Annons:
Etikettinredningstips
Läst 5053 ggr
Amandla
8/19/11, 12:29 PM

Förvaring under säng?

Jag har förstått att det inte ska vara bra att förvara saker under sängen. Men jag är rätt trångbodd och måste ha ett lager tyger hemma eftersom jag syr mycket, även åt andra. Det är fullt i skåp och förråd, ungefär enda stället som återstår är under sängen. Jag skulle såklart också kunna köpa fler skåp/byråar men jag avskyr att övermöblera så det känns som ett dilemma. Vägghyllor är inte riktigt aktuellt, tyger dammar plus att väggarna här är bokstavligt talat stenhårda så man måste ha värsta slagborren vilket jag inte har.

Så vad tycker ni? Eller finns det andra sätt att lösa problemet?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Svartkatt
8/19/11, 1:37 PM
#1

Om du absolut måste ha saker under sängen, skaffa ''sängbackar'' att ha tygerna i, se till så att allt ligger fint ihopvikt och sorterat. Det är ju lite vad man trivs med, det ska ju kännas bra för dig. :)

szirius
8/19/11, 3:11 PM
#2

Rena sängkläder är annars helt ok att ha under sängen.Glad

Amandla
8/19/11, 4:58 PM
#3

Ah, sängkläderna kan jag ju flytta från linneskåpet, då frigör jag två hyllor i alla fall *tumme upp* Hur är det med handdukar?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
8/19/11, 9:43 PM
#4

samma sak där. Rent & fint vikt så är det inga problem. Blir nog värre med saker i en röra under sig på natten. kan vara svårt med nattron.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
8/19/11, 9:54 PM
#5

Tack! Nu föll en stor sten från mitt bröst kan jag säga. Det blir att inhandla rejäla backar med lock då, det får bli tygerna där ändå tror jag. Sängkläder och handdukar behöver vara mer lättåtkomliga.

Under dagen har jag börjat röja i min bokhylla, där blir minst två hyllplan lediga. Jag ska skaffa skokartonger och klä över dem, så får alla spetsar och band bo där istället för att som nu uppta en och en halv byrålåda. Då kan jag lägga tyger i byrån så kanske det inte behöver bli så mycket under sängen ändå :-)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
8/19/11, 10:06 PM
#6

Den här ser rätt schysst ut. Bra pris & dammfritt. Funderar på att skaffa ett par själv.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
terkina
8/20/11, 11:40 PM
#7

Det måste ju ses som positivt att ha mjuka, fräscha saker under sängen i alla fall, till skillnad från gammalt bråte med vassa kanter som kastar 'shar chi' på en åt höger och vänster medan man sover.Oskyldig

 

Medarbetare på fengshui.ifokus

 Hemsida: http://www.lillae.weebly.com

Pagan
8/21/11, 9:32 PM
#8

hmmmm, får mig att fundera kraftigt på att ta itu med det jag har i källarenSkäms förvaring förvaring förvaring…..och RENT & SNYGGT!!! underbar ekvation.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Clary
8/22/11, 8:08 PM
#9

Sänglådorna som du hittat, Pagan, måste vara perfekt att ha under sängen, ordning och reda Flört och dammfritt blir det ju också.

Eftersom jag antar att du ofta besöker dina tyger så kanske inte vaccumpåsarna är något alternativ för dig? De sparar annars en himla massa plats, kanske en idé för dig Pagan? Biltema hade sådana för nästan ingen peng alls.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Amandla
8/22/11, 8:22 PM
#10

När jag får en beställning på t.ex. ett lapptäcke utbryter rena tygfrossandet, då går jag igenom ALLT jag har Skäms även de färger som beställaren kanske inte efterfrågat. Ibland är pricken över i något som bryter av. Så ja, jag behöver ha de flesta tygerna nära till hands.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Clary
8/22/11, 8:23 PM
#11

Förstod nästan det Skrattande men det kanske finns annat som du kunde förvara i påsarna för att frigöra yta?

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Amandla
8/22/11, 8:32 PM
#12

Måste fundera på det… iofs har vi favoritpåslakan som används mest, så resten kunde nog flytta ner under sängen. Det är väl en hylla i linneskåpet ungefär. På en hylla är det handdukar, resten är redan tyger. Egentligen skulle jag behöva ett helt skåp till.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Clary
8/22/11, 8:40 PM
#13

Puttade upp tråden om vaccumpåsarna så kanske du kommer på något som kunde stoppas undan i dem Flört

Jag ville ha mina tyger och garner så jag såg exakt vad jag hade, gärna uppsorterat i färger men då hade jag ett helt rum till förfogande i källaren, var inte lika lätt när jag fyttat så jag känner till problemet Skrikandes

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

Annons:
Mixxy
8/25/11, 11:19 AM
#14

Alternativet kan ju även vara att passa på och rensa bland dina saker för att få plats med dina tyger. Då har du ett mål med ditt rensande plus att du blir av med saker som kanske bara ligger och tar plats till ingen nytta :)

Amandla
8/25/11, 12:06 PM
#15

Jodå, jag rensar och rensar och rensar… och säljer på tradera och loppisar. Skänker till Myrorna och Gengåvan. Ger bort till de som vill ha. Slänger resten. Men allt kan jag inte göra mig av med Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Gitsan]
8/30/11, 8:38 AM
#16

IKEA har många olika alterntiv på lådor. Vi har köpt 4 st som vi har på hyllan i klädgarderoben. Där är det tänkt att vi ska lägga ner säsongskläder, mm. Sånt man inte behöver plocka ur var och varannan dag.

Snyggt ihopvikt ja……. gillar inte när gubben min lägger in handdukar i skåpet för han vikter inte "på mitt sätt" det blir knöligt Skrikandes

Upp till toppen
Annons: