Annons:
Etikettinredningstips
Läst 4734 ggr
Clary
2009-01-22 15:08

Turbringande gardinuppsättningar

Det finns naturligtvis riktlinjer även är det gäller gardiner så här kommer några tips.

I ett rum som ligger åt väster passar det bra med vita gardiner och gärna med mjuka rundade draperingar, speglar då metallelementet. Du bör också kunna avleda eftermiddagssolen då den har stark yang energi.

Har du sovrummet i husets norra hörn är det bra med blå gardiner, en rundad kappa och små veck på gardinen passar bra till metallens element som alstrar vatten och de små vecken påminner om vågor

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Tuva-Lena
2009-01-27 00:06
#1

Väster vitt alltså, och norr blått. Det skall jag komma ihåg, och tänk att ofta hänger jag åtminstone ljusa gardiner i väster. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2009-01-28 11:34
#2

Ska man då ha olika färger på gardiner i samma rum om fönstren är i olika vädersterck, vilket de ju oftast är?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Tuva-Lena
2009-01-29 01:16
#3

Ha ha, du är värst Hoppis! Skrattande Allt eller inget! Skrattande

Det blir lite mycket energier det. Nej, men du kan gå på hur rummet är placerat, alltså åt vilket väderstreck det vetter. Du skall alltid börja med att rita in hela huset eller lägenheten i en Bagua som man kallar det. Där ser du också åt vilket håll rummen är placerade. Clary har skrivit en artikel om Baguan.. Vi får ta en koll på den hör du.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2009-01-29 08:46
#4

Kära kära nå'n som Nasse säger… jag har nog lite svårt att hajja detta. Min tanke gick direkt till vardagsrum och där har man oftast fönster åt flera håll det var nog därför jag blev lite förvirrad. Får kolla in den artikeln sen…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Indiania
2009-01-29 10:36
#5

Då har jag rätt gardiner i sovrummet nu då, Ljusblå med vita änglar.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[Hellas]
2009-01-29 23:18
#6

Man måste gå efter sin egna känsla tycker jag i alla fall, jag kan inte ha blå gardiner trots att det är jättefint men mina egna själsliga energier fungerar inte tillsammans med blått och har inte gjort det på 6 årCool, förhoppningsis kommer det att ge sig så småningom.

Fast det är klart, jag har turkos gardiner som jag gillar och använder ibland, det kanske räknas till blått :)

Annons:
Tuva-Lena
2009-01-29 23:49
#7

Ja visst, det är väl blå-grönt egentligen? Sedan tycker jag också att man skall gå efter sin egen känsla. Man kan ju ta tvåfärgade gardiner eller blå/vita kanske, där blått ingår..? Obestämd

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Hellas]
2009-01-29 23:54
#8

#7 Då har jag ju blått ibland :).

Visst måste tvåfärgade gardiner räknas :)

Tuva-Lena
2009-01-30 01:36
#9

Jag har faktiskt ett par helblåa gardiner som jag sytt själv. Jättefin mörk blå färg och jag gillar dom skarpt, men eftersom jag har både hund och katt så vill deras päls gärna fastna i dom där gardinerna.. speciellt vintertid när allt är elektriskt. Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hoppfull
2009-01-30 09:38
#10

Själv älskar jag blått, det är "min" färg och har varit så länge jag kan minnas.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Clary
2009-02-11 16:17
#11

Naturligtvis ska man gå på sin egen känsla också för inte blir det bra harmoni om man hänger upp gardiner i en färg som man inte gillar. Man ska ju bli glad av att se sina saker Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

kanin
2009-02-11 17:52
#12

Ska försöka komma ihåg det när jag byter nästa gångGlad

JohannaMax
2009-02-18 21:36
#13

Hmm…jag måste skaffa kompass så jag vet vilket rum som är åt vilket håll…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Annons:
[Chakra]
2009-02-18 22:14
#14

I mitt köksfönster finns inga gardiner och jag trivs bra med det. Jag har ett ganska mörkt kök så jag behöver få in ljuset.Fönstret finns i nordväst.

Jag har flera växter, en hängande lampa i keramik och en ljuslykta som hänger i en trollhasselgren.

Tuva-Lena
2009-02-18 22:53
#15

#13 Ha ha, ja det kan ju va bra att veta innan man börjar renovera allt för mycket - och du av misstag har tagit fel på väderstrecken! Tyst

#14 Det låter jättemysigt chakra! I gamla kök också, som har spröjsade fönster - som inte är alltför höga då - är det jättefint om man utelämnar gardinerna och istället har växter, ljusstake eller andra små prylar som ändå ger liv åt fönstret.

Jättefint låter det chakra! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Tuva-Lena
2009-02-18 23:03
#16

Måste fortsätta lite till: Härom dagen berättade jag om mina fynd på Jysk, där jag bl a köpte två kuddfodral i mörk lila. Blir snyggt till min ljusbeiga vägg i TV-rummet. Idag var jag där igen och fyndade på metervara i samma färg och material som kuddfodralen, så nu blir det nya gardiner också i TV-rummet! Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Bybo
2009-02-19 00:11
#17

Kan bara säga att jag är helt ute och cyklar som vanligt  hahahahähäöööö….

Tuva-Lena
2009-11-08 01:12
#18

*puttar för turbringande gardiner..* Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Upp till toppen
Annons: