Annons:
Etikettrensning
Läst 3396 ggr
dagdrivarn
2009-09-04 15:30

Ny här har inte skrivit så mycket än!

Nu ska jag ta tag i den helt vansinniga röran hemma, har verkligen blivit mer än vanligt rörigt sista tiden och vid värsta tänkbara tidpunkt.

Så nu börjar jag röja!

Sen behöver jag massor med tips, behöver verkligen höja energierna rejält över lag och speciellt för ekonomi, karriär och hälsa! Det behövs verkligen!

Hästen har trampat av sig skon flera gånger nu, bilen har havererat och resulterat i massor av kostnader på helrenovering motorn, katterna har fått en envis parasit, mitt uppdrag är slut om två veckor och orken är inte ens i närheten av befintligt, energinivån är inte ens på 0 utan snarare - 50…. *suck*

Behöver vända detta nu!!

Nåväl idag har gummen införskaffat en billig ångtvätt, så nu ska här städas kliniskt rent och röjas ordentligt!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Clary
2009-09-04 16:08
#1

Välkommen hit till att börja med Dagdrivarn Skrattande

Du har ju börjat i rätt ände, att röja det är a och o! Att sedan med hjälp av baugan räkna ut var du har dina hörn för ekonomi, hälsa och karriär och se till att du rensat rent där i första hand tror jag är en bra början.

Lycka till, vi finns här för att hjälpa till Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

dagdrivarn
2009-09-04 17:07
#2

Tack, räkna ut baguan har jag redan gjort och också haft ett par rensningar tidigare. Men sista två åren har det bara brakat ihop så nu är det dags igen. Att konstant sicksacka runt saker och kliva på/över saker för att ta sig fram är definitivt inte energihöjande Rynkar på näsan

Får leta fram baguan när jag kommer hem, vet att det är lite svårt med vissa areor då de ligger i områden jag inte kan styra över som tonårsdotterns rum tex Tungan ute

Men jag har tidigare löst det genom att göra något bra i de rum vi vistas mest i i övrigt. Nu vet jag inte hur det går då det ändrats om hemma igen sen sist. Men jag får börja med att plocka fram den och så röja och sortera och få ordning i första hand, så löser det sig väl allt eftersom sen Skrattande

Glömde säga att jag har ju lite problem också då jag har 8 vuxna katter hemma och 6 toalådor som skall placeras ut på bra ställen både för oss och för katterna.

Samt även mat och vatten, inte helt lätt att få ihop det alla gånger Glad

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Clary
2009-09-04 22:22
#3

#2 Var in och tittade på din hemsida och blev alldeles sjuk, vilka underbara missetassar du har! Har haft katt ända sedan jag flyttade hemifrån, alltså väldigt länge, och är så svag för fina missar. Skulle däremot inte kunna ha någon uppfödning för jag skulle inte kunna lämna ifrån mig dem Skrikandes  Du har bra grepp om vad du behöver göra då, så vi hejar på dig, när du behöver det Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-09-05 02:20
#4

Välkommen in dagdrivarn! Ja du verkar i alla fall ha den rätta gnistan för att klara av den här rensningen. Se upp för alla fallgropar bara, som jag själv har ramlat ner i, du vet dom där när man mjuknar och inte "vågar" göra sig av med en del saker. Ett sätt är att rensa flera gånger för man blir mycket "modigare" när man går det andra varvet. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2009-09-05 14:13
#5

Välkommen hit!

Jag tänker på en annan fallgrop också - att ta i FÖR HÅRT direkt i början så att man faller ihop som en blöt trasa efter ett tag.Saker behöver få ta tid, det har ju tagit tid att " röra till det " också…TystFlört. Jag känner SÅ VÄL igen den där känslan att NU måste allt bli ordning - men mitt tips är att ha ett " lagomt arbetstempo" - men som man ändå strikt håller sig till.

Tex att få bort 2 kartonger med saker varje dag.Antingen det är skräp, saker man bär ner i källaren eller saker man ska ge bort/sälja. Håller man sig till detta så sker det underverk på bara några veckor!Men då gäller det att VARJE dag sköta denna syssla.Det är helt hanterbart…lättare att greppa tanken på 2 kartonger om dagen än att se ALLT som behöver göras, eller hur?Tungan ute

Lycka till! Glad

dagdrivarn
2009-09-05 21:08
#6

#Tack Skrattande

De är härliga allihopa, fast just nu är de billiga!!! Skrikandes

Har hållt på hela dagen idag och rensat och fejjat och donat, sorterat och kastat en massa. Ni anar inte hur det såg ut Rynkar på näsan

Köpte ju en ångtvätt i slutet av veckan nu, så nu har jag steriliserat ett helt gäng toalådor, sen ångade jag alla undanlagda gardiner då jag hittade pälsängrar bland dem *URK*Rynkar på näsan Så pinkade han-f-ns-tyget i min säng, bara att slita upp och få rent där…. blir galen på dem ibland.

Men nu har jag fått kört 5 maskiner tvätt, ångat gardiner, rengjort toalådor och ångat bäddmadrassen i sängen. Plockat undan gardinerna och rensat upp två hela garderober med skrot och skräp.

Nu ska jag vila en stund och få något i magen så att jag orkar fortsätta.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Tuva-Lena
2009-09-06 02:44
#7

Verkligen bra jobbat dagdrivarn, men ta inte ut dig som sagt! Tyst

Du skulle kunna ta ett foto sedan för att visa hur fint du har fått det. Vi lovar att peppa dig med massor av beröm! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

dagdrivarn
2009-09-06 15:03
#8

Det var ju en idé, egentligen skulle man ju ha tagit före och efterkort så man verkligen kan se hur det ser ut, fast förebilderna törs man nog inte visa Skäms

Idag hinner jag inte med så mycket, har kört två maskiner tvätt och tömt lådorna, har fått undan alla gardiner.

Har planer på att få klart åtminstone sovrummet och hanrummet, samt helst även badrummet idag. Sen får jag ta kök och vardagsrum nästa helg. Flickornas rum får vänta ytterligare en helg.

Man ska ju orka också och jag vet att vardagar orkar jag ingenting.

Har en massa HD som måste gås igenom också, usch varför har man alltid så dåligt med tid???

Nu ska jag åka ut till en kattungeköpare och hjälpa dem med att bada sin nya lilla familjemedlem. Skrattande

Kanske hinner jag med lite, lite till innan jag måste åka Skrattande

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Tiana
2009-09-07 12:12
#9

Bra jobbat! Personligen tycker jag att det allra svåraste är att komma igång, och det verkar du ha klarat galant! Glad

Clary
2009-09-07 12:43
#10

Imponerad!

Så härligt när ni berättar hur fint ni kommit igång, det sporrar definitivt mig Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

dagdrivarn
2009-09-07 14:29
#11

Usch ekonomin skulle behöva ett AKUT lyft, please tips!!!

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
2009-09-11 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Så här ser lägenheten ut, har rotat fram mina gamla ritningar med baguan, en klassisk och en modern.

Vilken ska man gå efter egentligen?

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
2009-09-11 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Och den klassiska…

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Clary
2009-09-11 21:36
#14

Jag har hittills använt den nyare varianten och tycker att det fungerar bra. Har för mig att szirius har skrivit mer om baugan så jag ska se om jag hittar den tråden och putta upp den åt dig. Annars är det nog så att du använder den du tycker är lättast Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

dagdrivarn
2009-09-12 00:48
#15

Ok, tack Skrattande

Ska ta och röja ordentligt här i helgen, så ska jag ta lite kort när jag är klar med röjningen så kan jag få lite tips på vilka förbättringar jag kan göra.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

szirius
2009-09-15 00:27
#16

#12 välj den du dras mest till.Jag använder den senare varianten. men de är ju i stort sett likadana, förutom att det blir" tårtbitar" i stället för fyrkanterFlört -gillar tårtaTungan ute

Det jag lade märke till är att relationshörnet fattas -ligger det en uteplats där?I så fall kan man förstärka det hörnet där…

dagdrivarn
2009-09-15 10:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#16

Nej tyvärr, vi bor på fjärde våningen och huset är byggt med vinkel där så det är tyvärr bara tomt där.

Se foto nedan.

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

dagdrivarn
2009-09-20 13:01
#18

Tänkte avlägga rapport, har inte kommit så mycket längre i just rensningen, är inte så där supermycket att rensa egentligen utan handlar mer om att få ordning och reda!

Sen är det ju tre saker jag dras med just nu som inte är helt förenliga, dålig ekonomi, giardia hos katterna och slut på energi!

Igår hade jag i alla fall stora tvättstugan, tvättade soffdynorna i matt-tvätten efter att hanen har vart i soffan och markerat *tack så mycket för det*. Precis när jag har de sista i maskinen så tror ni inte han går och hinner sätta sig på den som fortfarande var ren…. *!#I"!*Ä#-katt* Snabbt ner med den också och hinner precis tvätta den med innan tvättstugan slår av strömmen. Lät dem ligga kvar i torkrummet, såg det som föga troligt att någon skulle sno soffdynor så de fick torka ordentligt.

Nu har jag precis dammsugit hela soffan och kört den med ångmaskinen för att sterilisera (130-gradig ånga ska väl ta död på det mesta), har täckt den med tvättbara kissskydd och ska täcka den med lakan över soffryggen, lättare att byta och tvätta lakan än dammsuga och ånga soffan.

Har dammsugit och ångat ena klösen, men tagit paus, orkar inte den andra just nu. Funderar allvarligt på att skruva ner och ta ut dem under de 5-10 dagar jag ska behandla dem med axilur, vet helt enkelt inte om jag orkar gå över dem igen. Fast å andra sidan kanske det är enklare än att skruva isär dem…. de har ju redan varit i den nyskurade…. nåväl… jag bara tänker högt och bluddrar på :-)

Men vad lätt det är att städa med en ång-tvätt!!!

Nu ska jag vila lite och sen ska jag ta itu med tre-sitts-soffan och så torka av alla ytor. Just nu är det vääääldigt sterilt här, inte en pinal på en endaste plan yta. Har tömt allt. Men då blir det ju lättare sen att sätta tillbaka bara det som jag verkligen vill ha framme, som ger harmoni och ser vackert ut.

Tja det var en inte så liten rapport ifrån mig ;-)

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Clary
2009-09-20 20:01
#19

För att ha dålig energi tycker jag du jobbar på bra, hur sjutton är det då när du har energin på topp Flört 

Ångtvätt låter intressant, är det en sån du kan använda utan ånga också?  Skulle nog vara perfekt på mattor och sängkläder Obestämd om jag förstår rätt? Berätta gärna mer om den när du hinner Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

dagdrivarn
2009-09-21 16:37
#20

Hmm… jo bortsett ifrån att orken tar slut eller något kommer emellan, innan jag är klar och man får börja om hela tiden Rynkar på näsan

Blev aldrig något med tre-sitts-soffan, får ta den idag och andra klösen är heller inte fixad, det måste jag också ta idag.

Men däremot fick jag i alla fall ett element rejält rengjort igår, alltid något.

Svårt att förklara men jo man kan ånga kläder, mattor, möbler, golv, kakel osv…. rengöra fönster mm…. jag har billigaste möjliga som jag köpte bara nu för att kunna ta hand om kattlådorna mm. men jag är sååå otroligt nöjd att jag ska nog kosta på mig en lite bättre och lite dyrare bara ekonomin blir lite bättre.

Den här har jag:

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Annons:
Tiana
2009-09-21 16:41
#21

Ååå, en sån har mins försäldrar och jag vill också ha! Den är verkligen värd pengarna!

Jag känner också igen det där med att bli avbruten hela tiden. Oftast är det jag själv som kommer på något annat att göra under tiden jag håller på med en sak. Hopplös hoppetossa är jag…

Clary
2009-09-21 16:45
#22

#20 Tack för det tipset, helt klart tror jag det är något att investera i, får bli när jag tar nästa tripp in till Biltema, oj vad gubben min ska bli glad när han får gå där och kolla in allt Flört

Att bli avbruten när man håller på som bäst är inte kul alls. Jag ser gärna till att jag får vara ensam hemma när jag har stora rycket, har inte tid att varken fika eller äta förren jag klarat av det jag föresatt mig Cool

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
2013-04-02 21:17
#23

Puttar…

Tiana
2013-04-03 17:18
#24

Intressant att denna tråd kom upp nu! Har haft mycket jobb på sistone och började fundera på var jag fått ordning. Jovisst: i gränsen mellan rikedom och hälsa (i baguan alltså) har jag fått in en hylla där allt visserligen är huller om buller men i bättre ordning än innan.

[Torahzen]
2013-04-03 22:08
#25

Kul att jag kan bidra.😉

Bra början! Forsätt så blir det ännu bättre. 😃

Tzatze
2013-05-04 17:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Det skulle vara kul att höra hur det har gått för dagdrivarn. Själv tyckte jag att mitt äktenskap gick dåligt så jag grejade lite i romansrutan i baguan. Det resuterade i en liten sladdis som kommer om en månad.

Jag tänkte på en annan sak, att om man har så många katter att det behövs 6 kattlådor så känns det litet som dålig fengshui. Min förslag är att lära katterna att gå på den vanliga toaletten så kan negativ fengshui spolas bort med en gång och inte stå och stagnera. Jag såg det av en slump på tv. I USA är det tydligen rätt vanligt att göra så. Själv har jag ingen katt så jag kan inte prova eller säga hur man gör, men hittade en länk till hur man gör;

http://www.coolstuff.se/Litter_Kwitter?gclid=CMii7KTe_LYCFcN7cAodyyEAJw

[Torahzen]
2013-05-04 23:08
#27

Ja, hur har det gått för dagdrivarn?

Jag har inte heller katt/-er så jag har inte tänkt på det, men det verkar smart att slippa kattlådan.

Annons:
LoAEmma
2013-05-08 23:57
#28

Jo visst är det smart å smidigt för människan, men heeelt onaturligt för katten… :(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

dagdrivarn
2013-06-15 17:21
#29

Oj har hänt massor sen jag skrev inlägget.

Separation, levt ensam, katterna mår bra igen, stor minskning av antalet katter och nytt jobb😃

S*Dagdrivarn Maine Coon

Lär dig lyssna på din katt och du får svar du aldrig glömmer!

Upp till toppen
Annons: