Annons:
Etikettfilosofi
Läst 1788 ggr
szirius
8/15/11, 3:20 PM

rört om i grytan lite för snabbt?

Jaha, då kan jag erkänna att jag åter igen fått lite för mkt fnatt vad gäller att göra om. Lagom, vad är det? Flört

När det händer mycket i det yttre känner jag en energi som inte går att stoppa, som handlar om att även ändra i hemmet.

Så nu är allt förändrat nästan…bara det att inget är KLART!Skäms

Och vad händer då..jo luften går ur en….

Nu får jag lugna ner mig, sätta mig med en lista och bocka av i stället, sak efter sak, rum efter rum.

Var sak har sin tid.Och förhoppningsvis sin plats, när tiden är inne.

Och ute lockar värmen….

Likväl finns inget bättre " eld i rumpan" än vetskapen om att feng shui funkar! Jag vet att ordning och reda skapar en bättre inre balans, så det är bara att fortsätta plocka.

Jag har ändå kommit en bra bit på väg.Två garderober har halverats till en med kläder - både för mig och maken.Har bara sparat det vi använder och det blev 3 hyllor var.

Jag fortsätter på samma vis med varenda låda - bort,bort,bort med saker. Sååå skönt.

Nåja, ett litet erkännande inlägg att trots kunskaper, så trampar man i klaveret ibland och har för bråttomTungan ute

Kram till er alla!

Annons:
szirius
8/17/11, 11:26 AM
#1

Här var det döttFlört

[NeferNefer]
8/18/11, 1:14 PM
#2

Du kanske inspirerade alla andra att sätta fart, så de röjer runt i hemmen och har inte tid att hänga här Skrattande

Pagan
8/18/11, 8:32 PM
#3

förstår dig SZ, likadant här fast i annan ordning. Efter flytten så står jag med "nästan klara" rum och halvfärdigt mest överallt - samt en massa massa massa planer och på gång grejer.

liksom ingen idé att göra än det ena än det andra om inte än det ena än det andra blir klart först….liksomObestämd en del kostar pengar, en del kostar energi, en del kostar både ock. Tror jag ser lite på TV!

En får bara se till att trivas bäst det går i "pågångröran"Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
8/18/11, 9:26 PM
#4

Trivas bäst det går i " pågångröran" Pagan….där sa du nåt…som jag har väldigt svårt för haha.Men absolut sant.

Känner igen precis. Saker som behöver göras i en viss ordning…tex kan jag inte måla fondväggen förrän maken hjälpt mig med tejpen i taket…ute finns saker jag inte kan göra förrän grenar blivit kapade,vilken vi behöver leja någon att göra…vilket kräver tid, pengar och planering…osvosv.

Och så ska man känna att man orkar. Efter en arbetsdag och allt annat som ska ordnas, så finns inte alltid nån extra ork över…man behöver ju vila också!Oskyldig

Jaja, hellre detta än att ha det långtråkigt Skrattande

Amandla
8/19/11, 12:24 PM
#5

Klokt, Pagan! Det är alltför lätt att fastna i "måste först… " men jag brukar försöka tänka ut "vad behöver jag göra för att må så bra som möjligt JUST NU". Visst måste man ha långsiktiga mål också, men här och nu är egentligen lika viktigt. Jag vägrar att bo i en röra bara för att jag vill ha ett eget hus med bättre utrymmen än lägenheten jag har nu. Fast ibland tar det emot. Just nu har jag akut förvaringsbrist, har fått en massa tyger som jag inte vet var jag ska förvara och alltså ligger de kvar i vardagsrummet helt öppet. Jag syr väldigt mycket (även åt andra) så jag måste ha ett lager, men var sjutton gör jag av det? Det tål att tänkas på. Obestämd


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
szirius
8/19/11, 12:28 PM
#6

Förvaringsutrymmen är bristvara även här. Skulle vilja ha en hel länga med garderober… det är som sagt svårt att hålla ordning om man inte har någonstans att lägga prylarna…

Annons:
Amandla
8/19/11, 12:31 PM
#7

Jag skapade en ny tråd. När jag nu ändå är här så kan jag ju faktiskt ta er till hjälp Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: