Annons:
Etiketthallen
Läst 10079 ggr
Tuva-Lena
2009-02-11 15:41

Feng shui i hallen

Hallen

Hallen är ett av de viktigaste områdena i hemmet, efterom det är det första Chi stöter på genom sin vandring genom hemmet. För att locka in mycket Chi, och uppmuntra den att fortsätta in i resten av hemmet, bör man göra hallen så tillgänglig och inbjudande som möjligt. Här är några tips:

Se till att Chi kan passera fritt genom hallen. Föreställ dig att Chi är en kvinna i brudklänning. Kan hon gå genom hela hallen utan att snubbla över skor eller leksaker, fastna i något, eller smutsa ner klänningen på något? Om svaret är nej, kommer Chi inte att vilja fortsätta in i ditt hem - den vänder i dörren!

Vad är det första du ser när du kliver in genom ytterdörren? Något vackert, lockande, spännande? Eller skymtar du den överfulla diskbänken genom den öppna köksdörren? Eller ser du dig själv i en spegel?
Kom ihåg att den första anblicken ska vara välkomnande, och locka Chi att fortsätta in i hemmet. En spegel stöter bort Chi ut genom dörren igen.

För att Chi ska vilja komma till just DIG och inte till något av de andra husen intill, är det bra om din ytterdörr ser lite annorlunda ut än de andras, så att Chi lägger märke till just ditt hem och tar det först. Ingången till ditt hem bör vara upplyst, och sparsamt men vackert dekorerad.
I Kina är det vanligt att man målar ytterdörren röd, eftersom detta anses gynnsamt, men jag vill nog be dig vara försiktig med detta om din dörr INTE ligger i söder eller sydväst. Fel färg i fel väderstreck kan leda till konflikt mellan de olika elementen. Varför utmana ödet?

Om din hall är väldigt lång, kan det vara en bra ide att "dela av den", genom att placera ut ett eller annat föremål som stoppar upp Chi, så att den inte rusar rakt fram - då får Chi alldeles för hög fart, vilket inte är gynnsamt. Att ställa en stor krukväxt på golvet längs med väggen gör att Chi stannar upp en aning för att slingra sig mellan bladen, istället för att bara rusa rakt fram, och det skatar ner Chi till en lagom hastighet.
Du bör aldrig ha en spegel som syns från ytterdörren, men om din hall böjer sig i en krok, och den bortre delen av hallen är väldigt lång, kan det vara en ide att placera en spegel i slutet av den, för att motverka att den förvandlas till en återvändsgränd. Kom ihåg att denna spegel inte får reflektera ytterdörren, för då stöter den ut Chi ur hemmet så fort Chi kommer in genom dörren. Spegeln bör också helst reflektera något trevligt, som t.ex en blomma eller en vacker utsikt, för att på så sätt "fördubbla" det trevliga.

Hallen brukar oftaste ligga i hemmets centrum. Här är det viktigt att det råder balans mellan alla fem elementen, inget får saknas, och inget får dominera överde andra fyra. Ha något av varje element i hallen, t.ex

Lampor för elden
Trämöbler för trä
Järnkrokar att hänga kläderna på för metall
En spegel för vatten (speglar brukar sammankopplas med elementet vatten)
samt något av keramik eller plast för jord.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Annisangel
2009-02-26 15:57
#1

Hmmm, tänkvärda saker… Kyss

Många Goa Kramar

Annisangel

Clary
2009-02-26 17:09
#2

Skönt att jag just idag har en nystädad hall men det finns lite att ordna med där ändå, det förb-e städskåpet står ju där och jag vet ännu inte var jag ska göra av det Obestämd

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Hoppfull
2009-02-26 19:30
#3

Hehehe, låter som Chi kräver att alla familjer där det finns barn och tonåringar har en städerska… Tungan ute

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

JohannaMax
2009-02-27 19:10
#4

Bra artikel!!

Om man har spegeln till vänster direkt innanför dörren? Finns lixom ingen annan stans att ha den men man möter sig ju inte i den.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tuva-Lena
2009-02-27 19:32
#5

#4 Ja det borde fungera. Huvudsaken är att den inte hänger mitt framför dörren så att Qi kraften "studsar" ut igen. Förvånad

Nej då Hoppis, man behöver ingen städerska men man skall inte låta städprylarna "prägla" hemmet - som hemma hos mig t ex, där dammsugar'n alltid står framme. Skäms

Qi kraften är ingenting konstigt. Här i väst skulle vi kunna kalla den "bra vibrationer", alltså det vi mår bra av, och det varierar ju från person till person. Men det just du mår bra av är bra Qi kraft för dig - så funkar det. Lätt som en plätt! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2009-03-01 16:05
#6

Det var det här jag tänkte på… Se till att Chi kan passera fritt genom hallen. Föreställ dig att Chi är en kvinna i brudklänning. Kan hon gå genom hela hallen utan att snubbla över skor eller leksaker, fastna i något, eller smutsa ner klänningen på något? Om svaret är nej, kommer Chi inte att vilja fortsätta in i ditt hem - den vänder i dörren!

Med en åttaåring och två tonåringar med kompisar hemma så är det helt otänkbart att hålla hallen ren från skor och leksaker  Skrattande lägg så till en engelsk springerspaniel och två katter…. om man inte har en städerska förstås som har som heltidsjobb att plocka undan skor och leksaker och hålla rent… Flört

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Annons:
[Hellas]
2009-03-01 20:10
#7

Jag köpte ju en skobänk för några veckor sedan, det är alltså en bänk man sitter på med täckta sidor och hyllor innuti själva bänken.
Framsidan är öppen.
Vi är fyra i familjen så var och en har ett fack var och där ska skorna stå.
Det fungerar jättebra måste jag få lov att säga så det är bland de bästa inköp jag gjort.
Slut på stökig hall hemma hos mig, ja för tillfället i alla fall.

Den ser nästan ut såhär, jag har valt att lägga på andra kuddar på min bänk.

JohannaMax
2009-03-01 20:21
#8

Jag köpte nått liknande fast lite lägre brunbetsat med åtta fack för skor på ikea i förra veckan. Blev jättenöjd men svårt med stövlar så jag har kvar det andra skostället med men flyttade på det så nu står det under hatthyllan.

Jag har en stor växt på mitt nu sen ska det dit en duk o lite ljus men det var riiktigt snyggt med dyna så det kanske blir att sy en som passar!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

sheilaspicasso
2009-07-16 23:56
#9

Vår hall är stor och fyrkantig, men den har inga hela väggar! Det är dörrar på varje vägg och där är dessutom trappan till övervåningen. Spegeln speglar inte ingången. När man kommer in så ser mea köksdörren rakt in och innanför köksdörren är dörren till pannrummet, men den är alltid stängd, alltså man ser en stängd dörr innanför en öppen dörr. Är det dåligt?

szirius
2009-07-17 00:02
#10

#7 oj, en sån bänk som på bilden skulle jag vilja ha…fast dubbel så stor! Vet du var du hittade den bilden?

Allra helst är jag ute efter en bänk som sitter ihop med hatthyllan om nån fattar…ungefär som i gympahallen…skulle vara toppen till vår trånga långsmala hall…

[Hellas]
2009-07-17 00:13
#11

#10 Jag vet inte vart jag hittade bilden men om du söker på Skobänk så får du en del träffar.

Jag har inte sett någon som direkt sitter ihop med hatthyllan men det borde ju finnas.

SilvianLuna
2009-07-18 20:23
#12

Mycket tänktvärt. Jag tänker likadant och hallen är bagua-kartans hjärta i vårt hem och kanske därför också det viktigaste utrymmet när man kommer innanför dörren.

creativewitch
2009-07-19 14:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Vilken himla bra och vacker liknelse att "Chi är en kvinna i brudklänning" Det var så bra beskrivet i din text!

Jag själv bor tyvärr i en hyresrätt och har nog Sveriges fulaste hall med en lång 70-tals mörkbrun korridor som hall. Den är så trång med en massa dörrar i så den är svårmöblerad som bara den.
Jag vet helt enkelt inte någon bra lösning för den, för om jag fixar bättre belysning så kommer det i alla fall se fult ut, och vad för fint som jag ställer i den hallen så ser allt fult ut! -Kolla gärna bilden!

 ..jaja jag flyttar snart ialla fall Glad

Annons:
SilvianLuna
2009-07-19 19:21
#14

#13 Har du provat, som det även stod i artikeln, om att placera en grönväxt på till exempel den högra väggen mellan dörrarna? Och kanske en energigivande tavla? Ett vindspel intill ytterdörren?

Ja, möjligheterna finns, bara man får till det på ett hamorniskt sätt Glad

creativewitch
2009-07-19 20:23
#15

Ja du har helt rätt, det finns lösningar på allt, det kan bara vara svårt att se dom först. Ett vindspel skulle nog bli bra, -måste prova!Glad

szirius
2009-07-20 01:32
#16

#13 jag har haft en liknande hall en gång, och vi hyrde i andrahand så vi kunde inte måla om eller nåt heller….

För mig spritter det en massa idéer! Så om jag får komma med några förslagSkäms så skulle jag  lägga några ljusa mattor på golvet, helst inte en lång och smal för det förstärker uttrycket av låååång hall.Hellre flera mindre i olika former.

Jag skulle också jobba med nivåer…kanske ha lite höjd mellan dörrarna närmast, tex en rund piedestal med en växt på och en spotlampa på den. En halvrund matta under.

Framför spegeln skulle du kunna ha något lite lägre.

Om chi är en kvinna i brudklänning är visserligen din hall optimal…Flört… jag tänker mer att den här kan rusa rakt in och bli lite kraftig…Obestämd? Då brukar man rekommendera att skapa lite mjuka former, så att den får "dansa fram"  .Ett vindspel är också en god idé.

På dörrarna kan man sätta upp tyger eller fina bilder med häftmassa.

Och så en matta " på tvären" innanför yttredörren som ger en känsla av ett "rum" där man tar av sig skor o kläder.

OM du får för dig att göra om i hallen så SNÄLLA lägg in en "efterbild" här…Kyss - vi älskar att få se! Skrattande

Clary
2009-07-20 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag måste bara slänga in min bild på hallen efter det att städskåpet fick hamna i garaget så får jag kanske lite tips om den. Nu plockade jag ihop lite av det som fanns hemma för att få till nåt Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

creativewitch
2009-07-20 17:10
#18

Verkligen jättebra tipps szirius! Att just lägga flera små ljusa mattor i olika former tror jag mycket starkt på eftersom man vill slippa den jättelånga känslan i hallen!

hihi, ja i min hall kan det rusa in många kvinnor i brudklänningar på rad! Flört 

Vad intressant det som du szirius sa om att en matta på tvären vid dörren ger en känsla av rum och att man vill ta av sig skorna när man kommer in, det är ju så det är! Det måste jag tänka på till min nya lägenhet som jag snart flyttar till!

szirius
2009-07-21 01:25
#19

#18 vassegoGlad. Bildbevis önskas sedanFlört

creativewitch
2009-07-21 02:00
#20

jajjamensan! Tungan ute

Annons:
Hennum
2009-07-27 00:32
#21

Man kan verkligen inte komma genom vår hall med en brudklänning :P vi har massvis med grejer i vår hall eftersom vi bor i så små rum och inte har någon annan plats att förvara saker på.

Hallen vi hade hos mamma tyckte jag var bra. Gråtapetserade väggar, en väldigt snygg grå färg. Hallen gick i ett L med den kortare sidan mot mitt rum och i slutet av den längre som var mitt emot ingången kom man till toaletten. Vi hade en byrå i mitten av den längre sidan med en spegel, som reflekterade vardagsrummet och blommorna i fönstret där. Tyvärr hade vi mycket grejer även här… Men hade man städat upp den och ställt en blomma där prylarna stod innan, så hade det nog varit en perfekt hall ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Liveva
2009-07-28 15:55
#22

I våran hall när vi stiger in har vi en trappa som leder upp till övervåningen. Den är ca 5-6 meter från ytterdörren ligger alltså rakt fram från dörren sett. Fortsätter qi att rusa upp där?

Har någon något bra förslag vad jag kan göra?

#7 Toppenförslag på skobänken. Jag är inne i planering av hallen så skobänken är en klar möjlighet!

Clary
2009-07-28 22:36
#23

Hej Liveva och välkommen hit Glad Kan du göra en enkel skiss över din hall så tror jag att det är lättare att ge dig tips. Om trappan till övervåningen har öppna trappsteg är det bra att om möjligt ställa en växt under den för att lugna ner flödet. Vår szirius tror jag kan ge dig bra tips i övrigt, hon har lite ledigt just nu men är snart tillbaka Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Liveva
2009-07-29 12:00
#24

Hej Clary, och tack för välkomnandet. Ska se om jag kan skissa lite. Igår blev jag så inspirerad av artiklar och trådar så jag började städa och röja. Skrattande Ska fortsätta idag men även passa på att njuta lite av solen nu när den äntligen är framme.

Clary
2009-07-29 12:10
#25

#24 Härligt att du fick inspiration Flört men du gör rätt i att njuta av solen också när den väl visar sig. Har man väl kommit igång med rensningen brukar det ena ge det andra och många lass blir det till tippen eller loppis Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Effie
2009-07-29 16:38
#26

Är det någon som har några idéer till min hall? Den är nog lite udda…

När man kommer in är det tre garderober rakt fram, passage till vardagsrum till höger och vänster om dessa. De står alltså fritt på golvet, och de når inte upp till taket. Rakt till vänster ligger köket ett par meter bort; ingen dörr; där bildar kyl/frys en liknande ö som garderoberna. Och sedan ligger resten av hallen bakåt, som förlängning av passagen mellan garderoberna och kyl/frys . Ganska smal, med fyra dörrar på ena sidan och i slutet, och ett antal garderober på andra sidan. Ja, personer som är på besök första gången brukar ha svårt att hitta ut; var är dörren?

F.n. har jag ett gammalt linneskåp till höger om dörren (för att ha väskor och annat man ofta vill ha till hands när man går ut), en bänk på väggen mellan köket och toaletten, en bänk på ytan mellan ytterdörren och garderoberna, och en bokhylla precis utanför gästrummet. En matta precis innanför dörren (full med skor som borde ligga i garderoberna), och en lång matta från badrummet till köket. Och jag kan inte räkna ut vad jag ska göra för att hallen ska kännas välkomnande och fin.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

SilvianLuna
2009-07-29 23:32
#27

#26 Har du möjlighet att lägga in en bild på din hall? Glad

Annons:
[Hellas]
2009-07-30 00:01
#28

Ja hallen verkar vara ett riktigt gissel för många av oss tror jag och den är så viktig.

#26 Ja, det skulle vara roligt att kunna få se några foton det går mycket enklare då att föreställa sig samt även förklara hur man menar om man har en liten idé.

Kram Hellas

szirius
2009-07-30 12:20
#29

#22 Det blir en automatisk bromsning om trappen går uppåt - det man ska tänka på med trappor är alltid hur det rusar NEDÅT, dvs att chi kan rusa från övervåningen och ut genom ytterdörren.Det kan man balansera upp med vindspel, kristaller eller att hänga tavlor på en rak vågrät linje vid trappen.

Effie
2009-08-01 13:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

#27,28. Ok, här kommer några bilder. Bara en hade varit omöjligt. Nummer ett visar vad man ser när man öppnar ytterdörren


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Effie
2009-08-01 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

En till, snett åt vänster


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Effie
2009-08-01 13:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Och en åt andra hållet, taget från passagen mellan garderober och kyl/frys, som syns på foto nr 2. Ytterdörren skymtar till vänster, köket till höger.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Hellas]
2009-08-01 13:57
#33

Hej Effie,
Du har ju en fin hall som det ändå går att fixa lite med.
Det jag tror är viktigt är att Du funderar på vad som är absolut nödvändigt att ha i hallen för att det ska fungera bra i din vardag.
Ju färre småsaker desto mer harmoni kan man skapa.

Jag själv renoverade vår hall förra sommaren och gick ganska hårt åt den.
Utseendemässigt ser den hallen ut som din, en lång gång med många dörrar överallt.
Idag har jag garderober eftersom de inte är flyttbara + en skobänk med fina kuddar på.
Skobänken sitter man på + förvarar skor i.
Det är fyra fack i bänken så varje familjemedlemm har ett fack att spendera för sina skor.

Jag tog även bort hatthylla och letade länge efter en ersättare.
Idag har jag ett "träd" som är fastskruvat i väggen där gäster får hänga sina kläder.
Vi andra hänger alltid våra kläder i en av garderoberna.

Jag trodde att det skulle bli svårt att få detta att fungera men det har gått jättebra.

Jag borde sedan ha lagt ner lite mer krut på en lugnande matta men jag hittade ingen och nu ska jag flytta.

Bild på min klädhängare och skohylla finns i den här tråden i inlägg: #5:
Lite bilder hemmifrån

Howliten
2009-08-30 00:53
#34

Exakt mittemot vår ytterdörr finns altandörren. Det är ca 11-12 meter mellan dörrarna men ändå Man kan gå rakt men har man brudklänningen på sig så stöter man nog i litegrann men man fastnar inte… är lite rädd att chi bara sveper in och ut igen.

Det skulle vara svårt att sätta något i vägen för altandörren. Behöver tips på något litet men effektivt. (Gardin är inte lösningen.)

Jag är glad. Är du?

Annons:
[Jeremina]
2009-08-30 01:54
#35

Och vi som har en sommaringång som går direkt in i allrummet/matrummet och en ingång som är mest på vintern och har en liten hall som en skrubb. Men vi har mycket trä även där fast en spegel med. Konstigt nog så tittar jag nästan aldrig i spegeln så vi kan lika gärna ta bort den.

Clary
2009-08-30 12:26
#36

#34 Ett vindspel eller en kristall skulle kanske vara nåt?

#35 Ser du spegeln när du kommer in genom dörren? Då skulle jag ta bort den Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Howliten
2009-08-30 12:38
#37

#36 Tackar för det. Glad Följdfråga. Ska vindspelet eller kristallen sättas mitt för altandörren eller kan man hänga det bredvid på något sätt?

Sen det där med spegel… jag har också en spegel i hallen som pekar mot ytterdörrsidan. Har testat och kollat men jag kan från dörren inte under några som helst omständigheter se min egen spegelbild. Alltså borde inte chi heller kunna det och studsa ut. Däremot så ser man spegeln tydligt när man står i ytterdörren. Vilket är det som räknas. Om man ser spegeln eller om man ser sig i spegeln?

Jag är glad. Är du?

Clary
2009-08-30 12:47
#38

Du kan hänga den i dörröpppningen om det inte blir alltför besvärligt. Väljer du en mindre kristall så borde den inte vara ivägen Flört Kanske har du en vägg som du kan hänga en hängväxt på också? När det gäller spegeln så ska den inte hänga så att chi stutsar mot den när du öppnar dörren

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Howliten
2009-08-30 12:50
#39

OK, händväxt bredvid altandörren kan också gå. Ska till växthuset idag om de har öppet. Hjärtan på tråd är vackra. Glad

Jag är glad. Är du?

Clary
2009-08-30 12:56
#40

Håller med dig och de är såvitt jag vet ganska tåliga också vilket är en fördel Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

[Jeremina]
2009-08-30 15:10
#41

#36 Jag ska ta bort spegeln idag…..Flört

Annons:
Howliten
2009-08-30 23:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Så där. Nu blev det fina keramikhjärtan som väggamplar (brunröda) och 2 små Hjärtan-på-tråd i varje.

Jag är glad. Är du?

Hennum
2009-09-03 01:31
#43

i min hall kommer ingen chi fram :P nog det som är problemet här. den är fullsmockad med jackor, skor och loppisprylar som ska säljas. En brudklänning kommer verkligen inte fram här. knappt jag! :) Får ta itu med det när loppisandet är över på esplanaden.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Clary
2009-09-03 10:16
#44

#42 Så fint det blev Glad

#43 Då är du ju bra på g, håller tummarna för att loppisen går bra Guld i mun

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Effie
2009-11-07 16:45
#45

#33 Tack för förslagen, Hellas. Jag har funderat en hel del på min hall. Det ligger en hel del i att man ska ha så lite grejer framme som möjligt. Och ändå är det mycket man behöver ha till hands när man ska ut. Det är därför jag har ett skåp innanför dörren (och för att det är ett ärvt skåp som jag inte har någon annan plats för); plats för väskor mössor vantar halsdukar hundens koppel biblioteksböcker som skall tillbaka pärmen med körens sånger handarbeten till syjuntan….Men jag skulle nog hellre ha något annat där.

Det största problemet med min hall är ändå att den ligger bakåt… Det är en liten plätt innanför dörren, med öppningar vid båda sidorna om garderoberna till vardagsrummet; resten av hallen får man vända sig helt om för att se. Funderar på att sätta upp en skärm i passagen till höger. Och en stående klädhängare; de här väggarna borrar jag helst inte i.

Ska läsa vidare här på sajten, för inspiration.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Tuva-Lena
2009-11-08 01:02
#46

Det första jag stöter på när jag kommer in i hallen är "dassdörren"!! Skrikandes Men den är fin. Skäms Målad i vitt och har små speglar. Jag undrar om Qi vänder tillbaka ut ändå? Får nog ta till mig råden jag hittade på angelfire.com jag också. Jag skall försöka att följa de sista råden i artiklen, ang de olika elementen, och smycka hallen med ett element utav varje. Då borde det väl lätta upp stämningen/Qi där ute ändå. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Clary
2010-02-13 10:44
#47

Här har vi lite "matnyttigt"Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Pagan
2010-02-13 11:13
#48

Har en fundering ang långa hallar som gör att chi rusar på, ett tips;  runda små mattor gör chi långsamtgående. Då får chi en möjlighet att liksom "ringla". Har man en stor hall eller en passage mellan hall och övriga rum, med möjlighet till möblering så är det ett bra ställe att ha sitt "hemaltare" här, med saker som ständigt är i rörelse, färska blommor, foton av familjemedlemmar och trevligheter från semestern mm.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
SaJo123
2010-02-13 11:36
#49

Kanske en bra idé istället för att ha en spegel på toadörren - att ha en tvärrandig matta som stoppar chi, eller en rund som gör att den lugnar ner sig. En skylt eller bild på toadörren gör ju också att energin stannar där istället för att gå rakt in på toaletten…

NaimaG
2010-02-13 17:59
#50

Jag får svårigheter att dekorera min hall. Och jag råkar också ha en röd dörr i söderläge Skrikandes. Första man ser när man stiger in i min hall är trappen som leder till hallen i övervåningen. Läegenheten är avdelad så att ytterkläder och skor lämnas där nere i en liten yta på 4kvm sedan tar man trappen upp till självaste hallen.

SaJo123
2010-02-13 18:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Om man går efter kompassläran så är söder = rött (Framgång och berömmelse) så det är inte helt fel att ha en röd dörr. De har ofta röda dörrar i kina! :-)

Hur många är ni som delar på hallen? Är ni bara 1 eller två som kan man ju ha en liten krok där man hänger galgarna på tvären…

Häng upp en girland som gör att chi lyfter.

Det finns jättebra skoskåp som bara är 15-20 cm djupa som man öppnar uppifrån och som man kan stuva undan grejer i. Tre sådana på höjden sväljer rätt mycket - både halsdukar, vantar och skor…

Speglar och belysning kan man göra mycket med. Finns det plats för en spegel på ena sidan när du kommer in?

terkina
2011-01-09 23:11
#52

Puttar upp den här!

Som sagt är ju hallen väääldigt viktigt när det gäller hur man ser på sitt hem, sig själv och på omvärlden. Så för er som vill rensa och röja, men inte vet vart ni ska börja: Håll tillgodo! Flört

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

szirius
2011-01-10 17:04
#53

Vi har haft en solig och varm helg här, med 10 + Coolså min direkta lust blir att bära ner med vantar o mössor nuTungan ute…men jag får nog hålla mig ett tag till….vädret denna årstid går inte att lita på, så har vi otur kommer det snö en vända till innan våren hittar hit på allvar ( nej. jag bor inte i SverigeFlört)

Clary
2011-01-10 18:02
#54

Soligt och fint har det varit här också men inte med några +10 så korgen med vantar, mössor och halsdukar blir nog kvar länge här Skrikandes

Om man har en lång korridorliknande hall kan man sätta upp en färgglad tavla i slutet på den har jag läst någonstans.

Nu när jag öppnar ytterdörren möts jag av en dörr men till höger om den hänger en del elefanter, tror jag lagt in den bilden i någon tråd men minns inte nu var, minnet är bra men kort ibland Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Upp till toppen
Annons: