Annons:
Etikettövrigt
Läst 969 ggr
Tuva-Lena
10/6/09, 11:55 AM

Höstluft - Qi luft?

Har ni tänkt på vad syrerik luften är under hösten? Sånt går jag omkring och funderar över. Obestämd Hur kan det komma sig? Då drog jag slutsatsen att det måste bero på all energi som frigörs under förruttnelsen av alla växter och blad. Då frigörs ju koldioxid från växterna och syreatomerna bildar ny fräsch luft som vi kan dra ner i våra ofta outnyttjade lungor. Det blr som en "rensning" av hela kroppen! Glad Hur tänker ni kring det här?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
10/6/09, 12:38 PM
#1

Tror att det ligger mycket i ditt tänk, Tuvan. Luften är så mycket mer behaglig nu även om det är kallt. Det går ju faktiskt att klä på sig mer även om det bär emot, det sätter liksom punkt för sommaren. Skönt att rensa ur kroppen också, det behövs. Kan tro att min kropp älskar det eftersom det nu är 15 veckor sen vi slutade röka, bara en massa härlig frisk luft i lungorna Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
10/6/09, 9:23 PM
#2

#1 grattis till 15 veckor! hurra, hurra!

Javisst är luften härligare att andas när det börjar bli lite kallt och friskt.Oktober är nog min favorithöstmånad!

Clary
10/6/09, 9:48 PM
#3

Tack szirius vi är mycket stolta kan jag lova dig Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
10/7/09, 12:06 PM
#4

#1 Ja ni är fantastiska!

Jag tror även att det handlar om luftfuktighet, åtminstone här där jag bor. Vi har ofta extrem luftfuktighet på sommaren, så fuktigt emellanåt så att tvätten inte torkar utomhus. Men när hösten kommer så minskar den en aning och luften blir inte lika tung utan lättare att andas.

Fast norröver kanske det är precis tvärtom? På sommaren är luften extremt torr och jobbig att andas men nu på hösten blir den lite fuktigare…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tride
10/7/09, 3:46 PM
#5

Toppen Clary! Jag hör hur alla änglarna susar uppskattande med sina vingar. Cool Och hösten är så härlig - inte minst i år. Under natten hade vi hällregn här i Nacka, och misse Rosa, som annars gillar att vara på hemlig ort under nätterna, kröp tacksam in när jag öppnade dörren och hon la sig på tork i soffan. Ja, hon får det, bortskämda kattrackarn! (Hon betalar med att spinna.) I dag skiner solen och träden viker sig för blåsten, så jag blir lite fundersam om det kan vara så nyttigt att gå i skogen. En och annan gren kan lätt braka loss och hamna i huvudet, där den inte hör hemma.

Oktober är en härlig månad. Tillhör elementet luft, enligt astrologin. Bidrar till klarsyn. Blåsten känns frisk.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[Jeremina]
10/8/09, 10:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Visst är höstluften underbar och det kändes idag under vår härliga promenad.

Jag har satt lite ljung i några amplar på altanen Flört

Annons:
Clary
10/8/09, 10:41 PM
#7

#6 Så vackert det blev med ljung, måste göra något åt utsidan själv, för nu är det bara lite rosor kvar i rabatten som jag hoppas ska hinna slå ut innan kylan kommer hit på allvar.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
10/8/09, 10:44 PM
#8

Tack Clary..jag brukar sällan ha något på hösten men jag kände i år att jag behövde några blommor att titta på under hösten.

Sedan ska ju mina grannar ha något fint att titta på när de rör sig förbi oss. Flört

Tride
10/8/09, 11:53 PM
#9

Fint, Jeremina. Och bussigt av dig att tänka på grannarna!Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Upp till toppen
Annons: