Annons:
Etikettrensning
Läst 1385 ggr
[Jeremina]
10/8/09, 10:32 PM

Hur rensar man här?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur rensar jag här i mannens garage? Eller törs jag göra det? Här hittar inte jag något men han gör det.

Är det någon som känner igen sig..hihi Glad

Annons:
Clary
10/8/09, 10:43 PM
#1

Hoppsan, det ser nästan värre ut än vårt gjorde innan gubben min fick ett ryck och städade ur det. Det tog tid innan feng shui-tänket smittade men nu är det klart Flört Mycke bra att ha grejer är det Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
10/8/09, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här har han mer ordning men ändå….Obestämd Mycket bra att ha de grejerna och vi kanske har för få förråd?

Clary
10/8/09, 11:25 PM
#3

Det där är ett knepigt område, gubbarna brukar ju ha ganska bra koll på vad de har och var Obestämd  Det jag har upptäckt är ju att det ofta är tomma burkar/flaskor och massor med intorkade grejer som brukar samlas så en liten rensning kanske skulle skapa mer utrymme Flört  Ju mer förråd man har ju mer samlar man på sig det är då säkert. Därför får ingenting hamna på vinden här, den är stor men det står bara 2 lådor med julsaker där uppe Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
10/9/09, 12:26 AM
#4

#0 Känns igen…Flört och en svår sak är det.Jag tycker nämligen personligen att det är ganska kränkande och besservissrigt att börja rensa bland andra människors sakerTyst…man skulle ju själv inte bli så glad om nån kastade nåt och påstod att det var skräp, fast man själv inte alls känner så…

Så det gäller väl att vara en god, positiv förebild och lite försiktigt pedagogiskt samtala kring detta med rensningens positiva verkan…Flört så tar han förhoppningsvis tag i rensandet självTungan ute.

#3 Håller med ! Ju mer utrymme desto mer plats att samla på sig….Vinden gapar därför bestämt TOM här hemma !

Värre är det med källaren…jag har en otrolig förmåga att bära ner allt i källaren ( dvs det undermedvetna…Obestämd) " tills vidare" Skäms, väl där får jag ta saker pö om pö…

[Jeremina]
10/9/09, 1:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag skulle aldrig börja rensa utan att han vill och då måste vi hjälpas åt annars är det hans område garaget.

Mannen har ju varit både bilmekaniker och tekniker så garaget är liksom hans med hans grejer och jag har bara lånat plats för en del av mina övervintrande blommor i ett hörn….Flört

Tiana
10/9/09, 12:13 PM
#6

O vad det jänns igen! Har både en pojkvän och pappa som har massor med saker i garaget. Värst är det hos mina föräldrar. Där ska man vara glad om man får in en cykel i garaget…

Reservdelar till bilar som inte längre finns kvar har nu börjat rensas ut, till slut Glad

Annons:
[Jeremina]
10/9/09, 12:25 PM
#7

Min pappa och farfar var ändå värst för de tog in en bilmotor på köksbänken men då röt farmor till och den åkte ut…hihi!

Mannen min har ändå en rätt bra ordning och som sagt det är hans alldeles egen del i huset så jag ska kanske inte bry mig alls!

#6 Gamla reservdelar som ingen vill ha eller behöver ska nog åka ut Tungan ute

Clary
10/9/09, 12:27 PM
#8

#4 Som tur är har vi ingen källare här Flört

Min före detta man var också bilmekaniker och jösses vad med prylar han samlade på sig men som tur var hade han en verkstad en bit hemifrån så jag slapp se det Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
10/9/09, 12:28 PM
#9

#8 Skrattande

Tiana
10/9/09, 12:31 PM
#10

Hihi!

För mina försäldrar är det nog en gammal vana. De kom hit till sverige med var sin kappsäck och började från noll. De har nog sparat sen dess Glad

Clary
10/9/09, 12:37 PM
#11

#10 Kan förstå det, blir nog lätt att man sparar allt då bara uti fall att det skulle komma svåra tider. Min man har haft lite av det syndromet också Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
10/9/09, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

He he Jeremina, klarar man att rensa här så går det nog bra..Skäms Det här är vinden innan jag tog itu med den. Blev inte så mycket kastat, men bättre ordning i alla fall. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
10/9/09, 3:55 PM
#13

Min pappas garage ser ut precis som #0 Glad men han har en minutiös ordning i röran och vet exakt var varje skruv finns! Så där städas det inte på det sätt vi menar med städning Glad

#7 Min pappa har mekat motorer på köksbordet under hela min uppväxt, då hade han inget garage och med minus tjugo grader är det inte aktullet att vara ute. Så det är måååånga gånger jag suttit bredvid och sniffat och tittat när pappa mekat Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: