Annons:
Etikettboktips-övrig-media
Läst 3624 ggr
Clary
6/8/09, 6:39 PM

Dags för boktips

Karen Kingstons "Rensa i röran" är min stora favorit och inspirationskälla och har varit det länge. Den kom ut 1998 men är fortfarande högaktuell och finns att få tag i.

Jane Scrivners "Rensa i själen" är också en bok som helt klart är värd att läsas och praktiseras. Den kan du hitta på antikvariaten.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
JohannaMax
6/9/09, 12:56 AM
#1

Ja Rensa i Röran är verkligen bra! Iof den enda Feng Shui bok jag läst men enkel o lätt att förstå.

Jag skulle ha beställt böcker för typ ett par veckor sen om FS o Healing men har ännu inte fått ändan ur så fyll gärna på med mer tips så kanske jag får i hop nån bra beställning snart!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
6/9/09, 10:32 AM
#2

Tror jag lovade dig en lista förut Skäms minnet är bra men kort ibland men här kommer några förslag.

Shamansk healing av Alberto Villoldo

Helande händer av Barbara Ann Bennan

Det osynliga i healing av Helen Gamborg

Regnbågshealing av Walter Lübeck

Feng Shui rum för rum av Camilla Hentschel

Agneta Nyholm Winqvist har skrivit fler bra böcker

Vet inte om du läser engelska också? I så fall får jag väl fylla på mer sen Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
6/9/09, 2:04 PM
#3

Karen Kingstons " skapa lycka och harmoni i ditt liv med feng shui" är den bästa i mitt tycke.Den går djupare in på energier och platsrening osv, det mer "spirituella" vilket jag tycker om…Glad

Agneta Nyholms " feng shui för själen" är lättförståerlig och konkret bok.Visdom på ett enkelt språk, kan man säga.

Clary
6/9/09, 8:50 PM
#4

Men "Skapa lycka o harmoni i ditt liv" finns inte på svenska, eller har jag missat det?

"Feng shui för själen" finns i min hylla också Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
6/9/09, 11:44 PM
#5

#4 jo, den finns på svenskaGlad

Clary
11/27/09, 6:34 PM
#6

Puttar upp boktipsen Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Conquest
12/2/09, 10:32 PM
#7

Vi har ca 5 böcker i ämnet, även Nalle Puhs lilla bok om feng shui!

Bästa Puh-citat:

En honungsburk är en ensam honungsburk.
Det är alltid sällskapligare med två.

JohannaMax
12/13/09, 12:41 PM
#8

#7 Haha! Nalle Puh är för go!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clary
12/17/09, 2:14 PM
#9

Vad står på önskelistan i bokväg i år då? Jag har som vanligt svårt att välja så därför tänkte jag att ni kan komma med lite tips Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Torahzen]
7/12/12, 5:20 PM
#10

Sommartid är lästid för mig och många andra. Därför puttar jag upp några boktips.

Karens bok "Rensa i röran" var det bok som fick mig att inse att det är ok att göra sig av med saker! Mår jag inte bra av dem på något sätt så ska jag inte ha dem. Någon annan får glädjas åt dem istället.

På så sätt har jag tackat för gåvor (inklusive bröllopspresenter jag fått) och gett dem vidare. Ibland till kompisar, sålt lite, men mest skänkt till loppis.

Trevlig läsning!

MissInAction
7/12/12, 7:10 PM
#11

#10
Samma här! Vilken enorm lättnad det är att kunna göra sig av med sådant man inte behöver eller vill ha. Utan dåligt samvete! Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
7/12/12, 8:12 PM
#12

Håller helt med #10 och 11. Tänk vad man sparat på underliga gåvor som man alls inte ens tyckt om, ändå haft framme för att inte ha dåligt samvete osvObestämd. Har nog en och annan sån liten pryl kvar fortfarande när jag tänker på det…Oskyldig, de får åka nästa rensningTungan ute.

Nu skänker jag glatt vidare till någon som verkligen gläds åt saken, kan faktiskt LÄTT säga tack men nej tack om någon vill ge bort något osv, det tyckte jag var svårt förut…

Ett litet dilemma jag har, där jag fortfarande inte fått ändan ur, är släktingar som har saker i vår källare. Det är inte mkt, 2 kartonger och ett trumset, men de har varit där länge nu och jag vill gärna få bort dem. Inte för att vi inte har plats utan för att de helt enkelt inte hör hemma här!

[Torahzen]
7/12/12, 8:54 PM
#13

Då är det dags att säga ifrån! Ge dem ett datum när de ska ha hämtat sakerna (3 månader eller nåt, fråga gärna dem efter datum, då måste de ta ansvar för att hålla tiden), annars är de dina och du får göra vad du vill med dem: sälja, ge bort eller slänga.

Annons:
[Torahzen]
9/21/12, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Karen Kingstons bok är fortfarande bäst! Jag ska nog köpa den senaste versionen

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174240625

MissInAction
9/21/12, 11:13 AM
#15

#14
Oj vad snygg den var! Jämfört med den pocketversionen jag har, haha Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

redheadgeorgeous
9/21/12, 5:46 PM
#16

Mary Lambert - Stora boken om att röja och rensa

Väldigt bra med mycket tips i och med feng shui som tema :)

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Clary
9/21/12, 6:06 PM
#17

#16 Den boken har jag också och säger som du att många bra tips finns det i den, checklistorna gillar jag Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

redheadgeorgeous
9/22/12, 10:49 AM
#18

Jag ÄLSKAR checklistorna och speciellt det där bak, man kan verkligen rensa ordentligt med det.

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

[Torahzen]
10/12/12, 8:59 PM
#19

Nu har jag lånat boken på biblioteket! Jag kastar mig över den!!!

LoAEmma
10/14/12, 12:00 PM
#20

Ja det är härligt att ha nåt sånt att läsa medan man är i en rensningsperiod!

Min kropp behövde tydligen också rensas, har varit förkyld nu några dagar och det verkar inte gå åt rätt håll direkt… Det knasigaste var att jag började känna symptomen ca en halvtimme efter jag städat ut medicinskåpet ordentligt!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Torahzen]
10/14/12, 12:59 PM
#21

Fniss!

Hoppas att du mår bra nu.

Jag har fått nya krafter att rensa ut mina gamla tidningar, papper och böcker…

LoAEmma
10/14/12, 1:27 PM
#22

Märkligt "sammanträffande" va…

Nä jag mår inte bra än, men imorgon tänker jag vara helt frisk :D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
10/14/12, 1:30 PM
#23

Rätt tänkt!

Städa ur en må-bra-låda så kanske du blir frisk. Kanske te-skåpet?

LoAEmma
10/14/12, 1:33 PM
#24

Hehe eftersom sista rensningen (har gått igenom större delen av lägenheten, är i köket nu) i medicinskåpet gav den här effekten vet jag inte om jag ska rensa nåt mer innan jag är frisk haha!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
10/14/12, 1:36 PM
#25

Då är det väl dags att bara VARA!

Ta det lugnt idag.Oskyldig

[Torahzen]
4/9/13, 10:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Jag tänkte ta fram de jätte-braiga boken av Mary Lambert - Stora boken om att röja och rensa. Nu hittar jag den inte. Passande nog så hittar jag den inte, måste rensa först!😮 😎

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9155257283

MissInAction
4/9/13, 10:11 PM
#27

Hahaha! Ja det var ett tydligt tecken 😃

Själv stannade jag hemma i dag istället för att gå och träna som jag ville, för att jag skulle vilja röja och rensa. Skulle exempelvis vilja göra mig av med ungefär hälften av mina böcker, tänkte jag. Tre böcker har jag slängt och en hoppas jag få sålt! 😞
Många är så bra och de vill jag absolut ha kvar, och några har jag inte läst men vet att jag kommer tycka om, men de flesta är såna som kan vara bra/kul att ha… 🤦‍♂️ Suck!!! Det gick ju sådär i dag…
Men lite gamla smycken har jag gjort mig av med, och grejer som jag har flera varianter av.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Torahzen]
4/9/13, 11:09 PM
#28

Jag/vi har rensat ut en del del bäbisprylar så det är lite mindre prylar hemma…

Just böcker har jag flera stycken som jag vill läsa om, när jag har tid. Men jag hittar ju så många spännande böcker som jag aldrig har läst och då går de före…

[Torahzen]
4/11/13, 10:31 PM
#29

Jag tänkte vara lite smart och låna boken Rensa och röja på biblioteket. Tyvärr hade jag lämnat in en bok för sent efter ett tidigare lån, för ett bra tag sedan så jag fick betala 6 kr i böter. Gissa vilken boken var?  Rensa och Röja! Boken var dessutom utlånad denna gången så det blev ingen bok. Jag måste helt enkelt röja hemma! Jag har ordning på det mesta, men inte papper och vissa böcker uppenbarligen…

LoAEmma
4/11/13, 10:44 PM
#30

Hehehe, roligt! "Någon" vill visst tala om nåt :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
4/12/13, 10:10 AM
#31

Ja, det är lite komiskt! Jag har förstått meddelandet nu… ☝️

[Torahzen]
6/9/13, 4:34 PM
#32

Nu har jag reserverat boken på biblioteket. Den var utlånad igen. Jag har inte letat så mycket hemma, jag tror jag vet var den finns. Jag hoppas på stor inspiration nu när jag läser den igen!

Upp till toppen
Annons: