni inte det? Gamla saker med gamla stagnerade energier är nästan motbjudande för mig.. TystÄr kanske lite överkänslig jag.. Skäms

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

abbis
10/10/09, 11:55 AM
#8

Tur man inte har extra rum i lägenheten att stuva i .Vi måste bära ut det till förrådet 10kvm .Jag har däremot en vind som ser ut som sju svåra år..Allt bara uppslängt på isoleringen då det saknas golv..Ingen vill ta i det för på vintern är det svinkallt och på sommaren bastu(plåttak) samt att man inte kan stå rak (ryggen) Ja du hör va man har ursäkter för att slippa..Jag ser det inte i alla fall*L*

ha ha ha ha

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tride
10/12/09, 3:15 PM
#9

1a bilden: vicken j*kla röra . . . Rynkar på näsanFörvånad Andra bilden: Oj, så fint! GladFörvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tuva-Lena
10/12/09, 9:36 PM
#10

#8 Ha ha! Glad Kan du inte lura in någon kortväxt person dit tror du? Säg att du har tappat plånboken där inne i röran t ex..? och dom får innehållet bara dom hittar den för du behöver körkortet. Cool

#9 Ha ha Tride, det var kort o koncist men mitt i prick det där! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
10/12/09, 11:21 PM
#11

Bild 1: Stökigt, rotit, nervöst och ohållbart!

Bild 2: Ljust, vackert och njutbart!

szirius
10/12/09, 11:40 PM
#12

1:a bilden får mig att GENAST vilja  leta fynd, haha.Jag älskar att få gå och rota på vindar! Men om det var MITT…puh, nej tack….

2:a bilden skvallrar midsommartid( smörblommor och midsommarblomster om jag ser rätt ).Jag får lust att sätta mig med en kopp kaffe och prata med en god vän !

Tride
10/12/09, 11:56 PM
#13

På tal om fynd: Det där blå bordet ser gulligt ut-Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
E-cattan
10/29/09, 3:44 PM
#14

1:a  "Vad ska jag göra med allt", "kan vara bra att ha", "orkar inte"

2:a "Nybakta kanelbullar och kaffe", "Finrum för söndagsmiddag", "Sommaräng"

mayolica
10/29/09, 8:13 PM
#15

Den första bilden.Det känns lite spännande i det där rummet, jag vill dra ut lådorna och se vad som finns i dom och kika runt bland alla sakerna. Samtidigt som jag känner mej väldigt nöjd och glad över att jag inte har något ansvar för att städa och plocka i ordning där inne.

Andra bilden. Där ser det fint och trevligt ut,men jag vill plocka undan blommorna på betryggande avstånd innan jag sätter mej i stolen.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
10/29/09, 11:27 PM
#16

#15 Ja, du må tro att det är spännande varje gång man går in i det rummet. Det mesta som står där har jag glömt bort vad det är. Så har man lite att göra nån dag kan man gå på upptäcksfärd bland bråten - alltid hittar man nåt fynd. Tungan ute

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: