Annons:
Etikettfärger
Läst 3156 ggr
Dojdan
3/29/09, 9:44 PM

Vilka färger trivs du bäst resp. sämst i?

Vilka färger trivs du bäst respektive sämst i?


Annons:
Dojdan
3/29/09, 9:45 PM
#1

Bäst för min del är riktigt varma färger som vinrött… jordnära färger som grönt och brund fungerar också bra!

Sämst måste aboslut bli blått, jag mår illa av blått!


PiteCarina
3/29/09, 9:52 PM
#2

Jag trivs i grönt, brunt, lila och svart.

Trivs inte alls i gult, vitt, grått, marinblått och pastellfärger.

[Hellas]
3/29/09, 9:58 PM
#3

Jag trivs med alla färger utom Blått.
De bästa nyanserna är de jordnära varma färgerna men jag tycker även om överaskningar så i ett rum med en varm kanelbrun färg som bas kan det vara supersnyggt med Turkos eller någon annan glad färg i väldigt lagom mängd

Norrann
3/30/09, 12:11 AM
#4

Varma jordfärger och GRÖNT i de flesta nyanser utom mintgrön.Glada färger piggar upp,jag hör till dem som tycker blått är vackert men inte trivs så bra med det förutom utomhus på sommaren.

Jag tycker mig ha märkt att vi människor dras till antingen varma eller kalla nyanser,vad det sen beror på vete kattsingen.

När jag var yngre tyckte jag mer om rött,nu är det mest grönt.

Tuva-Lena
3/30/09, 2:24 AM
#5

Jag föredrar också sand/jordfärger och grönt, men är till min fördel även i marinblått har jag märkt. Gillar också knalligt rött - eld - och mörk cerise. Inga pastellfärger för mig bara! Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Dojdan
3/30/09, 2:31 AM
#6

Mörkt rött, mörkt lila och mörk brun… egentligen är det mest mörka färger jag gillar. Jag har en fondvägg som är tapetserad med tegeltapet med struktur… den ääälskar jag! Mörkt och mysigt ska det vara, med undantag för i kök och badrum..

I mitt "lugna rum" där jag har matsalsmöbler, myssoffor och böcker har jag dock ganska ljust och det känns som att det passar bra där inne.


Annons:
Norrann
3/30/09, 2:34 AM
#7

Pastell är inget för mig heller,det sägs att vi klär oss och inreder efter vad vi passar i oftast omedvetet.Vi tycker om de färger vi passar i - det är fiffigt ordnat minsann!

När det gäller blått så måste det vara exakt rätt nyans om jag ska klä i den,indigoblå är en varm nyans som går bra.

Lila tycker jag också om,det är samma där det måste vara helt rätt nyans för att passa - mörk lavendel är närmast tror jag.

Hoppfull
3/30/09, 10:59 AM
#8

Menar ni kläder här eller inredning? För jag har helt olika behov för de två.

Inredning gillar jag överlag ljusare färger eller man kanske ska kalla det svagare toner. Vi har grått i sovrummet men det är blekt grå så det är ändå inte mörkt. Vi har mjukt brun-beiga väggar i ett par rum och i vardagsrummet är väggarna vita för våra möbler har kraftiga färger.

Är det kläder så är blått min färg utan tvekan, inte mörk och marin utan mera kobolt! Lila är oxå favorit, men de två har hängt med sedan barnsben för mig. Nu har jag dessutom insett att jag passar väldigt bra i rosa… ingen favvofärg direkt men min färg absolut! Jag passar i många färger men absolut inte grått, helst ska färgerna vara kalla med.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Norrann
3/30/09, 11:05 AM
#9

Jag blev också fundersam,trodde först frågan var om inredning.Men det brukar ofta hänga ihop.

Jag har också andra och ljusare färger på väggar än på kläder,passar i mörkare färger och vill ha ljusa (men inte vita) väggar helt enkelt.

szirius
3/30/09, 11:06 AM
#10

lila och grönt är mina favoritfärger-gärna i kombination.Turkost är en annan favorit, som passar bra med brunt.Sedan guldsaker till detta…Glad

Jag har svårast för orange och klarblå, det är färger jag aldrig väljer på varken inredning eller kläder.

PiteCarina
3/30/09, 11:09 AM
#11

#10 Man kan nästan se på din visningsbild vilka färger du gillar! Glad

szirius
3/31/09, 12:39 AM
#12

#11 hihi, ja det har du rätt iGlad - för att inte missa kolibrifjärilen som flaxar där!!Flört

Liss
3/31/09, 5:30 AM
#13

Jag gillar varma färger, mörk lila, mustig röd, svart, brunt, varm grå, etc. Känns som om jag blir lugn och sansad med dem färgerna och mår bra.
I klädesväg har jag märkt att jag faktist har mest svarta, vita och lila kläder.

Färger jag inte gillar är nog grön, turkos, fesblå… Ja lite mesigare färger som bara ser ut att vara utblandade med massa vatten. Sen gillar jag nog inte riktigt beige. För i mitt kök är jag sällan Tungan ute

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
Clary
6/26/09, 8:59 PM
#14

Här hittade jag en annan tråd om färger Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Dojdan
6/26/09, 10:21 PM
#15

Haha det var ju jag som skrivit en typ likadan förut =P


Clary
6/26/09, 10:22 PM
#16

Jo det var nog så Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Isatis
6/27/09, 1:22 AM
#17

Jag föredrar svart, lila och silvergrått. Har svårt för rött, orange och turkos.

SilvianLuna
7/1/09, 7:53 PM
#18

#7 Håller med dig Norrann och det stämmer väldigt bra till hur jag tänker. Visst kanske man har helt olik stil i hemmet än vad man har till sin egen klädsel men i sin helhet så smällter dessa faktorer ihop, inredning eller inte.

Malusen
7/28/09, 8:20 PM
#19

Jag trivs med vitt och mår dåligt i rött. Glad

Upp till toppen
Annons: