Annons:
Etikettfärger
Läst 2476 ggr
[Jeremina]
2009-08-22 01:36

Skillnad?

Vad anser ni är skillnaden på människor som gillar att ha många färger i sitt hem och de som vill ha typ svart och vitt?

Vad beror det på att vi är så olika?

Annons:
Levethia
2009-08-22 01:45
#1

Kan hända att man e en sådan färgmänniska annars så man trivs i stilrena färger. Finns ju inget finare än svart och vita färger. Men sen skall man ju inte tacka nej till alla härliga färger heller..

Och varför vi är olika, fråga istället varför inte alla e lika, så finner vi svaret på båda frågor :D

Skönt med olikheter, usch va trist om alla va exakt likadana, vem vill leva i en Klon värld ?

Medarbetare på Science Fiction

[Jeremina]
2009-08-22 01:51
#2

Jag älskar färger men jag har en svärdotter som bara vill ha svart/vitt men min son och sonson vill ha färger. Hur ska en sådan familj kompromissa?

Min man och jag gillar samma färger och former så vi har det så mysigt hemma och tycker lika om möbler, gardiner mm….Flört

#1 Nog är det tur att vi är olika ja…..Flört

Levethia
2009-08-22 01:58
#3

ja då får man gå efter detaljerna, vill man ha svart vit överallt så mår man nog inge vidare i slutändan( min mening) tapeter och färger får nog vara av lite färg ominte annat får man nog dra in en massa blommor och en massa andra detaljer som är av färg och liv :) ( min mening, ingen expert alls )

Haha men har absolut ingen aning, sitter och förbereder inför allt framöver, skall renover hela min hyresrätt( ja inte jag utan hyresbolaget) och är rädd att jag valt fel färger i fel rumm eller rätt färger i fel rum ? haha

Men blir nog bra när det väll är uppe Obestämd

Haha bra att ni e lite lika på dem områden, usch vad jobbigt annars, fast skall väll ha tur i att du har sådan tur att gubben ens har ngn smak Tungan ute

Det säg s ju att karlar inte har det ….

Och ja det är underbart med olikheter :D fast ni va ju rätt lika trots allt men ni har säkert små saker som gör er olika .. typ kön.. och så vidare :D

Medarbetare på Science Fiction

Hoppfull
2009-08-23 22:20
#4

Jag tror i viss mån att det handlar om behov. Vissa av oss har behov av så lite som möjligt för det kanske känns rörigt för oss annars. medan andra har behov av mera kanske för att liva upp eller få rörelse i energierna.

Sedan tror jag att alla familjer/relationer har områden där olikheterna är väldigt stora och det krävs påtagliga kompromisser. Om det sedan handlar om mat, färger, hur man shoppar, dygnsrytm osv osv är nog bara vilken detalj det handlar om.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

szirius
2009-08-24 20:07
#5

#4 hmm, jo, jag anar att det är en del av den "gudomliga planen med familjer", att man mer eller mindre tvingas att lära sig kompromissa för att kunna få det att fungera…Flört

Sedan är det ju psykologiskt intressant att se till vad man dras till..inte säkert att det är så enkelt som det ser ut…en människa kan vara oerhört ordningssam i det yttre för att dölja kaoset i det inre tex…inte helt ovanligt….

Och att välja starka färger behöver inte självklart visa att man då är en " färgstark person" utan att man kanske söker kraft genom färger, medan en som väljer svartvitt kanske behöver vila från intryck.Ofta söker vi omedvetet efter en balans och inget kan ju vara fel och rätt i det, tänker jag.Glad

Clary
2009-08-24 20:16
#6

Jag vill nog ha en neutral bas för att kunna komplettera med färg beroende på humör/årstid/behov. Vad jag däremot inte skulle klara av är det helsvarta. Var in till grannen där sonen hade bestämt att allt skulle vara svart utom väggarna då, kände mig ganska instängd där. Kombinationen svart och vitt, ja med stora färgklickar av blommor/kuddar/gardiner.

Svårt, för jag ändrar mig ganska ofta när det gäller färger Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Hoppfull
2009-08-24 20:34
#7

#5 Ja det var så jag menade med att behoven styr… och behoven växlar genom livet och vår egen utveckling.

Jag tror även som du att familjen hjälper oss att utvecklas och att det finns en klurig mening med det där att man "dras till sin motsats" Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2009-08-24 20:36
#8

Jag själv har svårt med för många färger - det skapar ett kaos inom mig. Vill ha vilsamma färger med färgklickar - som Clary skriver.

Tror att det fungerar som du beskriver szirius, att man omedvetet strävar efter balans, och då kan färgerna vara en god hjälp - om man inte har ork eller tid att ta uti med sig själv så där på stört kanske.. Flört Då kan man istället omge sig med det som skapar det man vill uppnå i livet för att kunna "uppleva" ett balanserat Qi.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
2009-08-24 21:55
#9

Det är väl tur att vi är olika och vill ha olika hem. Annars skulle man inte se någon skillnad om man kom hem till grannen!

szirius
2009-08-24 22:00
#10

ja, tänker också att det är helt naturligt att dras till svart under tonårstiden, som # 6 skrev om -VÄLDIGT många i den åldern gör det.Då är det ju lite kaos, hehe.Ofta möblerar de väldigt underligt också, sängen mitt på golvet och så….men det är ju för en period, den brukar gå över…Flört

Själv tycker jag att svart är oerhört effektfullt i lagoma doser.Jag har tex mkt svart, rött och guld till julGlad

 # 7 tell me about it…Flört  har en man som är raka motsatsen i mångt och mkt…men det blir aldrig tråkigt, hahaTungan ute

[Jeremina]
2009-08-24 23:20
#11

#10 Jag som ville ha lila i tonåren men det skulle vara lila med just svart i…..Tungan ute

Upp till toppen
Annons: