Annons:
Etiketttävlingar
Läst 3885 ggr
Tuva-Lena
5/17/09, 2:20 AM

Tävling - Före/Efter!

Ni som håller på att rensa för fullt där hemma skall få lite mer inspiration med den här tävlingen, tänkte vi. Flört

Leta fram kameran i röran, och knäpp en bild på hur det ser ut innan du börjar rensa. Ta sedan en bild till då du har rensat färdigt, och inrett rummet så att du känner dig nöjd, och lägg in före/efter-bilderna här på forumet. Du får gärna skriva en text till bilderna där du beskriver hur du har tänkt medan du har rensat. Rensar du och planerar ute i trädgården så går det finfint att delta i tävlingen med bilder från den också.

Eftersom det här ofta blir långvariga projekt så får tävlingen pågå så länge ni behöver tid för den - inte längre än till sista juni kan vi säga.. är det okay?

Tävlingen är öppen för alla och fina priser väntar!

Stort lycka till! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
JohannaMax
5/17/09, 11:32 PM
#1

Typiskt…Jag som gjort i ordning alla rum men kan ju bara ta efterbilder nu…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
5/18/09, 12:52 AM
#2

Du kan berätta hur det såg ut innan kanske..? och sedan lägga in en bild på hur det ser ut nu. Det går bra det också. Flört

……………………………………………………………..

Och ni som vill rensa ute får självklart rensa balkong eller altan istället för trädgården. Alla utrymmen räknas!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
5/18/09, 11:28 PM
#3

#1 säger detsamma! Jag tänkte att jag skulle knäppa på den overkliga högen med kartonger i källaren, men nu är det för sent…men jag kan nog hitta något annat hörn…Flört Svårt att välja blir det…Tungan ute

szirius
5/19/09, 12:14 AM
#4

jag har en del före/efter-kort jag kan ta åt andra hållet…dvs " från slott till marodörshem" .Två sönderkrafsade ytterdörrar…sönderbitna mattor o kuddar…avgnagda stolsben, hehe….nähä, det var visst en annan tävling -valptävlingenTungan uteFlört

Fina priser väntar…en hundgård med hundkoja ute på gården, jaaaaa

Tuva-Lena
5/19/09, 12:40 AM
#5

Jag har en bagarstuga som jag kan använda som projekt, men det är nog att ta sig vatten över huvet det. Kommer att ta en evighet att få bort bråten därifrån, men tanken är att jag skall ta tag i det under sommaren.

#4 Är du säker på att det är en hund du har köpt szirius..? Är det inte en flistugg du har införskaffat istället? Skrattande Ha ha.. Gissa om jag känner igen mig..? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
5/19/09, 5:34 PM
#6

Finns det nån tidsfrist på tävlingen?

Annons:
[Hellas]
5/19/09, 11:05 PM
#7

Jag har inga före efter bilder fast det kan ju komma, min balkong ska ju få ett lyft fast den kommer dändå inte bli sådär grönskande och fin som man ser på bilder

Clary
5/20/09, 10:54 AM
#8

#6 Sista juni vill vi ha in bidragen till så du har lite tid på dig. Hoppas på att få se många bilder från er Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

szirius
5/20/09, 2:15 PM
#9

#7 den kommer säkert att bli jättefin -perfekt för DIG och det är ju det viktigaste , eller hur?

Själv har jag insett att jag inte kan det där med rabatter…det blir inte som jag vill, och man behöver så MKT för att det ska bli fint= dyrt…Så jag har börjat köra i krukor istället och ska låta några av rabatterna växa igen…vi har så många så jag hinner inte med.Och det ska ju kännas njutsamt att ha trädgård…eller hur?Glad

Hur anlägger man egentligen en "äng"? Jag grävde ner ett gäng vallmofrön o blandpåsar med ängsblommor i våras på ett ställe där gräsmattan är "fläckig" av små jordställen.Men det har inte tagit sig alls…några få har tittat upp och det ser ju bara knasigt ut…haha…lite naivt av mig kanske att förvänta mig en härlig äng där..Flört

ooops OT…sorrySkäms

Tuva-Lena
5/21/09, 11:57 AM
#10

#9 Om gräsmattan varit kal just på dom ställena så kanske det kan bero på underlaget. Något som inte är bra just på dom ställena - näringsfattigt eller för dålig dränering p g a för kompakt jord? Luckra upp orden lite innan du sår så kanske det går bättre. Jga hra gjort samma misstag med lökar som jag satte i gräsmattan i höstas - massor av lökar, men jag tror att det var ett par stycken som tittade upp nu i våras. Kan ju vara sorken också förstås.. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
5/22/09, 10:11 AM
#11

#10 jo,så kan det säkert vara…man kanske behöver gräva upp lite och lägga ny frisk jord tom? Jag får göra ett nytt försök.Glad

hmm, jo sorkar har vi här med.Och mullvad!Jag tror de har ätit upp(?) hälften av allt i trädgårslandet, för plantorna är oroväckande glesa, hehe, mer som små tufsar här och där med persilja tex, och underliga små jordhögar  titt som tätt…Flört

Tuva-Lena
5/23/09, 12:36 AM
#12

#11 Synd att du bor så långt bort annars hade jag skickat lite gödsel till dig. Skrattande Mullvadar har vi inte här i norr, men hur reagerar katten på såna? Men dom gömmer sig förstås där nere bland din växtrötter.. Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hennum
5/23/09, 1:47 AM
#13

låter som en kul tävling!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Tuva-Lena
5/27/09, 11:43 PM
#14

Ja, kom igen Hennum! Kavla upp ärmarna och ge dig i kast med värsta skräprummet! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
5/28/09, 12:14 AM
#15

Jag tycker också att det verkar vara en bra tävling! Tänker ta förebilder i alla rum. Men jag tror inte att jag kommer att hinna få nog bra ordning innan tävlingstidens slut, för att kunna visa upp några "Efter"-bilder?

Det är fortfarande alldeles för mycket saker i lägenheten. Speciellt i TV-rummet och i sovrummen. Fast jag tror ändå att det kommer att bli något av dessa rum, som jag i så fall kommer att skicka in.

Har den senaste tiden haft mycket att göra, men till veckan kommer jag att sätta igång på allvar med rensandet igen!

szirius
5/28/09, 12:50 AM
#16

handlar det endast om rensning? Inte om nåt ofärdigt som renoverats/målats/lagats tex?

Gaaaah, att jag inte hann knäppa kort nere i källaren innan vi rensade ur därSkrikandes…jag skulle vinna stenenkelt dåCoolFlört, så otroligt mkt skit vi hade där innan, o så tomt o rensopat det är där nu..Tungan ute

#15 jag tror inte att man behöver tänka särskilt stort - eller?

Kan inte ett före/efter bild på ett enda hörn, som kanske innan bestod av sladdar o bråte och nu har fin möblering, belysning o nåt på väggen? Så tänker jag iaf…Glad

Clary
5/28/09, 9:16 AM
#17

Skicka in berättelser och bilder på hörn, rum, balkong eller trädgård, vitsen är ju att det är före/efter och det kommer att bli så inspirerande att se och läsa Flört Jo, szirius tror nog att din källare skulle ha platsat i tävlingen Skrattande Att anlägga en blomsteräng är inte det lättaste har jag förstått på dem som provat och framförallt tar det tydligen tid så ge inte upp hoppet Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
5/30/09, 2:18 AM
#18

Vi kan säga som så, att vad ni än hittar på att förändra före/efter så får ni ta med det i tävlingen. På sätt o vis blir tävlingen roligare på det sättet också. Heja på tjejer! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
6/10/09, 5:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Vi åker snart på semester så jag lägger in nåt "bara på skoj" här i tävlingen.Det är inte något som ser så mkt ut för världen, men det har varit ett stort arbete BAKOMFlört

Det handlar helt enkelt om en vägg.Så här såg den ut innan:

szirius
6/10/09, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag har fått god hjälp av sonen, som hamrade bort putsGlad!

Annons:
szirius
6/10/09, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Under putsen kom detta lager fram….suck…

szirius
6/10/09, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

till slut kom det efterlängtade TEGLET fram!

szirius
6/10/09, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

och så fogning och målning…

( det är meningen att det ska se lite gammalt och skamfilat ut, så ni inte påpekar att jag målat slarvigt ,heheFlört)

SLUTRESULTAT:

Clary
6/10/09, 5:30 PM
#24

Så fint det blev szirius och så roligt att få in det första bidraget Skrattande

Tiden går snabbt nu så vi väntar på fler bilder och berättelser Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
6/11/09, 11:35 PM
#25

Otroligt fint szirius! Wow, vilken skillnad! och tegelväggar ska se gamla ut, då är dom finast. Jättefint resultat blev det! Vilken duktig "dräng" du har i huset! Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

PiteCarina
6/12/09, 12:08 AM
#26

Åh vad fint det blev szirius! Glad

JohannaMax
6/12/09, 11:53 AM
#27

Jättefint!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
szirius
6/13/09, 7:51 PM
#28

tack allaKyss.Men var är alla andras bidrag? Jag vill se BILDER!!!!!Tungan ute

[Hellas]
6/13/09, 10:02 PM
#29

Åh så fin väggen blev, man kan ju undra varför de inte gjorde så med en gång istället för att lägga på puts :)

Tuva-Lena
6/22/09, 2:33 AM
#30

#28 Ja, var är alla andra bilder? Är det sommar-latmasken som har tittat fram? Flört Vi kan förlänga tävlingen ett par veckor, eller varför inte månaden ut? Just nu är det så mycket annat som hägrar, med semestrar och vänner på besök m m.. Det blir inte så mycket inredning så här på sommaren..

Vi kan ju lägga till förändringar ute i trädgården också, eftersom man ofta vistas ute nu ..?

Eller så gör vi en annan variant av tävlingen och skjuter på den här till hösten? Ta bilder på er trädgård, altan, balkong eller vilken myshörna som helst, som ni har dekorerat med blommor m m.. och sätt in bilden här!

Vad säger ni om en sån tävling så länge.? Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

szirius
7/5/09, 8:31 PM
#31

hallååååååå, ligger ni bara o solar o slöar där borta i Svealand???Flört

Jag ska inhandla spackel i morgon och sedan är det dags för ännu en utevägg att omskapas.Sonen är på simläger mellan 8-14 hela nästa vecka, så förhoppningsvis får jag lite gjort då…

Kram på er alla!

Tuva-Lena
7/6/09, 1:44 AM
#32

Nä då, jag håller på att måla om i stugan, men annars har det nog varit en del slöa dagar ett tag. Skäms Har fått en idé om att bygga ut stugan också, men först måste jag titta djupt i plånboken och se om den är överens med mina idéer.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hennum
7/6/09, 2:55 PM
#33

Innan handlade det om innan den sista juni, har ni ändrat den tiden? ;) Eller så borde ju szirius ha vunnit :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Clary
7/6/09, 2:59 PM
#34

Vi hoppas på fler bidrag, szirius ska i vilket fall som helst få ett pris, så fort hon pm:ar mig adressen Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Clary
7/15/09, 1:52 PM
#35

Nu har halva juli gått och fortfarande inga nya bilder. Gillar ni inte att tävla  Kom igen nu och plocka fram bilder på det ni gjort.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[elel]
7/25/09, 11:31 PM
#36

Blir det en ny tävling med före/efter? Jag är bara halvfärdig blir nog inte färdig förrän under augusti, ska försöka ta mig til Ikea och handla lite under nästa vecka (sen börjar jag jobba igen.

Clary
7/25/09, 11:43 PM
#37

Vi får fundera lite på det Flört kom bara ihåg att fota man vet aldrig vad som händerSkrattande Det är ju trots allt sommar och semester så gnistan för att hålla på inne är kanske inte så stor. Jag tycker att ni fotar inne och ute och sen kanske vi delar upp tävlingen i två delar, en ute och en inne Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
8/26/09, 2:40 AM
#38

#37 En bra idé Clary! Vi får utlysa en ny tävling sedan inspirationen har infunnit sig igen, just nu är den väl inte på topp direkt. Men vänta bara tills mörkret är tillbaka.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
10/25/09, 4:27 PM
#39

Vi avslutar den här tävlingen och utser szirius till vinnaren! Det blev inte så många bidrag men hennes före/efterbilder tar ju priset, eller hur? Stort GRATTIS till vår szirius! Hurra hurra hurra! Skrattande

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: