Annons:
Etikettövrigt
Läst 1956 ggr
[Jeremina]
2009-08-22 18:22

Tvättstuga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är bra med eget hus så man kan ha en egen tvättstuga med bra arbetsbänkar, eller hur?

Annons:
Clary
2009-08-22 19:10
#1

Det är så skönt med egen tvättstuga. Nu har jag visserligen tvättmaskin och tumlare (som jag ytterst sällan använder) i badrummet men sen har jag ett rum där jag stryker.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
2009-08-22 19:12
#2

Jag tycker det är skönt att kunna hänga ut tvätt på sommaren och använda torkställning inne och torktumla mest på vintern.

Clary
2009-08-22 19:14
#3

Det är helt underbart att slänga ut tvätten sommartid, det doftar så gott, tumla gör jag bara med dunjackor och täcken.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-08-23 00:19
#4

Åhh så fint Jeremina! jag har ingen tvättstuga - och inget torkrum heller. Gråter På sommaren torkar jag alltid tvätten utomhus vid bra väderlek, men annars ja då får jag sätta upp min behändiga torkställning i nåt undanskymt hörn istället.. Skäms Inte så bra feng shui, men nöden har ingen lag. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
2009-08-23 00:44
#5

Jag har idag lagt i rena sängkläder som hängt ute och de doftar ljuvligt så den här natten blir extra bra…..Glad

#4 Tack,,,,nej ibland har nöden ingen lag. Jag känner att jag har det så bra med alla mina rum i huset…jag trivs verkligen hemma!

Hoppfull
2009-08-23 22:26
#6

Vi har en tvättstuga, de som ägde huset innan oss byggde ut en del med badrum, tvättstuga och pannrum. Tyvärr var de ju inte så himla fiffiga så tvättstugan är så dumt inredd så den är helt hopplös att använda! Tvätten ska hängas i ett torkskåp som de inte ens kopplat in ordentligt (vi använder det inte med värme, och det går knappt eftersom de inte kopplat in något utsläpp för fukten). Så trots att vi har en tvättstuga får vi ha en torkställning mitt i vardagsrummet ofta! Den är skitful i färgerna och som sagt idiotiskt planerad… Det är verkligen sorgligt hur de förra ägarna lyckats inreda och färglägga ett stort hus så att allt är förskräckligt Glad

Men men, vi tar lite i taget och i sinom tid ska vi nog lyckas göra om huset! Tvättstugan ligger lågt i prio eftersom vi vill fixa köket och sovrummen innan… och så hallen uppe, och så hallen nere… osv osv.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
[Jeremina]
2009-08-23 23:24
#7

#6 Ja, man får ta ett rum i taget…..vi har hållit på från 1991 till 2003 tills alla rum var någorlunda klara….Glad

Hoppfull
2009-08-24 11:23
#8

#7 Precis! Vi började ju i vårt 1800-talstorp och renoverade och byggde konstant mellan 2000 och 2007 när vi flyttade hit (innan bodde vi i en lägenhet som vi oxå gjorde om helt!). Då gick musten ur oss och sedan dess har vi varken haft ork eller inspiration. Nu börjar vi bli lite smått sugna på att göra det här huset till vårt eget!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tiana
2009-08-24 16:43
#9

Jag längtar till den dagen då jag har en egen tvättstuga! Nu får jag gå med tvätten ut och över gården…

Att ha en plats där tvätten hör hemma och kan vänta på sin tur är en av de stora önskemål jag har idag!

[Jeremina]
2009-08-24 17:05
#10

#8 Det låter spännande..du kan skicka bilder om ni kommer igång!

#9 Friheten med att ha en egen tvättstuga är att jag kan tvätta när jag vill om så det är kl 2 på natten!

szirius
2009-08-24 20:14
#11

vi har också tvättstuga nere i källaren - skönt med tanke på att man slipper höra oljudet, men krångligt då tvättlinorna finns uppe ( jag vill heller inte hänga tvätten i källaren då det får " källarlukt" dåFlört) , så det blir att släpa tvätten upp o ner. Men jag är så glad över egen tvättstuga, innan bodde vi i lägenhet o hade bara tvättid en gång i veckanFörvånad…förstår inte hur man klarade det, nu tvättar jag en tvätt varje dag nästan…

[Jeremina]
2009-08-24 21:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 Och i hyreshus kan det lätt bli ovänskap just om tvättstugan….Tungan ute Min tvätt ute bakom huset..så den inte syns på framsidan!

Upp till toppen
Annons: