Annons:
Etikettrelationer
Läst 1989 ggr
[Hellas]
2009-02-02 23:57

Familjeförvåning

Jag lägger detta under relationer, det känns som om det passar här *Ler*

Ja då var jag igång då med projekt rensning, på vissa ställen lite smygande, precis sådär lagom som bara kvinnlig list kan fixa Tyst.

Hallen har ni ju redan läst är ett projekt.
Min son frågade idag varför i helt plötsligt ska ha skobänkar där skorna inte syns och våra ytterjackor i garderoben.
Jag försökte lite käckt förklara det där med Chi och finfina energier men han tittade bara skumt på mig Obestämd och gjorde som jag sade men trodde säkert att det var ytterligare något skumt medialt jag hade för mig *S*.

Dessutom fullständigt vägrade jag att han skulle ha en stor liggande spegel över sängen, nennennen, inte bra energier att sova i, dessutom, tänk om spegeln trillar ner, 7 års olycka och bulor i huvudet.

Jösses, vilken morsa jag är, tur att de är halvvuxna ungarna.

Min make gläds åt den kommande bokrean men jag snoppade nog av lite för mycket med "och vart ska du placera de böckerna" Skäms

Hur går det för er andra?
Hajar era barn vikten av att energin måste flöda fritt Tungan ute

Annons:
kanin
2009-02-03 11:41
#1

Nej inte mina bar ialla fall de vill ha änu mer saker på sina rum.

mommo
2009-02-03 17:48
#2

Nej, mina barn fattar det inte heller.

Men hos oss går det bättre om jag går tillväga på så sätt, att jag erbjuder mig som städhjälp/uppröjningshjälp då det blir frågan om rumsstädning.

Då kan man få sina idér genomförda om man minns att inte nämna ordet Feng Shui i uppröjnings sammanhanget. Sedan kan dom nog  tycka att det blev riktigt fint också, jag tror att det är själva idén; Feng Shui som dom har något emotObestämd

kanin
2009-02-03 21:51
#3

Jag ska testa det nästa gång.

Tuva-Lena
2009-02-03 23:10
#4

Du vet, barnen har så mycket energi ändå så dom behöver ingen extra - som vi halvgamla skator. Skrattande

Min sambo har däremot reagerat över "städmanin" som helt nyligen har drabbat huset. Lite vilset så där, frågar han var alla bortgömda prylar fínns numera.. Cool (Andens seger över köttet..)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

sockerfria
2009-02-09 19:04
#5

Ja, min dotter är väldigt energikänslig. Hon var inte mer än 2-3 år när hon gav mig vad hon kallade för "pengamassage". Hon bad mig att lägga mig på magen på köksgolvet och sen placerade hon ut mynt lite varstans på min kropp. När de väl var utplacerade lade hon varsamt handen över varje mynt med ett lätt tryck för att ge mig värme sa hon.

Detta höll hon på med ganska länge så det var inte någon engångsföreteelse.

Sen har hon alltid samlat på stenar och köpt kristaller för sina pengar medan kusinerna som är jämngamla köpte godis.

Hon har bestämda åsikter vad gäller att rensa. Hon ger gärna bort det som inte används oavsett var det kommer ifrån. (mormor håller inte riktigt med)

Feng shui på dig brukar hon säga till sakerna när hon rensar ut.

Jag tror att jag lyckats…..hehe Flört

/ Annelie

Upp till toppen
Annons: