Annons:
Etikettträdgård
Läst 4260 ggr
Dojdan
4/4/09, 5:09 AM

Blommornas betydelse

Hittade en artikel på Aftonbladet där det stod om blommornas betydelse inom Feng Shui. Vet inte om det står något om det tidigare här på sajten. Men här är det i alla fall:

Blomsterplommon - den sanna kärleken

Cypress - långt liv

Bambu - representerar vintern

Krysantemum - den heroiske, ärlige mannen

Liljor - harmoni och vänskap

Magnolia - renhet

Orkidé - integritet och lojalitet

Persikoträd - långt liv och odödlighet

Pion - kärlek, rikedom och ära

Tall - långt liv, trofasthet


Annons:
Dojdan
4/4/09, 5:14 PM
#1

Pionerna verkar väldigt bra… :) Likaså blomsterplommon!


Dojdan
4/4/09, 7:31 PM
#2

Jag bara älskar liljor!


Ann1
4/19/09, 12:06 AM
#3

Hur tänker man i deras placering i en trädgård?

Tuva-Lena
4/19/09, 12:33 AM
#4

Ja Ann, kanske någon av blomsterexperterna kan hjälpa dig med det svaret, själv är jag dålig på liljor. Skäms Jag har bara en sort som heter kejsarkrona - en gammal blomma som min farmor har satt då hon bodde här. Jga såg att dom hade nåt som heter Skugglilja på Rosenlust trädgårdar, www.rosenlust.se  kankse nåt man skulle skicka efter..? Flört

Annars kan jag meddela Clary att dina kinesiska lyktor tar sig väldigt fint. Kaffebönorna däremot har somnat in tror jag..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
4/19/09, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Om man går efter vad liljor står för, hamoni och vänskap, så kan man leta reda på hörnet för relationer, familjen medkänsla-stöd i livet och sätta dem där. Annars tror jag att de passar in på de flesta områden Glad

Kul Tuvan att de har tagit sig. Jag har lite fler konstiga kärnor som jag ska peta ner nu, de har fått legat och torkat till. Grannen har stoppat ner melonkärnor och fått en massa plantor så några av dem ska flytta in till mig.

Kejsarkrona påstod man förr skulle vara bra om man hade sork, de gillade dem inte. Så här såg några av min liljor ut förra året. Kan tala om att de doftade underbart….

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Ann1
4/20/09, 12:34 AM
#6

Tack snälla för svar och fantastiskt fin bild på liljor! Ljuvligt.

Jag ska se om jag hittar något om feng SHui för uterummet.

Har jobbat en hel dag med dels bostadshusets och sedan i min koloni. Skulle vara kul om jag kunde påverka harmonin.

Spegel i trädgård skulle jag vilja ha på något vis. På ett bra ställe.

Annons:
thelittlehawk
12/4/12, 10:22 PM
#7

Mer info om blomsterspråket finns på sidan om Blommors betydelse

[Torahzen]
12/4/12, 10:27 PM
#8

Trevligt att få planera i trädgården nu under vintern. Bra inlägg!

Upp till toppen
Annons: