Annons:
Etikettbyta-grejer
Läst 3125 ggr
Tuva-Lena
2009-02-13 01:21

Antikt ny forumgrupp

Många av oss sitter på en del gamla prylar så jag tycker att en forumgrupp för antikviteter inte sitter helt fel. Eller vad säger ni? Det kan ju också vara en utmaning att få de här gamla sakerna att passa in i ett modernt möblerat hem. Och vem vet, kanske har vi någon insatt medlem som dessutom vet det ungefärliga värdet på dessa gamla saker?

Har du något du vill visa upp för oss andra, eller något som du känner kan vara värdefullt, så lägg gärna in en bild på det här på forumet!

En annan aspekt kan vara de energier en gammal sak sänder ut - energierna är ju viktiga inom feng shuin. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
bettin65
2009-02-14 01:41
#1

hej

 jag har inte skrivet här inne men den här tråden talar till mig gillar gamla saker som har en historia jag kan säga jag har inte många nya möbler hemma därför tänker jag följa denna tråd

och dessutom kanske få lite tips och förstås bidra med en del självGlad

Tuva-Lena
2009-02-14 01:45
#2

Jättekul bettin! Jag sitter också på en massa gamla prylar, och många gånger funderar jag på vad jag skall göra av allting. Det är ju vackra sake, men det är inte alltid dom passar in i tankegångarna om hur jag vill utforma rummen. Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

bettin65
2009-02-14 01:54
#3

håller med men vi kanske kan lära oss det här kanske finns någon med kunskap om detta.

chik
2009-02-16 11:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack för denna tråden.

Gamla saker är ju ofta så välgjorda o smykade.

O vill man inte ha fram sin personlighet i sitt hem?

Lena.P är jag i verkliga livet.

bettin65
2009-02-16 12:30
#5

Å vilken underbar kista Glad

Bybo
2009-02-17 17:18
#6

#4 WoW vilken kista! Vet du nåt om den? Hur gammal osv?

Annons:
[Chakra]
2009-02-17 18:05
#7

#4 Vilken fin kista!

I mitt barndomshem fanns en liknande och nu har mamma den i sitt rum på äldreboendet.Men det är en otäck gubbe utsnidad (?) i träet på framsidan och den var jag rädd för när jag var liten, men nu skrämmer den mig inte allsGlad

Jag vill ha den kistan sen…

Tuva-Lena
2009-02-17 23:36
#8

Va konstigt, mitt inlägg som jag skrev igår är borta?! Nåja, nytt försök då. Jag berättade bara att de två ljusstakarna känner jag igen, jag har nämligen två stycken likadana - i mässing är det väl..? Flört Jag säger mums när jag ser din kista fylld med alla dessa fina saker!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

chik
2009-03-06 22:08
#9

Jag bugar o bockar för allt beröm.

ja ljusstakarna är mäsing.

Köpte kistan på akuion o det som jag kan komma fram till är att det är en Amirkakoffet. O jag tycker så mycket om gamla saker.

Feng shu är ju något som skall oss att må bra.

Men jag känner att jag är en otutsaider. För mitt hem är som ett musieum. Men nya mäniskor säger att det är gemytligt o ombonat så då har jag ju vunit något.

Jag hoppas inte att jag har gjort bort mig nu.

För jag är här inne o läser o begrundar.Lena.

Lena.P är jag i verkliga livet.

bettin65
2009-03-06 22:33
#10

Varför skulle du ha gjort bort dig ?

chik
2009-03-06 22:43
#11

jag har det ju inte plaserat som Feng shu.Tänker..

Om du förstår.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Denna kommentar har tagits bort.
bettin65
2009-03-06 22:47
#13

Det har inte jag heller men man kan säker vara här inne och lära sig något roligt i all fall.

Tror inte sajtvärdarna tycker du har gjort bort dig heller.

Annons:
chik
2009-03-06 23:04
#14

bettina! Jag tackar dig. För dina fina ord.

Lena.P är jag i verkliga livet.

bettin65
2009-03-06 23:09
#15

Der var inget märkvärdigt. Bara vara lite medmänniska kan man väl kosta på sig i bland. Glad

Tuva-Lena
2009-03-06 23:48
#16

Du kan använda feng shui även till gamla saker chik! Glad Antikviteter gör sig bäst när man placerar dom på ett visst sätt, och det alldeles beroende på vad det är för nåt som skall matchas ihop - så visst passa feng shuin in bland antika saker också. Går du in på en loppis t ex, så finns det på tok för mycket grejer för att varje enskild sak skall kunna komma till sin rätt. Med feng shui kan du däremot framhäva varje sak's speciella charm, som dessutom bör smälta in bra med omgivningen - om du förstår..?

Du är jättevälkommen att trivas med oss här på forumet! Kram!

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

chik
2009-03-07 00:26
#17

Tuva-Lena vad glad jag blir.

Men ni vet trög tant..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Clary
2009-04-21 22:28
#18

Puttar upp den här tråden eftersom vi fått en del nya medlemmar.

Själv kan jag ingenting om antika saker och har inte så mycket av den varan men det finns väldigt många fina saker jag skulle kunna tänka mig, chiks fina kista t.ex Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Isatis
2009-04-22 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

en bild av mitt vardagsrum. Lever i gammaldags allmogemiljö som fungerar alldeles utmärkt. Allt använts i vardagen.

Isatis
2009-04-23 00:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Vardagsrummet.

Annons:
Isatis
2009-04-23 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Bild av Kammaren.

Isatis
2009-04-23 00:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Kammaren igen.

Isatis
2009-04-23 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Kammaren igen. Nu skall jag inte trötta er med fler bilder i kväll.

bettin65
2009-04-23 08:56
#24

Å gillar dinna möbler, jag väljer äldre möbler framför nytt så fort jag har tillfälle…………

Clary
2009-04-23 09:03
#25

Fina bilder Isatis visste väl att det fanns några som har fina gamla saker. Tack för att du visade dem Flört

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Clary
2009-10-17 09:45
#26

Den här tråden är det dags att plocka fram igen. Hur är det hos dig? Har du gott om arvegods eller gjort några fina fynd när det gäller gamla saker med goda energier i då förstås Flört

Kan du något om värdering av antikviteter är du också välkommen Skrattande

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Tuva-Lena
2009-10-18 11:51
#27

Oj så fina saker du har Isatis, och dom passar perfekt in i den  miljö du har hemma också! Jag känner igen en del av grejerna som jag själv har stående här hos mig, men jag får dom inte att smälta in riktigt i den miljö jag har, blandar ju både gammalt o nytt. Antingen blir det för mycket gammalt som kväver det nya eller tvärtom. Det är balansen mella gammalt och nytt som jag strävar efter men inte riktigt får till, tycker jag själv i alla fall. Foten i munnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
[Jeremina]
2009-10-24 12:11
#28

Jag kan inget om antikt men det finns så mycket som är gammalt som är såå fint! Glad

Tuva-Lena
2009-10-24 14:33
#29

Ja, jag håller med dig jeremina. Synd bara att allt gammalt står väldigt lågt i kurs just nu. Det har jag förstått sedan vi har tömt svärmors hus sedan i somras. Jättefina saker som man får en hundring för, och som var värt det tiodubbla för ett antal år sen bara. Man kan ju inte behålla allt. Rynkar på näsan

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
2009-10-25 20:52
#30

Nej Tuvan man kan inte behålla allt men några saker kanske…Flört

Tuva-Lena
2009-10-25 23:13
#31

Ja då, faktiskt det mesta. Vi har en lägenhet inne i stan också så visst har vi avsättning för en del, men det var just det här med allt småplock.. Minnen för min "sambo" som han har såå svårt för att skiljas ifrån. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Jeremina]
2010-03-24 02:20
#32

Isatis jag såg inte dina fina bilder förut, vilket hem och vilka rum och möbler. Snacka om att jag blir avis Tungan ute

Upp till toppen
Annons: