Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 2390 ggr
Tuva-Lena
2009-02-11 09:21

Påverka energier?

En fråga som gick igenom huvet på mig är, om vi kan påverkas av hur vi placerar saker och ting i våra hem, tror ni då att vi i vår tur kan påverka dessa saker genom vårt sätt att vara också?

Jag menar, en person som ständigt är på dåligt humör, kan hon påverka sitt hem med sin dåliga energi tror ni? Och tvärtom, en glad och positiv människa, kan hon påverka sitt hem i positiv riktning också? Tror ni dessutom att människor som besöker bostaden kan känna av energierna sedan..? Hellas får vänta med att svara för du vet svaret redan. ;)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Santhe
2009-02-11 10:03
#1

Ja det tror jag. Fast jag tror att känsliga människor uppfattar sådant här tydligare. Jag har aldrig tänkt att man kan påverka sitt hem. Men allt är energier så varför inte. Nog kan man känna av energier fast jag trodde att det kom från människorna. Det går ju definitivt att känna av hur en människa mår.

Hoppfull
2009-02-11 11:53
#2

Det är jag helt övertygad om! Det är väl därför man känner sig så konstig hemma hos vissa medan hos andra bara känns det så öppet och välkomnande. Vi har även ett par i vår omgivning som inte lämnar några energier alls… det känns inte som det bor någon i deras hus! Det var nästan det första jag noterade när jag kom dit första gången, trots att de byggt huset själva och bott där i över 20 år kändes huset obebott. Likadant nu när de flyttat till ett annat hus, helt dött är det runt omkring dem.

Att vi laddar våra möbler är jag helt övertygad om, det är väl därför som vi inte gillar vissa möbler medan andra är hur sköna som helst.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

mayolica
2009-02-11 17:39
#3

jag tror att man både kan påverkas av energierna i omgivningen och själv påverka omgivningen med humör och känslor. Känslor och tankar färgar av sej i omgivningen

Man kan ju fånga upp andras tankar,så det är klart att man påverkas.Man själv påverkar oxå andra med det man sänder ut 

Vissa är mer känsliga än andra för energier och stämningslägen och har lättare att ta in,men jag tror att många även kan påverkas omedvetet av energier.

#2 Tycker att det låter väldigt märkligt människor som är helt energilösa?

~ mayolica ~

Hoppfull
2009-02-11 19:24
#4

#3 Visst gör det?! Men de är så avstängda så att de utstrålar absolut inget alls… riktigt sorgligt är det! De har säkert energier någonstans, de lever ju, men de döljer dem ytterst noggrant.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ugglekatten
2009-02-14 14:51
#5

Jag är helt övertygad om att personers sinnesstämningar präglar energierna i en bostad eller en arbetslokal. Det finns ju också kvarlämnade energier från personer som bott där tidigare. Och eftersom allt handlar om energi så finns möjligheten att förändra energierna i bostaden så att de kan påverka mig, mitt mående och min väg i livet.

Människor som är energilösa måste vara döda, eller? Kan det vara så att man bygger så tjocka murar omkring sig att de blir helt ogenomträngliga?

Det är väl också därför det blivit så populärt att "stajla" bostäder vid försäljning för att neutralisera energierna.

Tuva-Lena
2009-02-14 23:38
#6

Ja, det är väl så vi kan se andras auror. En del har kraftfulla auror, medan andra har knappt synliga Det ser man på saker också, och djur. Testa får ni se. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
mayolica
2009-02-15 00:11
#7

#6 När jag var barn så hade vi tre katter som jag brukade se auran på, och jämföra dom hade väldigt olika färger på auran.En katt hade väldigt stark och kraftig aura med blå färg.

Jag ser inte lika mycket färger längre,men energifält ser jag än även omkring saker.

Det borde gå att träna upp förmågan att se färgerna tydligt igen.

~ mayolica ~

Tuva-Lena
2009-02-15 23:40
#8

#7 Ja det går det säkert mayolica, och det du berättar om dina kattor bevisar också att det kan vara stor skillnad mellan olika individer.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Hellas]
2009-02-16 00:10
#9

Nu vill jag också skriva lite, jag tror absolut att de boendes energier påverkar ett hems sammantagna energier och att man som besökare känner av detta.
Alla besökare kan säkerligen inte precisera vad det är som känns oroligt i energierna.

Jag var hemma hos en person förra helgen, när man kom in i hennes vardagsrum kände man direkt en otrolig balans och ett lugn.
Jag frågade henne om det möjligen var så att folk aldrig ville åka därifrån och så var det.
Självklart stannade vi längre tid än vad som var tänkt, vi hade det jättemysigt.

Det räcker dessutom med att en person, i ett rum med 10 personer, är irriterad eller arg, så speglar det av sig på alla andra.

Det som även är intressant är detta med energinivåer.
Vi befinner oss alla på olika nivåer vilket gör att man ibland känner en direkt sammanhållning med en person, man förstår varandra helt enkelt.

Dessa energinivåer kan man höja och sänka och de gör underverk i vårt sätt att förhålla oss till ett hem eller till en åsikt eller vad det än må vara.

Ett exempel är att två personer lyssnar på exakt samma mening men som tolkar den totalt olika.

Den ena personen är inställd på en lägre energinivå vilket i detta fall gör att meningen tolkas med misstänksamhet och negativitet.
Den andra personen har en hög energinivå vilket gör att h*n är possitivt inställd och tänker att detta var intressant, jag förstår det inte men jag vill veta mer.

Att försöka höja sin egna energinivå är som musa för själen och omgivningen, helt plötsligt kallar man "problem" för "möjligheter".

Hur höjer man då sin energi, ja vi har ju stor hjälp av just Feng Shui.
Dessutom handlar ju all energi om kärlek så ju mer kärlek och glädje desto högre energinivå.

Det är oerhört svårt att vara riktigt arg om man får en kram, det tar liksom udden av den värsta irritationen.

chik
2009-03-06 22:14
#10

Vår energi påverkar hur vi har det, ja.

Om vi tänker oss långt tillbaks. Så var dom veldigt noga med att lägga dom dåliga linjerna i väggarn.

I dag så bygs det bara o folk mår dåligt, för att man ligger på en energi som är negativ.

Det kan man se när man är ute i skog o mark. Träd som är delade som står på rad, dom står på ett energifält.

Nu har jag tyflonminne så jag vet inte vilka linjer som är bra eller dom som är dåliga.

Men viktit är det. Tycker jag.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Soffe
2009-03-07 00:26
#11

Ja jag tror att energier finns överallt och att det sätter sig i möbler o saker, kläder i hemmet, vare sig det är positivt eller negativt..

pkwe
2009-06-23 01:37
#12

Finns det något absolut gräns när det gäller vad som är positiv och negativ energi i ett rum eller hos en annan människa? Eller är det så att det som är positivt för den ena är negativt för den andre?

#9 Bra tips, Hellas, om att man faktiskt kan höja och sänka energinivåerna.

Tuva-Lena
2009-06-23 15:10
#13

#12 Jag tror att det är individuellt faktiskt, för det är ju som du säger; det som är positivt för en person kan vara, om inte helt negativt, men neutralt/negativt för en annan.

Kan det ha med våra Kua-nummer att göra? OM du tittar bland artiklarna pkwe, så skall du kunna hitta en artikel om Kua-nummer..

Här kan du läsa om kua-nummer

Här är en annan länk

Och en till

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
szirius
2009-06-26 23:06
#14

#9 vilket enkelt och lättförståeligt sätt du förklarade något stort och viktigt ,HellasKyss, det med att man kan ligga på olika energifrekvenser och därför tolka saker på olika sätt.Inte bara från person till person utan också enskilt.Det har vi nog alla varit med om, att en dag kan saker bara gå förbi en, man ser det goda i alla och känner sig stark och kärleksfull - och andra dagar tar man saker personligt, känner sig avig o ser bara andras dåliga sidor. Visst är det väl underbart när man kommer in i det "flytet" där man kan se på saker som sker som utmaningar, möjligheter och spänning i stället för att tappa orken o bli nedslagen o gnällig? Det är ett himla arbete, men ett ganska roligt sådant då man ganska omgående känner hur mkt energi man får tillbaks när man lyckas höja sig.Mindre roligt är det när man försöker för mkt o på fel sätt o inte lyckas alls…de dagarna finns ocksåFlörtTungan ute 

Min man är en fena på att ge mig stora bamsekramar när jag har lust att slå till honom av ilska - och det funkar -det värsta rinner av och jag inser alltid hur mkt jag älskar honom.Fast det har faktiskt tagit tid - det måste också finnas en vilja hos MIG att sänka garden och ta emot kärleken, annars funkar det inte…

Upp till toppen
Annons: