Annons:
Etikettinredningstips
Läst 2898 ggr
Ljuset
2009-09-25 14:44

Tavlor

Nu när jag snart ska tapetsera om i hallen och köket så vill jag köpa nya tavlor. Men jag tycker det är svårt att hitta tavlor som passar. Vill gärna ha råd från er härinne. Hur ser era motiv ut på tavlorna i er hall och kök??

Annons:
Hoppfull
2009-09-25 15:40
#1

I hallen har vi inga tavlor. Vi har en stor och avlång hall och ganska långt in i hallen har vi en stor spegel som är ett gammalt stort ladugårdsfönster från början. Så har vi en stor afrikansk mask, det är allt. I köket har vi inga tavlor heller, vi har några snygga träfack på väggen för post, en köksklocka och en almanacka det är allt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2009-09-26 00:36
#2

Det beror lite på vilken slags tapet jag har i rummet. Har jag en mönstrad tapet så väljer jag gärna tusch eller kanske tavlor med pastellfärg. Är väggen målad, som många hos mig är, så väljer jag gärna tavlor med mer färg - och gärna modern konst.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Chakra]
2009-09-27 23:31
#3

Mitt kök har en mönstrad tapet och jag har endast en stor broderad tavla på en vägg "Kaffet ska vara svart som natten och hett som kärleken" står det på denGlad

Tuva-Lena
2009-09-27 23:33
#4

Mysigt chakra, och jag håller med dig ang kaffet ; visst ska det vara så! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Chakra]
2009-09-27 23:36
#5

#4 Ja, i brist på het kärlek får man hålla till godo med svart kaffe!Glad

Det har jag gjort alldeles för länge nu, tycker jag.

piri-piri
2009-09-28 14:46
#6

I köket har vi en nästan vit tapet med blåa blommor på som inte sitter alltför tätt. Har inte så mkt vägg där men har två halvstora tavlor på den vägg som matbordet står emot, den ena föreställer en kopp med kaffe och den andra en kopp te. Ramen går i teakbrunt vilket matchar bordsskivan.

Vi har en hall som är lite avlång och då har jag satt upp fyra mindre tavlor med blomstermotiv utmed en längre vägg, mittemot har jag en köpmannadisk och över den en stor prylhylla som tidigare varit en stämpellåda på ett tryckeri, tror jag.

Annons:
Clary
2009-09-28 15:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Så här har jag på ena väggen i köket. Hade tidigare en tavla med stenar på men den fick flytta ut Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: