Annons:
Etikettövrigt
Läst 2016 ggr
[Hellas]
2009-07-01 01:00

Vädrets makter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter just nu i en kvalmig värme och väntar på att åskan ska braka loss, ja ärligt talat så väntar jag ivrigt på att skådespelet på himlen ska komma igång.

Det får mig osökt att tänka på balansen, återigen har vi Yin och Yang att tänka på.

Vi längtar efter värme, men mår inte bra av att få för mycket av den varan, vi längtar efter regn för att få lite fukt i jorden, men inte översvämning.

Ja det var lite från mig såhär på senkvällen.

Jag kan inte låta bli att ta med den här bilden fast det kanske känns lite avlägset just nu men ärligt talat, den för sitt tydliga språk gällande Yin och Yang, eller vad säger ni!

Annons:
Clary
2009-07-01 10:13
#1

Vilken svalkande bild du lagt in Hellas Skrattande

Nu är ju jag värmeälskande men jag håller med om att ett åskväder är inte dumt när värmen blivit för klibbig, luften blir så härlig efteråt. Balansen är viktig, det märks mer och mer

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-07-01 15:00
#2

Håller med dig Hellas. Jag är ingen värmeälskare däremot, och igår kväll så tornade molnen upp sig vid horisonten. Såg ut som det skulle bli åska, men icke! Jag drog ur alla sladdar och antenner innan ja la mig - men tji fick jag - samma torka nu på morgonen.

Visst är yin och yang det som bestämmer när "det är nog". Jag tycker att sån här värme är lika jobbig som långvarig kyla på vintern. Lagom är bäst och då trivs kroppen bäst också. INte för att dte går någon nöd på en nu heller, men det börjar rycka så smått i benen på mig - jag har så svårt för att bara sitta eller ligga dom här varma dagarna. Tog en skogspromenad på förmiddan och där inne var det behagligare, stannade till vid en sjö så hunden fick bada, jätteskönt var det när vinden fläktar i pannan. Sedan doftar det så gott i skogen nu.. fura. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
2009-07-01 17:23
#3

hmmm… jag funderar en del på detta…fast kanske på ett lite väl djupt filosofiskt plan…Flört

Varför det kommer sig att de allra flesta människor väldigt ofta längtar efter något annat än vad de HAR?

Jag menar…det enda man har är ju det som ÄR.Så varför egentligen längta bort från det? Det skapar en illusion…man är inte i nuet, man missar stunden som är.

Det är som att folk väntar på några sekundrar … " Jaa, exakt NUU är allt perfekt!" och så svisch är det borta, och det är för kallt eller för varmt eller för grått eller för blött.( Ja detta handlar naturligtvis inte bara om vädret utan livet i stort…).

Jag tänker att yin och yang kan handla om en balans INOM sig också….alltså att finna en slags nöjdhet i det som ÄR.

Så har jag börjat se symboliken mer och mer….alltså att varje STUND innehåller allt…om man bara övar på att se det.Flört

Då behöver man inte heller längta bort…Glad

Clary
2009-07-01 22:57
#4

Att leva i nuet och vara nöjd där man är, är nog en av de svårare sakerna att lära sig. Lyckas man med det så har man fått balans = yin o yang

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2009-07-01 23:33
#5

Vi hade regn i natt en skur och det kändes skönt i morse när man kom ut! Har regnat en liten skur nyss och åskan mullrar hela tiden men ganska avlägset.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2009-07-01 23:35
#6

Inget regn, ingen åska och tror inte det blir nåt i natt heller, tur att det är ganska svalt i sovrummet

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
[Hellas]
2009-07-01 23:36
#7

Visst är det så att då man lärt sig leva i nuet så har man även skapat en balans i sin tillvaro, ni är så kloka allihop.

flowergirl
2009-07-02 00:22
#8

Vädrets makt har STOR makt över mig har jag märkt mer pch mer. Blir helt loj av värmen och för mycket ljus gör mig stressad!!Tyst..snacka om jobbig kombination. På vintern blir jag deppig av mörkret och måste ha mycket extra ljus för att få balans och är helt beroende av att ha gröna växter omkring mig.

Men jag jobbar på med mina lyx dilemmorFlört Idag regnade det lite på för middagen så då passade jag på att gå en promenad med hunden i skogen och det var helt underbart  å så vackert med alla droppbeklädda växter och dofterna av skog och mossa!

Jag kände mig då otroligt priveligerad som kan unna mig denna vardagslyx att ta dagen som den kommer, leva i nuet……..

Tuva-Lena
2009-07-02 01:02
#9

Låter helt underbart flowergirl! Cool

Har ni tänkt på att luften innehåller en massa positivt /negativt laddade joner, och när det blir antingen "för varmt" eller "för kallt" så råder det en brist på antingen det ena eller det andra? Det är alltså vårt fysiska jag - som också består av laddade partiklar -  som reagerar negativt, och därmed så reagerar också psyket. Yin och yang är inte i balans rent fysiskt, och det rent fysiska obehaget återspeglar sig då i psyket. Så förklarar jag det. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

SilvianLuna
2009-07-04 16:48
#10

Här i Dalarna fick både jag och min sambo både känna och höra vädrets makter inatt. Åskan hade kommit på besök för att ge oss ett oförglömlig ljusshow som vi inte sett på länge.

[Hellas]
2009-07-04 18:30
#11

#10 Det låter härligt Silvian, vi fick också vår beskärda del i Värmland men idag är det nästan lika kvalmigt igen.
Vi inväåntar nu ett nytt oväder från Oslo, vi får väl hoppas att det inte kommer ända hit eftersom de i Oslo verkade simma runt på gatornaObestämd

SilvianLuna
2009-07-04 23:43
#12

#11 Ojdå Förvånad Näe, hoppas inte. Det kan ju vara bra om det kommer lite lagomt med regn. Det är bara bra för marken och brandriskerna minskar.

JohannaMax
2009-07-04 23:55
#13

Här har varit åska o muller mest hela dagen samt ett par skurar. Promenerade lite i regnet o det var skönt men när det började åska igen så satte vi fart in.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
SilvianLuna
2009-07-05 00:04
#14

#13 Hehe Skrattande Man får väl akta sig så man inte får blixten i stjärten. Skämt åtsido.

Tuva-Lena
2009-07-05 02:11
#15

#14 Ha ha, du menar "eld i baken" då? Skrattande

Fy för åska hör ni. Jag har läst i två dagar nu att både hästar och människor har blivit dödade av blixten.. Gråter

Här har vi inte ens fått regn på tre veckor, det är jättetorrt i markerna och då blommar alla vilda blommor samtidigt tyvärr. Dom måste ju hinna med att sprida sina frön och är det torka får dom stressa för att hinna med det.

Idag slog det om ordentligt när temperaturen föll från 21 till 14 grader på en timme. Jättekallt blev det. Hurvet som vi säj här.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2009-07-05 09:32
#16

Igår fick vi en del regn och åskan hördes också men den var inte så nära. Regnet behövdes så klart men blommor har bråttom det märks.

Idag är det svalare men solen lyser för fullt så vi får väl se hur den här dagen blir.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

JohannaMax
2009-07-05 12:12
#17

Hittills ser det bra ut här. Solen skiner och det har varit en fin morgon men den känns lite svalare än vanligt. Ska snart ge mig ut på promenad med lilleman och hoppas slippa blixtar o dunder!

Visst mullrande kan iof sonens bakdel bidra med och det innebär att man bör skynda ändå…Tungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

SilvianLuna
2009-07-05 17:01
#18

#15 Ja, det är kanske så det kallas. Haha Skrattande

PiteCarina
2009-07-05 23:34
#19

Varför kan det inte vara "lagom" varmt? Först var det omkring trettio grader och nu bara strax över tio.

Förra helgen mullrade det då jag och min dotter cyklade hem från kyrkmarknaden i Öjebyn. Då vi hade varit hemma ca. 10 minuter, blixtrade och small det på nästan samma gång.

#15 Just ordet "hurvet" har inte jag hört, men däremot verbet "hurvas" som används i Pitemålet. Tyvärr kan jag inte prata Pitemål själv, men förstår det mesta ändå eftersom mina föräldrar och många omkring mig pratade/pratar det.

Tuva-Lena
2009-07-06 01:58
#20

#19 Ja egentligen säger vi "hörves" eller nåt som låter som både ö och u samtidigt. Foten i munnen Fast "huskes" går lika bra, eller att det känns "husket" utomhus.

Nä då, inget regn än. Jag hoppas på natten eller morgondagen, då har dom lovat skurar i alla fall. Gräset har ju bränts så det blivit brunt, och inga hjortron blir det i år heller. Först var det för kallt så blommorna frös och sedan kommer torkan - inte bra för bären. Rynkar på näsan

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
szirius
2009-07-06 11:45
#21

"kymet" eller "kymigt" är ett annat ord som ploppar upp, hahaFlört

"Huskes" är för mig när man ätit nåt som man blir äcklad av, då huskes man…eller tjöjs…

Här har regnet gjort stordåd med vår gräsmatta som innan var gul…nu är den åter knallgrönGlad

JohannaMax
2009-07-06 12:52
#22

Bara regn hittills…Obestämd

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2009-07-07 15:32
#23

#21 Ha ha! Skrattande "Tjöjs", visst är det ett härligt ord, så beskrivande på nåt sätt! Jag tror att man kan använda "huskes" till både och. Det är väl när det går kalla kårar på ryggen ungefär.. underbart å' få hörä' räktigen ångermanlän'ska! Skrattande. Nu jett ja slute', fått "kammen" te armen.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2009-07-07 22:31
#24

Regn, åska o sol blandat hela dagen…

Vi gick på promenad på förmiddagen o givetvis kom det en störtskur när vi var lång hemifrån…ungarna satt ju skyddade i vagnen men jag såg ut som en dränkt katt…Vi hann hem innan åskovädret bröt lös o det är jag tacksam för.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

szirius
2009-07-07 23:14
#25

Ikväll är det första fullmånen efter midsommar! Det betyder att den är extra kraftfull.Förr i tiden gick man denna natt ut och älskade under månens sken, för att få bättre skörd.

Jag gillar ju ritualer, hehe och den här är ju riktigt mysigFlört

Såå,trippa nu ut med er kära ikväll och hänge er åt varandra under månens sken!

(Att vi har vår bröllopsdag idag gör ju inte saken mindre stämningsfull, hihiTungan ute)

Clary
2009-07-08 00:28
#26

Vilken tur då att min gubbe kom hem från Norge nu Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-07-08 12:13
#27

Hm, min man är alltid sur, överkänslig, stingslig, ilsken mm mm vid fullmånen så det är nog inte läge för romantik… snarare ska man hålla sig lite undan för att hålla fred i huset.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
Tuva-Lena
2009-07-09 01:58
#28

Här har det regnat så någon måne syns inte för tillfället, men jag tar vovven upp i famnen och ger honom en kram istället. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

JohannaMax
2009-07-09 11:31
#29

Regn, regn o regn är utlovat i dag o set ser tyvärr ut att stämma…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2009-07-09 11:44
#30

Ja regn är det här också, började vid 21.00 igår kväll och fortsätter. Arbetsdag så det är bara att gilla läget Flört men som vanligt, slipper vattna Skrattande

Ha en bra dag i alla fall.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-07-09 15:33
#31

ja, här är det iaf sol….Cool!

Solvarma aprikoser, persikor o nektariner säljs nu av tanterna längs vägkanten, de plockar från sina små gårdar och säljer vid hemmagjorda stånd utanför husen.Idylliskt! Skrattande och så billigt så man nästan skäms…

Hoppfull
2009-07-09 16:34
#32

Var bor du egentligen szirius??

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
2009-07-09 20:04
#33

Du szirius tror jag tar planet ner till dig, älskar nektariner, persikor och aprikoser och att få dem solvarma är bara så enormt gott Tungan uteTungan uteSkrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-07-09 23:49
#34

#32 I ett pittoreskt litet samhälle vid Donaus strandkant i Ungern, där några av sonens kompisar kommer med häst o vagn till dagisFlört

( läste nyss en rapport om att Ungern fått många miljöpriser -då blev jag så glad! Annars står det mest bara en massa skit…Donau har faktiskt de renaste provhalterna just här i Ungern, mkt pga olika miljöprojekt av utsläpp från fabriker.Man får ha framtidstro för dessa östländer som bär på en tung historia…)

#33 ja, smaken är ju så sanslöst mkt godare då! Tungan uteLikaså melonerna, mmmm.Sonens kompis familj odlar meloner så vi brukar få ett gäng av dem då och då.Gott!!! Värmen gör något med smaken…helt klart.

(När vi åker hem till Sverige tycker vi att allt smakar vatten…Tyst)

Attans om jag ändå kunde komma ihåg kameran lite oftare…ska försöka komma ihåg att fota lite mer i omgivningen här, om ni vill se…Glad.På stranden finns en härlig karaktär som säljer varma majskolvar med salt…han kommer med sin vagn o pinglar o babblar på högt som värsta skådespelaren om sina fantastiska majskolvar som inte denna jord har skådat osv, haha.Men så är de himla goda också!

Annons:
JohannaMax
2009-07-10 01:13
#35

#34 Blir absolut inte avis…igen… Klart vi vill se fler bilder!!

Här har regnat klippt hela dagen men i dag har jag köpt mig ett regnställ!! Så nu har jag inget att skylla på, det är bara att ge sig ut i regnet…Iof har jag inga stövlar, kanske har nått att skylla på dåTungan ute

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2009-07-10 10:11
#36

#34 Att allt smakar vatten kan jag hålla med om. När vi kommer hem från Goa och har ätit all färsk frukt där och kommer hem och köper en ananas, mango eller papaya så blir jag bara ledsen i ögat för det smakar ingenting jämnförelsevis. Majskolvar är också så gott, kan nästan föreställa mig hur han går på. Vore så kul om du kan fånga lite av det på bild, szirius.

Vet inte om jag berättat det förr men jag har tillbringat tre dagar i Budapest och gillar den staden skarpt. Så mycket att se på och jag tyckte det var så trivsamt. Råkar gilla musiken också. Nu är det ganska många år sedan så jag antar att en del har förändrats där också men en tripp dit ligger på önskelistan.

Återgår vi till dagens väder som är småregn men jag ska jobba så det får vara ok.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-07-10 11:29
#37

#34 Aha, så coolt Cool Hur hamnar man där (om man får fråga)?

Ja att allt smakar vatten som hetsas fram i växthus utan äkta solljus är ju inte så svårt att förklara egentligen… mat som växer under starkt solljus blir med vitaminrik och innehåller mer näring tror jag.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
2009-07-10 11:41
#38

#37 De som importeras hit skördas ju omogna och det blir inte alls samma sak. Odla själv i växthus kan åtminstone få lite mer smak men köpa här, nää inte samma sak. Vänta tills du fått smaka på plats Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-07-10 12:05
#39

Precis! Men de svenskodlade tomater mm vi köper är ju alla odlade i växthus under lysrör… det är sorgligt tycker jag. Jag drömmer om att någon gång i mitt liv få prova att bi i ett riktigt varmt land och leva av det som odlas under solen. Ett tag åtminstone Glad

Jag har ju ätit frukt och grönsaker i Greklad exempelvis och det är ju helt gudomligt!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
2009-07-10 12:09
#40

Tur att vi har egna tomater Flört men jag håller med dig, det är trist att det är så svårt att få tag i grönsaker och frukt som fått mogna i solen men det är som allt annat en kostnadsfråga och solbrist…….

Minns när jag var med två av ungarna i Grekland och de köpte en nektarin, den var tillräckligt stor för att de kunde dela på den och vilken smak Tungan uteTungan ute o tomatsalladen oj vad sugen jag blir

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-07-10 12:24
#41

#40 Precis! Tomaterna i Grekland är helt ljuvliga, liksom apelsiner och annan frukt! Jag är lite allergisk eller känslig mot tomater, men bara de här omogna, grönaktiga vi har här… de röda solmogna söta som finns därnere tål jag hur bra som helst!

Men givetvis är det så att vi inte kan odla på samma sätt eftersom vi inte har samma förutsättningar. Det är därför jag drömmer om att få testa att bo utomlands.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
szirius
2009-07-10 16:08
#42

#41 det är samma sak med mig och tomater! De svenska, hårda kliar i munnen på mig, men här kan jag äta dem som en frukt - tugga i mig en hel utan problem, de smälter liksom, så mkt smak! Mums!

( man hamnar här pga att mannen är ungrareFlört och man själv gillar äventyr, utmaningar och att växaTungan ute.För lätt är det inte direkt att bryta upp o starta på noll i nytt land med nytt språk o annan kultur…men jag är samtidigt så tacksam över vad mkt jag lär mig om mig själv i denna situation…orden "inre trygghet"  har fått en helt annan betydelse…och det är nog det bästa jag gjort i mitt liv, i ett större perspektiv.Sverige finns kvar, liksom…Så jag uppmuntrar alla som när en dröm om att prova ett varmare land ett tagGlad.)

Clary
2009-07-10 22:54
#43

Jag skulle gärna dra iväg och bo någon annanstans, frågan är bara var Obestämd  sen skulle jag iofs vilja att vi var lite yngre och gubben frisk för att kunna genomföra det.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-07-10 23:29
#44

#43 Ja jag är ju inte heller frisk men tänker att sjuk kan man nog vara var som helst, givetvis beroende på vad som felar. Men den svenska sjukvården är långt ifrån bäst även om vi ofta lever i den villfarelsen.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
2009-07-11 12:50
#45

#44 Nej inte alls sagt att svenska sjukvården är bäst men nog för att jag klarar mig bra på min engelska men kan inte medicinska termer. I Grekland var det problem, endast en sköterska som kunde lite engelska och att läsa intyget som var på engelska gick inte för dem. Den lilla grekiska jag kan räcker inte till sånt heller……

Visst kan och bör man lära sig språket i det land man flyttar till men vet inte om vi har den tiden. Blir ju lite trögare ju längre tiden går Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

PiteCarina
2009-07-12 21:37
#46

Väderprognoserna ändras hela tiden och verkar inte vara så mycket att lita på. Jag trodde det skulle vara rätt så soligt nu i eftermiddag, men solen har knappt visats sig idag. Får se nu om det stämmer att det blir soligt hela dagen i morgon?

Det skulle vara underbart att flytta till ett varmare land, t.ex. Grekland, men jag får nog bara drömma om det. Men man vet ju aldrig? Kanske när vår dotter flyttat hemifrån? Obestämd

JohannaMax
2009-07-13 12:41
#47

Solen skiner här i dag!! Vi gör oss redo för promenad samt utevistelse nu har vi varit inne flera dagar o haft tråkigt så vi måste ut o springa av oss!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Hoppfull
2009-07-13 15:29
#48

#45 Nej jag tänkte inte på dig förstås Glad Men det är ganska utbrett bland folk i allmänhet, tron att vår svenska sjukvård är bäst, vilket den är ganska långt ifrån att vara. Vi är duktiga på vissa specifika grenar inom sjukvården men överlag så är vår standard lägre än på många andra ställen.(min man har jobbat med medicinsk utrustning och fick då ganska god inblick i standarden på sjukvården, särskilt i europa och vi är inte så bra som vi tror…)

Vi var i Grekland med kompisar vars son blev sjuk där och fick åka till sjukhus, de ställde diagnosen blixtsnabbt och kunde sätta in behandling nöästa direkt medan det i sverige tog över ett dygn innan de hittade felet och hade då undersökt för ett antal andra saker istället (han hade haft sjukdomen innan). Dock ställde språket till det en hel del som du säger, de kunde inte förmedla vad de redan visste om sjukdomen eftersom ingen där nere förstod. Men det gick fint i alla fall.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
szirius
2009-07-14 14:41
#49

Hittills har Ungerns sjukvård varit överlägset mkt bättre än i Sverige. Snabba diagnoser, proffsighet -och ett system som verkar hålla.Kommer man in på en undersökning och det visar sig att man behöver röntga, ja då traskar man till röntgen och får det gjort.Sedan ultraljud, ja då går man dit.Man är klar på 1 1/2 timme - som lätt tagit från morgon till kväll då jag varit på både Karolinska och Huddinge med vår son!

Däremot är det estetiska som en mardröm här …vita kala väggar, inte ens en tavla, huh, bara hemskt.Sterilt, kalt och en känsla av skräckfilm från 50-talet.Kakel och kalla stengolv som det ekar av…rökrutor existerar fortfarande, men de lär nog ryka( haha) snart iom EU-regler hoppas jag…Och maten man får skulle jag inte ens smaka på..fast den är inte så toppen i Sverige alltid heller…

Men så ser det ut på många sjukhus i öst och sydeuropa, jag tror det är vad som får oss svenskar att tro att även kompetensen är "fattig"…

(Min svärmor jobbar som kulturprojektledare inom Landstinget och har många utbyten mellan Ungern och Sverige.Ungrarna är hänförda över hur fint det är överallt på svenska sjukhus- men varför fikar vi så mkt, och varför finns det tomma rum överallt, undrar demFlört? Under en dag på en vårdcentral med 4 läkare o 4 sjuksköterskor såg de 5 patienter…så nog kan man granska vårt perfekta system och vad vi gör med alla pengar…)

Det är oerhört intressant att svenskarna lever med inställningen att vi har de bästa skolorna, bästa utbildningarna, bästa sjukvården osv. Trots fall efter fall efter fall som bevisar motsatsen….Obestämd

( nu vill jag inte påstå att det är perfekt här heller…här finns ju problem att man kan köpa till sig det mesta under bordet tex…och så kan dem ju ingen engelska!Flört)

Hoppfull
2009-07-14 15:00
#50

Ja nog är det intressant alltid! Men vi är ju matade med den infon att Sverige har världens bästa sjukvård, skola, äldreomsorg, social trygghet osv. Och så var det säkert på 70-80 talet, sedan kom ju 90-talets kris och allt började rustas ner… men vi håller fast vid att vi är bäst och det sägs ju fortfarande så…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JohannaMax
2009-07-15 13:52
#51

Sol, sol, sol!!!! Nu ska vi ut!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
2009-07-15 13:59
#52

 Sol även här så nu blir det solstolen!

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
2009-07-15 21:08
#53

Här är det HETTA, de första dagarna detta år med över 35 grader… men vi vet hur man överlever: vi åkte och styrketränade i sköna airconditioning-lokaler på fm, åt lunch på ett ställe som även dem har kalla fläktar utomhus, och sedan åkte vi och badade på em! Skrattande Sonen är med farmor några dagar, så morgondagen kommer se ungefär likadan ut. Nu är det dags att vattna ute och sen blir det film-mys med kall drink för hela slanten…man får lyxa med den egna tiden när man har barnvakt…Flört Tyvärr är jag på hiskeligt argt humör av nån anledning Skrikandes…men det går väl över…

Upp till toppen
Annons: