Annons:
Etikettrelationer
Läst 2147 ggr
Tuva-Lena
2009-08-25 02:16

Rensa omgivningen

Tror ni att det har någon betydelse att man funderar över sin omgivning också då det gäller "utrensning"?

Jag menar, man kan ju rensa ut alla gamla energier ur sitt hem - så länge det gäller prylar. Men hur är det om man behöver rensa ut "annat skräp" också? En person som man upplever förpestar tillvaron för en t ex? Spelar det någon roll om man rensar sitt hem från saker, om man ändå dras med skräp som inte går att slänga i soptunnan? Sånt som går omkring på två ben alltså? Och som är omöjligt att bli av med..? Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Jeremina]
2009-08-25 02:52
#1

Det är svårt att må bra hemma om man inte kan rensa ut även dessa på två ben som du skriver. Jag vet hur det är att inte kunna få bort vissa som drar energi ur en.

Nej man måste nog rensa ut både materiella saker och levande saker som är skräp för ens välmående! Skrikandes

Clary
2009-08-25 09:54
#2

Jag är helt övertygad om att även tvåbenta behövs rensas ut i vissa lägen men det är lättare sagt än gjort. Det är defintivt lättare att bära ut sopsäckar……….

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-08-25 10:57
#3

Jag tror absolut att man ska rensa ut tvåbeningar som suger energi för en! Tyvärr är min erfarenhet att om de är omöjliga att bli av med som du skriver Tuvan så måste man bli ganska hård och nästan lite elak för att de ska fatta. Min exman är sådan… jag kan inte vara trevlig mot honom för då blir han som en igel, jag måste vara kall och distanserad utan att vara otrevlig. Kan aldrig visa omtanke eller så för då försöker han slingra sig in i mitt liv igen… detta trots att det är en bra bit över tio år sedan vi separerade och jag har en ny man sedan drygt 11 år.

Men även min syster är sådan, henne fick jag bryta kontakten med med buller och brak men nu försöker hon nästla sig in i mitt liv igen…

Så det är oerhört viktigt att bryta så att man får sitt eget energifält intakt tror jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2009-08-26 00:50
#4

Så är min tanke också, men det som är svårt är just det du tar upp Hoppis, att behöva vara elak för att kunna vara tydlig. Det går inte med diplomati för då "är allting som vanligt", men jag vill ju inte vara elak. Jag vill att personen skall förstå vad som är bäst för båda!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2009-08-26 10:23
#5

Fast hur vet vi vad som är bäst för den andre parten? Det är nog den stora frågan.

Det är väl så att man enbart kan känna vad som är bra för en själv, att det är det som ska vara det primära. Att det sedan är så svårt att omsätta det hela i praktiken är jag så medveten om. Många har jag brutit kontakten med fullt ut och även släkten men tror jag blivit veligare på äldre dar, är inte lika lätt idag.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-08-26 11:38
#6

#4 Det är himla trist Tuvan när det inte når fram, men ibland får man helt enkelt släppa sin diplomati och vara tydlig på det sätt som krävs. Jag kämpade i många år med mitt ex med att vara diplomatisk och han höll på att ta ihjäl mig genom att han aldrig släppte taget utan hade mig i ett järngrepp.

Till slut sökte vi hjälp hos BUP (för barnen var ju inblandade) och då fick jag hjälp via henne där i att dra gränser och vara "elak" som jag upplevde, vilket hon inte alls tyckte att jag var utan tvärtom!

Det var så skönt att få en expert som sa att jag skulle klippa, sluta, inte lyssna osv och att det var rätt att göra så.

Lycka till Tuvan med det du har framför dig och stor och varm kram!

Tror även som du Clary att man kan bara utgå från sig själv och vad man själv måste göra för sin egen överlevnad.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
Tuva-Lena
2009-08-27 11:42
#7

Tack go'vänner, det fixar sig nog så småningom. Det är just när man befinner sig mitt i allting som det upplevs som väldigt jobbigt. Fast uthållighet är nåt som jag har gott om så jag ger mig inte i första taget.. I have seen the light som ni vet, precis som ni har så här på sista tiden, och det största hindret för förändrig är ofta jag själv, eller hur? Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2009-08-27 11:56
#8

Det låter bra det!

Självklart är det vi själva… vi kan ju aldrig ändra på den andra parten ändå, bara vårt eget förhållningssätt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2009-08-27 23:57
#9

Nu har jag haft "dammfritt" någar dagar från tvåbeningar, och tänk va jag har mått gott! Nu kan jag sitta med mina egna klurigheter utan att höra kommentarer hela tiden. Ja, det känns nästan som jag är nytankad på energi! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2009-08-28 13:05
#10

Härligt Tuvan!Skrattande

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Upp till toppen
Annons: