Annons:
Etikettofftopic
Läst 5110 ggr
cacao
2009-10-06 02:53

Vindspiral/mobil

Efterlyser en bild som jag är nästan helt säker på att jag sett här inne på Feng Shui siten.

Det var en bild på en utomhus vindspiral/mobil och jag har förgäves sökt på nätet efter vart dessa finns att köpa.

Mobilen bestod av flera spiraler som hängde lodrätt, har också för mig att det var pärlor eller ev kristaller på trådar också.

Hoppas nåhon vet vad jag menar och att det ska kunna gå att hitta bilden här på iFokus igen och sedan också kanske hitta vart man kan köpa den.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

Annons:
Tuva-Lena
2009-10-06 11:49
#1

Hej cacao och välkommen in till oss på feng shui! Glad Jag har en länk under mina favoriter som heter så här

Där kan du få tips och råd kring inredning och hittar även länkar till online butiker för ändamålet. Säkert hittar du det du söker där.

Annars ligger det en länk på första sidan just nu, där du hittar en vindmobil, eller vindspel. Titta under tråden "Qi förstärkare" så ser du bilden. Ha en fin dag! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2009-10-06 12:34
#2

Välkommen säger jag också.

Jag har letat igenom gamla trådar men kan inte hitta det vindspel du beskriver. Tror att jag sett något åt det hållet men kan inte minnas var Obestämd Fortsätter att leta och återkommer om jag hittar det Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

cacao
2009-10-07 17:05
#3

Tackar för svar och välkomnande :)

Tyvärr Tuva-Lena så var det inte den modellen av mobil jag menade och det fanns inte att hitta på någon av de butiklänkar du tipsade om heller… Har sökt igenom ett 20-tal hemsidor på nätet och googlat på allt vad mobiler/vindspel/Feng Shui mm heter! Men tyvärr inte hittat denna modell av spiral-mobil.

Som sagt var, är till 99% säker på att det var här på sidan i våras jag såg den.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

[Chakra]
2009-10-07 17:53
#4

Jag vet precis hurdan "mobil" du menar. Ska leta jag också…

Nu har jag hittat ett företag i Danmark som heter Decide-design. Dom har en vindspiral, men det är inte riktigt den jag sett förut, men den kanske kan vara av intresse ändå.

cacao
2009-10-07 21:14
#5

Ska kolla direkt! Tackar för all hjälp!

Jag har en glasad altan som ska inredas nu i höst och vinter så att vi har den helt klar och fin till våren!

Planerar vita väggar och ett mörkt "trätrallgolv" Och givetvis en eller flera "spiralmobiler"

Någon som har tips på något fint att ha som insynskydd/solskydd/gardin?

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

Tuva-Lena
2009-10-07 23:51
#6

Då tycker jag att bambu jalusier vore snyggt. Går bra ihop med det vita lite kalla väggarna och dessutom i "samma material" - besläktat i alla fall - som trätrall golvet. Finns dessutom så snygga färger nu på jalusierna, men "au naturel" är nog snyggast.

Lycka till cacao och lova att sätta in foto när du är färdig..? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Clary
2009-10-08 22:07
#7

Håller med Tuvan, bambujalusier borde passa in Flört  Däremot går jag bet på spiralmobilen Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-10-09 00:45
#8

Inte en sån här? Fast det är ju inget vindspel förståss…fast fina tycker jag.Glad

cacao
2009-10-09 16:02
#9

Nope, inte den heller.. Men tackar för att ni letar :)

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

cacao
2009-10-09 16:21
#10

Nu har jag "nästan" hittat rätt modell! Den jag såg på bild var dock lite mer avlång och med en glaskula inlagd i den inre spiralen.

DNS spiral

Medarbetare på sajten irishcob

 

cacao
2009-10-09 16:27
#11

Medarbetare på sajten irishcob

 

[Chakra]
2009-10-09 16:48
#12

Aha, så fina! Det var inte dom jag trodde du menade!Glad

JohannaMax
2009-10-10 23:43
#13

Håll koll på tradera, har sett såna spiraler där ibland

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
cacao
2009-10-11 01:56
#14

Dom kostar inte så himla mycket att beställa från Österrike heller. Ska kolla upp frakter osv bara.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

 

Upp till toppen
Annons: