Annons:
Etikettinredningstips
Läst 1501 ggr
szirius
2011-08-17 11:25

avstängda dörrar?

Jag hittar ingen information om detta i mina böcker, är det någon som vet hur detta fungerar? Vi har en bakdörr som vi nu valt att stänga igen, då vi helt enkelt aldrig använder den.Jag har temporärt hängt för ett vitt skynke och ställt en blomma framför, så det ser ut som en vanlig vägg.

Kan det funka tror ni?Obestämd

Annons:
[NeferNefer]
2011-08-18 13:17
#1

Jag har inget svar, men jag hoppas att någon annan har. Jag har nämligen en dörr i varje väderstreck… och rent spontant tycvker jag att det känns bra så, faktiskt, men frågan är om jag inte borde sätta igen en för att minska inbrottsrisken? (Å andra sidan, vill de verkligen in tar de sig väl in genom ett fönster, hur svårt kan det vara?)

Så, någon kunnig som har goda råd vad gäller dörrars igensättande eller inte?

Pagan
2011-08-18 20:29
#2

jag "har hört" att du inte kan lura chi - den vet var dörrar o fönster finns och tar snabbaste vägen - oavsett hur du försöker dölja den. Försöker finna infon i min kursdokumentation men finner den inte - men så fick jag det förklarat för mig iallafall.

Kanske kan du sakta ner flödet ytterligare - en golvblomma med ett vindspel över eller nåt.

Eller förresten hur var det med speglar?? Just nu står det helt still, men studsar inte chi tillbax? Förstorar det som syns i spegeln mm - det måste ju fungera?? då kan ju inte chi ta den vägen - om du inte har ett fönster mitt emot förståss…..hm.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
2011-08-18 21:28
#3

Jag försöker nog inte ändra chi, tror inte att det gör så mkt om den fortsätter att röra sig där. Det är snarare tvärtom jag tänker…om det blir helt stagnerat där nu…Obestämd

En blomma har jag redan ställt där.

Pagan
2011-08-19 21:42
#4

stagnation är nog det sista du behöver bry dig om. Tvärt om faktiskt. Vet att jag hade min säng mitt emellan dörr o fönster under en period. Försökte med tunga sammetsdraperier under nattetid - hjälpte inte ett dugg. Chi gick för fort fram. Flödet är konstant.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: